Udo @ Dressuurtraining

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Udo @ Dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 20:46

Na een weekje lekker lantefante, dacht ik vandaag weer serieus te gaan rijden. Door de vele dazen en vliegen heb ik niet lang kunnen rijden. Mijn moeder heeft sinds kort de camera "uitgevonden". Dus heb ik ze meegesleurd om Udo eens op de foto te zetten. Udo is een 4 jarige ruin v Armstrong, hij is L1 startgerechtigd. Commetaar is welkom, maar wel aardig blijven hoor, hihi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BEETJE BERGAFWAARTS GENOMEN

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
POGING TOT MIDDENDRAF

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OEPS IETS TE VEEL VOOROVER

Afbeelding
KLAAR IS KEES UHM UDO!!

lllaura

Re: Udo @ Dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:52

leuk paardje!
alleen loopt ie nogal diep!
probeer hem op te richten!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 20:55

Ja, kan hem best op richten. Maar het paard is nog maar 4 jaar oud. Dus van mij mag hij in de trainingen zo lopen, hij loopt dan fijner over de rug. Af en toe pak ik hem meer op, kleine stukjes.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:58

Ik vind zeker voor een 4 jarige dat hij iets té in de krul loopt.. Ik had dit liever minder gezien. Maar het is maar waar je van houdt, alleen naar mijn idee als het paard zo jong al in de krul gereden wordt hoe het zich zal ontwikkelen nog maar de vraag zijn.
Verder een hele leuke combinatie trouwens

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:01

hehe typisch bokt

Ik vind het een leuk paard, is ie zo groot of ben jij niet zo groot ?

Leuk dekje trouwens, ik heb hem in het donkergroen met creme randje

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:14

Hij meet ong 1.70 en ik meet 1.60. Dus ben best klein en heb korte pootjes. En ik trek hem niet in de krul. Dit paard loopt graag en ontspannen op deze manier, zoals veel paarden hun eigen manier hebben waarop ze zich prettig vinden. Daarbij is hij een week niet gereden, en heb ik wat rek en strekoefeningen moeten doen. Ach ja, het is idd waar je van houdt.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:16

En by de way, trekken heeft toch geen zin. Het paard is toch altijd sterker.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:21

hehe, dat laatste vind ik een top uitspraak!

mooi paard heb je!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 23:46

Groot paard zo op de foto's!
Dat oprichten altijd maar...
Eerst ontspannen over de rug is mijn mening, dan kun je als ze sterk genoeg worden ze vanzelf steeds meer oprichten... Zitten best ronde en opgerichte foto's tussen overigens...
Wat deed hij op de 1e? Dazen jacht ? (of vroeg je zelf zoveel stelling )

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:20

Ik vind dat je TE veel aan de voorkant bezig bent.
Niet te veel met je hand werken.
Verder mooi paard, en gaaf shabrak!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:23

ik heb ook een 4 jarige en die rijd ik ook liever in de trainingen lekker laag over de rug...dus vind dat je goed bezig bent

Ik zou zelf de teugels iets korter pakken en je handen wat verder naar beneden soms heb je ze wel hoog

Maar ga zo door

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:32

Hierbij wil ik nog wel foto's plaatsen van op wedstrijd. Zijn houding is hier dus wel anders. Alleen mijn houding is op de meeste fotos bagger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie je wel dat het paard wel de mogelijk heeft, en dat ik dus in trainingen anders rijd.

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:36

bij de foto's van de wedstrijd mag je je beugels wel een gaatje langer doen, ik vind het paard op de foto's van de wedstrijd er ook leuker uitzien, en loopt ook lekkerder.

Vind de andere foto's niet zo, en het paard ook niet 'wow', maargoed das mijn mening.

je hebt trouwens inderdaad wel een stoer chabrakje!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:37

idd ziet er lekker uit hoor ik doe precies hetzelfde

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:39

Je, hoeft het paard ook niet "wow" te vinden. Daar vraag ik ook niet naar. Ieder zijn eigen smaak, ben er zelf erg blij mee. En dat een ander hem niet "wow"vind doet voor mij niets onder aan het paard. En mijn beugels laat ik zo, als ik ze langer doe wordt mijn houding erg slecht en heb ik weinig verbinding.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:44

Hakken uitdrukken!! Handen lager en bij elkaar. Dan ziet het plaatje er al minder ''gerforceerd'' eruit. Is moeilijk als je een groot paard, maar daar heb je zelf voor gekozen en dan zul je harder moeten werken dan iemand anders (weet er alles van )

Paard mag beter aan been zodat je je hak laag kan houden. Verder LIJKT het of je veel doorzit?? Zou ik ook niet teveel doen. Als dit niet zo is sorry. Die indruk krijg ik uit de foto's maar dat zijn moment opname's.
Paardje ziet er lekker uit!!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:49

Ik vind het echt een mooi paard, en hij loopt lekker onder (voor zover ik het kan zien)..
Alleen het lijkt net of je hem heel vaak prikt met je sporen!! Kan het ook mis hebben hoor, zijn momentopnamens.

Veel succes met je beessie..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:55

Nee, zit niet te veel door hoor. Maar voor de foto's even gedaan, ziet er toch wat mooier uit. Ja, weet ook dat ik er hard aan moet werken. Maar wij hadden nooit gedacht dat Udo zo groot werd. Vorige jaar frebruari werd hij door de DA gemeten op 1.64. Maar hij gaat nu niet meer weg. Dan maar een iets minder mooi beeld, ik ben er blij mee. En ik weet dat mijn houding beter kan, ben ik ook mee bezig. Ja, we hoeven niet allemaal op anky te lijken. En dat ik ook niet mijn doel. Voor mijn geveol heb ik mijn handen niet ver uitelkaar, en mijn benen ja das een moeilijke kwestie.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:57

Tja zo'n groeispurt kan ook niet voorspellen
Had al zo'n idee dat het voor de foto was daarom vroeg ik het ook.
Ik vindt het ook helemaal niet raar staan hoor!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:49

Ik snap je wel met het diepe lopen hoor! Ik rijd namelijk ook een 4-jarige, maar zou dan toch iets meer de neus eruit proberen te laten komen...
En als je hem op deze manier rond houd (achter de loodlijn) Dan zou ik hem iets meer lengte geven zodat ie beter kan zakken.

Denk niet dat hem zo in de krul te laten lopen echt zin heeft zo.

Dat is wat ik denk hoor, en vind zeker ook dat een 4-jarige niet al opgericht hoeft te lopen.

Ik vind het wel een hele stoer beest zeg.. Erg leuk jullie samen

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:15

wow dat sjabrak staat gaaf op hem!! zelf heb ik ook een 4 jarige en die rijd ik ook lekker laag over de rug. Het is eerst veel belangrijker dat ze lekker ontspannen op hun eigen benen gaan lopen (vind ik ... ) de rest komt later wel !!!
Hij lijkt echt mega met jou

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 08:37

Ja grappig he, hij is toch ook weer niet Megagroot. Maar het lijkt wel zo. Ben er al weer aan gewent, op den duur zie je het niet meer. Vele vragen wel altijd, hoe kom je daar in godsnaam op????
Gewoon ff spieren op rekken, is ook weer een kwestie van gewenning. Vind het wel mooi zo'n grote, hij is ook totaal niet lomp gebouwd, vind het wel chique.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:04

Vind jullie wel een grappige combinatie Verder ga ik mee met de eerdere reactie's (naja de meesten dan ). Veel plezier enzo nog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:09

Ik vind het wél een leuk dier. Hij spreekt mij wel aan. Op de foto's lijkt het alsof hij iets achter je been komt door zo rond te lopen (wat los van de teugel) maar als je zelf zegt dat ie zo lekker loopt dan zal dat wel niet zo zijn! Ik vind het iig niet té rond, aangezien het er niet getrokken uitziet!
Wedstrijdfoto's zijn ook mooi. Maar idd misschien wat minder lossig.Samenvattend: ik vind dat het er prima uitziet.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:44

De wedstrijdfoto's geven een heel ander beeld. Dat ziet er beter uit. In de training loopt hij te veel op de voorhand en te veel in elkaar getrokken. Verder trek jij behoorlijk je hakken op. Ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker aan je hulpen staat. Probeer hem daar wat allerter op te maken door veel overgangen en tempowisselingen.