Vandaag was dus ons debuut: de 35 km van KWB (dezelfde route als in maart, toen ik daar de 70 km met Retje reed). Om een lang verhaal kort te maken: Viool ging super, draafde fijn door terwijl haar hartslag er niet anders van werd, snapte het koelen, (drinken vereist nog iets meer oefening
). liep lekker met haar oortjes naar voren, had mooie hartslagwaarden, kortom: zeker voor herhaling vatbaar! Ons groomteam bestaande uit Suus d'r vriendje, een stalgenote, de stalhoudster en mijn zusje (en mijn vriendje als fotograaf) was ook super enthousiast. Ze hebben ons flink van koelwater voorzien (het was best benauwd weer) en daarmee goed naar de finish geholpen.
Anyway, na 35 km gaf Viool nog niet de indruk dat het genoeg was geweest, na thuiskomst was ze ook nog fris en vrolijk, ging goed aan het eten en drinken, dus wat ik al zei: zeker voor herhaling vatbaar en als het allemaal goed blijft gaan, zie ik haar volgend seizoen wel een korte klasse 2 (50-55 km) lopen.
Viool had bij de P/A een HF van 60 (ze maakte zich nog ff druk op 100 meter voor de P/A, HF ineens 97), bij de finish 52 en bij de nakeuring 44. Verder 3x een A en geen afwijkingen op de turgor en de andere waarden *trots* --> en ook super trots op Suus met haar Bier, maar die zal vast zelf wel verslag doen.

Op zich wel raar om nu ineens een ander paard op wedstrijden uit te brengen. Als Retje goed was geweest, had ik vandaag met hem hier de 90 km gereden... Maar goed, dat kan volgend jaar vast ook nog wel. In het gedrag van Viool onder het zadel herken ik iig wel veel van Ret.

Overigens heb ik met deze wedstrijd voor mezelf de 1000 km-award behaald
. Ret moet nog een half kilometertje: die staat op 999.5 km - hoe verzin je het.
Foto's staan hier: fotoalbum KWB 21-08-05
Een kleine selectie:
Onderonsje voor de start

We hebben er zin in!

Op het Kootwijkerzand...

...en daarna weer wat water over de knol...

...en nog meer

Na de P/A nog net zo fris

Bijna binnen

Bier met slobberneus

Allebei goedgekeurd!

) ziet er enorm goed uit zeg! 
waarschijnlijk was het hetzelfde stuk want daar gingen er een heleboel de mist in. Het heeft mij ongeveer 30 min. van mijn tijd gekost maar gelukkig toch nog op tijd door de finish.
En dat terwijl die nog moet
!