Dan ff over de galop. Ik galopeer dus ook los met een lang teugeltje en nou kreeg ik een keer het advies van mn instructr. om in de verlichte zit te gaan zitten, zodat ik zn rug niet belast en ie meer loskomt/ontspant. Wat vinden jullie daarvan? Ik word in ieder geval wel aangekeken alsof ik gek ben

Op die manier loopt ie het laagst (zodra ik teugels op maat maak gaat ie met de neus omhoog)
Volgens mn instructrice is hij niet nageeflijk nee, hij loopt wel door de hals maar is dan nog erg gespannen in zn kaak enzo. Als ik zo'n oefening doe als jij zegt; vanuit halthouden dat ie moet zakken, heeft ie heel erg de neiging om zn tong over het bit te gooien als ik iets te veel speel. Ik wil heel graag dat ie ontspannen loopt maar zodra ik dus een poging doe om met mn hand mee te gaan maakt ie daar direct misbruik van door of met zn hoofd omhoog te laan of door heel zwaar op de voorhand te lopen. Nageeflijkheid en tong over het bit voelt bijna hetzelfde heb ik het idee dus als ie zo loopt benik weer bang dat ie zn tong erover gegooid heeft
\