Hallo! ik heb momenteel een jonge(ongeveer 3,5 jaar) verzorghengst waar ik graag mee wil gaan springen, maar nu vraag ik me af hoe ik dat verantwoord kan gaan doen, ik wil natuurlijk absoluut niet dat hij straks allerlei problemen krijgt omdat ik het niet goed heb aangepakt. ik ben nu bezig met 'm over de balkjes heen te laten hobbelen, dat gaat aardig, hij vind ze niet eng enzo, whaha! Hij begint door te krijgen dat ie z'n hoefjes op moet trekken en dat ie wat meer op z'n passen moet letten! Maar ik heb dus nog geen ervaring met het 'springklaar' (zoals ik het maar even zal noemen) maken van een jong paard. Wat zijn goede oefeningen, vanaf welke leeftijd kan ik 'm echt sprongetjes laten maken (met of zonder mij er op) etc. Ik wil als het ff kan ook wedstrijdjes met 'm gaan rijden (gewoon amateuristisch hoor, tenzij hij en ik talent blijken te hebben). en hoe zit het met springschoenen(misschien stomme vraag maar moeten die nou voor en achter?)/bescherming en dergelijke, wat voor spullen moet ik aanschaffen? TIPS GRAAG!!!!
iedereen in ieder geval alvast bedankt voor de reacties, ik ga dit topic ook maar bij meerdere rubrieken uitzetten!
ciaaoo!!! X Mandy