overhaaste stap

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

surcas

overhaaste stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:12

hoi allemaal..

De laatste tijd gata het rijden al veel beter gelukkkig maar er zijn toch wel wat probleempjes..
ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben

met rijden is de draf en de galop meestal we ontspannen enzo maar in de stap istie altijd onrustig en maakt de passen niet af enzo.

hetzelfde als ik hem longeer met of zonder passoa teugel..
hoe sloom die dan af en toe in de draf is zo snel istie in de stap.

weten jullie een oplossing?
tips..
hoe leer ik hem een rustige beheerste stap?

alvast bedankt.

chrisje_83

Re: overhaaste stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:27

Rustig blijven zitten en wanneer hij het tempo van je overneemt neem je hem een stapje terug, densnoods ga je even halthouden. Houdt wel goed je benen eraan en volg goed de bewegingen van je paard.

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:00

chrisje_83 schreef:
Rustig blijven zitten en wanneer hij het tempo van je overneemt neem je hem een stapje terug, densnoods ga je even halthouden. Houdt wel goed je benen eraan en volg goed de bewegingen van je paard.

Helemaal mee eens Inderdaad gewoon beginnen met op je zit terug nemen.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:15

Het is belangrijk dat jij als ruiter elke pas die jou paard zet bepaalt.

Pikt hij dus een paar stappen. Rijdt jij hem terug doormiddel van wat zwaarder te gaan zitten en met weinig reactie terug even beide handen iets sluiten. Komt het paard daarin terug, moet jij ontspannen en het paard moet daarin op jou blijven wachten totdat jij weer om reactie naar voren vraagt. Als je consequent blijft, dus hem echt elke keer corrigeert als hij maar een pasje pikt, dan komt dit helemaal goed. In het begin ben je eigenlijk alleen maar bezig met corrigeren, maar het wordt steeds minder.

Jij zegt ook dat hij zijn pas ook niet afmaakt. Probeer dus wel wat te schakelen in het staptempo, dus iets weg en weer terug. Je moet hem niet overvallen en hem als een gek weg laten stappen. Dit hoeft maar minimaal, maar belangrijk is dat je dus wel rectie krijgt als je iets weg wilt en daarna weer terug.

Heel veel succes.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:38

ik sluit me aan bij de rest, nog 1 toevoeging:

Ga balkjes lopen. Op die manier moet die wel zn passen verlengen omdat die anders niet uitkomt. Leg de balken neer in de vorm van een waaier zodat je niet hoef af te stappen om ze verder uit elkaar te leggen namate die zn passen makkelijkere vergroot.

succes

surcas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:02

bedankt voor de reacties!
ga het zo snel mogelijk proberen

groetjes