Pony springt niet in het parcours.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Pony springt niet in het parcours.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 22:30

Hoihoi!

Een vriendin van mij doet mee aan springwedstrijden in de B. Het springen op eigen terrein gaat goed en losspringen op een wedstrijd ook. Zodra ze het parcours in moeten, weigert de pony enorm veel. Of hij weigert meteen 3 x op de 1e hindernis, of hij weigert 2 x bij de 1e, springt daarna wel en weigert vervolgens op de tweede
Vandaag hadden ze clubkampioenschap (onderling) en deden ook mee met springen. En ja hoor, 1e! De pony vertikt het dus gewoon om in het parcours te springen. Trouwens, hij is blind aan z'n linkeroog. Zou dat er iets mee te maken hebben? Wat kan het meisje eraan doen om de pony goed te laten springen?

__manon__

Re: Pony springt niet in het parcours.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:15

euhm kalmeer de pony en ontspan. misch vind hij het te druk of eng met al die mensen. probeer meet met drukte te zinn zodat die eraan gaat wennen. misch moet je wat rondjes rond rijden voordat je gaat springen.. verder moeten ze elkaar vertrouwen. een join-up mischien?? zoek maar effe op internet als je ut niej weet.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 09:26

Manon_Horses schreef:
euhm kalmeer de pony en ontspan. misch vind hij het te druk of eng met al die mensen. probeer meet met drukte te zinn zodat die eraan gaat wennen. misch moet je wat rondjes rond rijden voordat je gaat springen.. verder moeten ze elkaar vertrouwen. een join-up mischien?? zoek maar effe op internet als je ut niej weet.

Een join-up ken ik, doe ik ook heel vaak met mijn pony. Dat zou idd wel een oplossing zijn, zodat ze elkaar leren vertrouwen. Had ik zelf nog niet aan gedacht, haha. Bedankt!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:50

Misschien heeft dat oog er wel mee te maken.. ik weet het verder niet.. Veel vertrouwen opbouwen..