middendraf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:33

Ik loop tegen een klein probleempje aan nu ik hem eindelijk aan mijn been heb (bedankt voor de tips nog). Met middendraf, Loopt hij netjes ontspannen en nageeflijk en wanneer ik een middendraf vraag, heeft hij meer knieactie, gaat hij harder en dat was het. En als ik een losteugeltje heb of wanneer ik buiten rijd (dus niet echt rond rijd) of wanneer hij los is, strekt hij zn benen vooruit (om het maar even zo te zeggen) Het probleem zal wel bij mij liggen, dus alle tips / ervaringen zijn welkom

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:38

Ik denk dat je dus moet proberen om tijdens je gewone training ook je paard iets meer ruimte te geven aan de voorkant. Mijn pony had ook altijd vrij veel knieactie en strekte ook alleen als ik van voor iets toestond, dan kon ie echt super strekken en had ik toch vaak 8en voor de midden en uitgestrekte draf.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:44

er zijn hier al meerdere topics over geweest laatst nog eentje waarin heel goed uitgelegt werd hoe je het moet versterken, ik zal even de link zoeken

*edit* hier de link: viewtopic.php?f=8&t=444297&hilit=
Laatst bijgewerkt door hetismij op 20-08-05 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:44

hmm dat zou ik kunnen proberen, maar geef ik dan teveel dan valt hij op de voorhand en gaat lopen "hakkelen"

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:45

oke dankje hetismij

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:02

Er is een verschil in geven en toestaan. Toestaan is zover met de hand meegaan als nodig of simpelweg niet tegenhouden, geven is contact verslappen. (en dan kunnen ze inderdaad uit balans raken en op de voorhand gaan of harder, etc). In mijn boekje dan. Misschien denken anderen er anders over.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:18

uhm probeer is wat meer been erbij te doen en wat tegen houden voor, en dan laten proberen om de passen wat te veruimen.. en ja als je hem net aan het been hebt,, k0mt alles op z'n tijd t0g??

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 20:50

laten we het hopen . In ieder geval bedankt voor de tips..en reken maar dat ik blij ben dat hij nu eindelijk aan mijn been is