In haar leven heeft ze 1 keer eerder op een pony gezeten, verder echt nog nooit. Best spannend dus, maar het ging hartstikke goed.
Eerst stappen, toen een beetje tölten... en toen wilde ze al los (want zo'n longeertouw zit toch maar in de weg, en staat bovendien ook erg lelijk op de foto's
). Touwtje eraf, en toen heeft ze helemaal los door de bak heen getölt en zelfs gegaloppeerd!!!
En dat voor iemand die nog nóoit heeft paardgereden. Jullie begrijpen vast wel dat ik ontzettend trots ben op mijn nichtje (en op mijn brave paard). Ik heb nog nooit een beginner zó mooi rechtop een paard zien zitten. Okee... haar handen af en toe wat hoog, maar ach... voor een beginner reed ze geweldig vond ik. Negatief commentaar op haar houding is dus ook niet gewenst
.Áknir töltte als een trein.. meer dan een paar passen draf wilde niet lukken. Dit vond mijn nichtje wel best, wat tölten zit véel lekkerder
.Hier de foto's van vandaag:
Klaar om te beginnen:

Eerst nog aan de longeerlijn:

En toen al los:

Nog even wennen, dat tölten:

Maar het ging steeds beter:

Tussendoor weer even stappen:

En tölten maar weer (sturen in tölt was nog een beetje moeilijk...)

Nog een mooie actiefoto:

Even knuffelen

Nog eventjes poseren:

En daarna lekker uitstappen zonder zadel:

Mijn nichtje vond het hartstikke leuk..!!
Een echte paardengek is ze naar eigen zeggen nog niet, maar Áknir is zó leuk, dat ze daar best nog wel een keertje op wil komen rijden.

(Ik ben helemaal gek van IJslanders..