Franse Benen bij mijn pony

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Daph

Franse Benen bij mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:06

Hallo Allemaal

Gisteren had ik wedstrijd en toen ik naar de auto van de jury ging voor commentaar kreeg ik te horen van: ik zou maar niet verder gaan met wedstrijden rijden want 8 van de 10 keer word je toch uitgebelt om zijn benen en het geld kan je net zo goed onder de auto gooien.
terwel bij de 2de proef hadden ze gezegt van: het maakt niet uit of hij fransen benen heeft als hij maar niet kreupel loopt en dat loopt hij niet, en ze zei een jury mag nooit je pony afkeuren op hoe hij loopt een pony met maaiende benen an net zo goed in de ZZ komen.
maar wat vinden jullie ervan??
ik vond het gezeur het was zijn eerste wedstrijd en ik vond dat hij het super deed hij was verder nog nooit op wedstrijden geweest hij liep in galop wel een keer de ring uit maar hij is ook nog jong.

bij de jury Xxkatleentjex: naam weggehaald had ik 124 punten omdat hij met zijn benen zat volgens haar en bij de andere Jury had ik 140 groot verschil vinden jullie niej?

hieronder even een paar foto's van mijn pony.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 21-08-05 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam ivm met privacy

Lusitana

Re: Franse Benen bij mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:55

Dat heet Franse stand, en niet Franse benen. Bij Franse stand staan de tenen naar buiten gedraaid en dat brengt een typische gang met zich mee die ze maaien noemen.
Een maaiend paard kan net zo hoog in dressuur komen als een rechtgaand paard.
Als je een foto plaatst van je pony van voren gezien, kunnen we de benen pas goed beoordelen.
Maar een jury hoort niet op exterieur te letten, maar WEL op de zuiverheid van de gangen. Het kan dus zijn dat je pony een beetje onregelmatig lijkt te gaan opf zo, maar dat kan dus ook bij een paard dat recht gaat.
Je zult altijd verschillen vinden bij verschillende jury leden, zeker in twee proeven, omdat je nooit twee keer exact hetzelfde rijdt.
Dat is nu eenmaal zo in de wedstrijdsport en je zult moeten accepteren dat de ene jury ander dingen belangrijker vindt dan andere. Ik heb een jury gekend die bij het achterwaarts gaan een 1 gaf als je het paard achteruit "trok". Een andere jury let daar misschien niet zo op en kijkt hoe de passen gezet worden en dan krijg je misschien een 7, terwijl je het niet volgens het boekje hebt gedaan.

Oh en een jury is ook maar een mens. Dus die hebben nu eenmaal verschillende ideeën en smaken.

Enne, je wordt alleen maar uitgebeld als je paard zeer onregelmatig/kreupel gaat.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:26

Door het juiste beslag en goede training (heeel veeel rechtuit stappen en draven zoals lang de weg ofzow!) kan je je het maaien minimaliseren tot het bijna niet meer zichtbaar is.

Mijn paardje maaide vroeger zo erg dat als ik er naast liep en der hoeven had gevet de afdruk ervan op mn kuit van mn been die niet aan de kant van mn paardje zat.. (snappiej hem.. dus linker kuit als mn paardje rechts loopt) Nu maait ze niet meer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:51

Het is niet netjes om de naam van de jury te vermelden.
Wat hierboven ook al wordt gezegd, het is maar net hoe diegene er tegenaan kijkt. Bovendien kun je er weinig van zeggen hoe het verder zal aflopen omdat je schrijft dat het je eerste wedstrijd met deze pony is.
Ik zou zeggen, maak je niet druk en rij gewoon lekker verder. Zoland het dier niet kreupel loopt of zichzelf aantikt, kun je lekker verder blijven rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:34

Je hebt gewoon een foute jury gehad. Pech, maar kan gebeuren. Ik heb ook een paard wat enigszins frans staat. Zo kan het dus gebeuren dat ik voor 1 proef 170 punt krijg en een proef erna maar 152 met als enige argument: paard zwaait met rechter voorbeen. Dan denk ik gewoon: tja, als dat het enige is wat je gezien heb moet je lekker terugzwaaien. Maak je er niet druk om. Naarmate het paard meer getraind wordt lijkt het toch wat minder te worden in combinatie van consequent naar de smid gaan en hele kleine beetjes corrigeren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:33

Daffiejj, ik heb de naam van de jury even weggehaald. Omwille van privacyredenen is het niet netjes om iemands naam te vermelden