Patty (L1) @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Patty (L1) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 21:18

Weer eens wat foto's van Patty.

Het ging vandaag niet helemaal lekker, maar goed, het is altijd zo dat net op de dagen dat het super gaat er geen camera aanwezig is.

De foto's zijn niet geheel op chronologische volgorde. De haar-vast foto's zijn van het begin, de haar-los foto's van het eind. Halverwege floepte mijn elastiekje namelijk uit

Commentaar mag best, maar dat ik scheef zit, mijn handen raar heb, af en toe te ver uit 't zadel kom etc. weet ik, er wordt aan gewerkt. Het weten is makkelijk, maar goed uitvoeren een stuk moeilijker (in mijn geval dan) Ik vind het wel leuk om tips te horen over hoe e.e.a. aan te pakken. Waarschijnlijk heb ik 't al gehoord van mijn instructrice, maar misschien hebben mensen toch handige tips.

Goed, genoeg inleiding hier de foto's.

Mijn bekende binnenhand die dingen doet die die niet zou moeten doen
Afbeelding

Beetje verkeerd galopmoment
Afbeelding

Halthouden, net voor het achterwaarts gaan.
We zijn net bezig met achterwaarts, het gaat wel redelijk, alleen meestal iets te diep, zoals met alles wat ze moeilijk vindt
Afbeelding

Patty kan best lekker draven, jammer dat ik haar vaak net iets teveel vasthoudt, waardoor ze iets op de voorhand komt te lopen
Afbeelding

Middendraf, zelfde verhaal
Afbeelding

Dit vind ik wel een goed moment! Jammer dat ik dan net niet recht zit
Afbeelding

Galop, beetje ver helaas
Afbeelding

Stap, heb mezelf maar weggehakt. Dat rare hoofd van mij wilde ik jullie niet aandoen.
Afbeelding

Beetje ver weg, maar ik vond deze foto wel ok (misschien omdat ie zover weg is genomen?? )
Afbeelding

Patty lekker aan 't sjouwen, maar waarom ik zo hoog moet gaan staan met lichtrijden??
Afbeelding

Netjes lopende Patty, jammer dat ik weer 2 meter uit het zadel kom, misschien werd mijn zitvlak warm?? En wat het nut is van mijn handen daar snap ik zelf ook niet.
Afbeelding

Zo scheef als het maar zijn kan.
Afbeelding

Wat ik hier nu weer aan het doen ben?? Ik gok een poging tot wijken.
Afbeelding

Dan is dit al een iets betere poging
Afbeelding

En dit begint er echt op te lijken
Afbeelding

Weer galop:
Afbeelding

Foto van voren:
Afbeelding

Poging tot schouderbinnenwaarts, zijn we nog niet zo lang mee begonnen. Als er iemand op Patty gaat die zijn hulpen beter kan doseren doet ze het supernetjes, maar ik doe steeds net iets teveel of net iets te weinig met mijn benen of teugels (begrenzen) of ik zit niet recht ofzo
Afbeelding

Nog een keer galop:
Afbeelding

Deze foto's zijn van de week gemaakt, met een stalgenootje van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens is ze niet altijd een engeltje, ze kan soms ineens een beetje een maffe uitbarsting hebben, vooral met aangalopperen komt dit nog weleens voor:
Afbeelding

Tot slot nog even een foto'tje om te tonen hoe überbraaf Patty is:

Afbeelding

Uitleg: Wilma, vriendin van mij, moest haar paard Viva naar de wei brengen. Dat is best een eind lopen. Omdat ze er toch heen moest, wilde zij Patty wel halen. Daar zei ik geen nee tegen. Haar kleine broertje Joey ging mee, die wilde best wel op "Betty" (zo noemt ie Patty altijd) zitten, maar dan alleen samen met zijn zus Heel dapper van Joey, want Patty heeft hem in de winter een trauma bezorgd Ze was namelijk ontsnapt uit de paddock }> en denderde over het erf heen. Joey ging in paniek de binnenstal in, maar daar stond hooi en Patty en eten Patty croste dus ook de stal in (naar het hooi), maar Joey dacht dat ze hem achterna zat. Het was echt zielig, hij was helemaal over zijn toeren. Daarna wilde hij heel lang niks met "Betty"meer te maken hebben, maar nu vind hij haar toch wel weer lief

versace

Re: Patty (L1) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:45

hey ptries,
Leuke foto's alleen die van jou waren niet zo heel duidelijk he wel jammer maar jah ik vond dat patty vandaag goed liep onder jou hoor al vond je dat zelf niet maar jij bent toch niet zo snel tevreden
haha die ene foto van patty en mij waar ze zo omhoog springt echt grappig, ik vind die laatste foto ook echt leuk!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:07

ziet er netjes uit je bent erg negatief over jezelf ! leuk paard

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:40

Ziet er goed uit hoor Ptries! Zo slecht is het niet hoor! ( Ik krijg Tíbrá zo niet aan het lopen hoor )

Foto's zijn altijd wel confronterend hè? Ik had laatst ook foto's van mezelf dat ik dacht "oeh wat doen die benen/tenen/armen/handen daar " En idd, als het super gaat heb je nooit een camera bij je (of geen fotograaf ).

Je stalgenootje heeft haar ook lekker aan het lopen, en wat een superbraaf ding, leuke foto met die 2 erop met halster!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 00:41

zier er leuk uit alleen niet helemaal ontspannen maar je gaaf zelf al aan dat het niet zo goed ging.
en volgens mij ben je een beetje onrustig in je handen dan zie ik ze weer vrij en dan weer laag.
misschien iets meer ontspannen in je handen.
wel een gaaf paardje

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:15

Ik vind het er ook niet zo slecht uitzien hoor! Ik had eigenlijk iets heel anders verwacht toen je zei dat je nog niet wist of je ze ging plaatsen . Leuk paard heb je!
En je geeft zelf de punten aan die nog verbeterd moeten worden, dus daar ga ik verder ook niks meer over zeggen .

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:21

ik vond het net als tinne er ook niet slecht uit zien hoor!!
leuk paard heb je !!!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:47

Ik vind het wel mee vallen hoe slecht het eruit ziet hoor
Niet zo negatief he...
Leuk paard heeft een leuk koppie

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 14:23

@Versace: Ja das idd jammer hè, komt ook door mijn camera hoor. Die sprong vond ik wel grappig ja, al is dat nog niks hè?

@Iedereen: Bedankt voor de reacties.

Ik vond 't inderdaad niet zo fantastisch gaan, Patty loopt zo wel ok, maar moet je toch eens zien hoe ik erop zit Wat dat betreft heb ik wel erg mazzel met mijn paard, ondanks dat ik niet netjes zit, loopt ze vaak wel netjes en constant.

Dit zijn trouwens de voorgaande rijtopics, ik zie zelf gelukkig wel wat verbetering
viewtopic.php?f=10&t=424537&hilit=
viewtopic.php?f=10&t=362449&hilit=
viewtopic.php?f=10&t=342879&hilit=

@ patjelisa: Qua handen ben ik het met je eens, ik zit zelf nogal te rommelen steeds, maar dit is meer als ik moet begrenzen en schakelen, niet zozeer door spanning. Ik heb overigens wel een stille hand, alleen de plek waar die hand zich bevind wisselt nog weleens

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:28

Ziet er helemaal niet zo slecht uit.
Dus positief blijven en gauw punten halen in de L1

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 15:21

Hihi, dank je, ik hoop 't zou 't erg l;euk vinden!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:26

ziet er netjes uit hoor!! mooie paarden

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:55

ziet er netjes uit hoor
ik vind alleen dat je paardje teveel op de voorhand loopt... als het allemaal wat ontspannender is, gaathet denk ik wel beter!

voor de rest heb je, je verbeterpunten zelf al gegeven dus daar ga ik niet over zeuren

JoRiNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:00

aah dat verhaal van die joey...ik vind het helemaal niet slecht eruit zien hoor!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:19

steffie4ever schreef:
ziet er netjes uit hoor
ik vind alleen dat je paardje teveel op de voorhand loopt... als het allemaal wat ontspannender is, gaathet denk ik wel beter!

Vind je echt dat ze op de voorhand valt, of vind je haar te diep gaan en waarom? Ik heb zelf nl. adhv deze foto's 't idee dat ze te diep gaat, maar niet echt op de voorhand, maar ik vind het moeilijk om dat te zien.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:20

Jammer dat de foto;s niet zo scherp zijn!
Mooi paardje, vind het er netjes uitzien!

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:49

Leuk paardje! Ze loopt alleen wel een beetje te diep, en je zit zelf ook een beetje naar voren 'te duwen' heb ik het idee.. probeer ook je benen niet zo ver naar voren te steken.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:52

haaj, ik vind dat je een onprettige handhouding hebt, maar ik vind je paardje er super uitzien, en ik vind zijn/haar zijgangen echt mooi om te zien ( op de fotos dan he )

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:55

Het ziet er heel erg netjes uit ! Commentaar heb je zelf al gegeven Kan mooi lopen !!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:56

Valt reuze mee hoor, vind het opzich heel netjes!
Dat ver uit het zadel komen met lichtrijden heb ik dus ook altijd, hoe dat nou komt
Mijn instructrice hamert daar ook altijd op.