Olivier@ ZuidHollandse kamp M1

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Olivier@ ZuidHollandse kamp M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:31

Zuidhollandse Kampioenschappen
12 augustus
vrijdagproef 156 en 162 (7e van de 20)
zaterdagochtendproef 159 en 149 14e van de 20)

Nou de kampioenschappen zijn geweest en best redelijk gegaan! De drie weken voorafgaand aan de ZH waren qua training echt een drama, hij was totaal futloos. Dit viel eigenlijk alleen te verklaren door de verandering in het voer, hij was 4 weken ervoor op bix en haver gezet. Nu blijkt dus dat Ol hier traag van wordt! Ja het is echt zo! Maar goed het weekend voor de kamp 4 dagen de wei in en longeren om hem wat rust te geven en de dinsdag voor de kamp kwamen we erachter dat het met het voer te maken had. Gelukkig heeft dit nog wel zijn effect gehad en eigenlijk liep hij best redelijk op vrijdag. Niet zo vlot en goed als 3 weken eerder, maar ik mag niet ontevreden zijn. Resultaat 7e van de 20 en ik mocht toch door naar zaterdagochtend. Hier liep hij eigenlijk in de proef iets te traag met als resultaat 159 en 149, helaas 7 puntjes te weinig om door te gaan. Maar al met al was ik trots op Olivier omdat hij echt zijn best heeft gedaan, hij kon op dat moment niet beter.

Het was een goede afsluiting van de M1.

Afbeelding

Afbeelding
en dan nog een 5 krijgen, omdat het niet ruim genoeg is?!?! Als ik het zo zie valt dat wel mee....... Wie het anders ziet, mag het mij uitleggen, want ik snap het niet meer!

Afbeelding

Sizz

Re: Olivier@ ZuidHollandse kamp M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:34

Een behoorlijk paard lijkt zo als jij erop zit.

maar ziet er leuk uit.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:39

Toch mooie resultaten hoor!
Als hij zijn uiterste best heeft gedaan, en jij ook..
Netjes hoor!
En ik zou hem zo *vanaf de foto's* echt geen 5 geven omdat hij niet ruim genoeg zou zijn hoor!
Maarja, jury's hé.. Die kijken altijd heel anders als jijzelf..

frescoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:46

Ik snap de 5 voor ruimte wel, je paard steekt als het ware wat met zijn benen en grijpt niet naar voren.
Het lijkt op de 2e foto dat je paard zich wat vasthoudt in zijn lijf.
Maar dit zijn moment opnames en ik kan het zo niet goed beoordelen.

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:47

hoi!

ik had jouw paar keer zien rijden geloof ik! rijd er of reed er ook een vrouw wedstrijden op dit paard of heb k dat nou helemaal mis
ik heb je sow en sow gezien je rijd erg netjes k had je zien rijden met de kring selectie!

groetjes

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:01

Ik heb jou ook gezien
Het zag er erg goed uit
Leuke foto's en mooi paard, enne: Super ruim loopt ie

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 07:51

Wat een lekker paardje joh en jah 't kan wel ruimer, maar ik zou er geen 5 voor geven...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:34

Leuk dier!
De 5 snap ik wel eerlijk gezegd (niet boos worden he! Anderen kunnen er weer heel anders over denken!).
Hij valt op de voohand, en het ziet eruit als een normale draf waarbij jij alleen meer impuls geeft met je zit.
Voor een hoger punt zal ie meer in balans moeten blijven en meer moeten verruimen, achter komt ie er nu wel verder onder, nu moet er nog ruimte in de voorhand gecreeerd worden (meer oprichting, meer van de hand).

IIg gefeliciteerd met het resultaat!
Je hebt een leuk dier waar je nog wel even mee vooruit kunt!

danielle1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:21

het is zit er netjes uit
gefeliciteerd .....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:24

Leuke combinatie zeg, leuk dier maar een 5 voor die middendraf? Vind het er eerlijk gezegd meer als een wat spectaculairdere draf eruit zien dan een middendraf. Net zoals Venetia zegt.

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:25

mooi hoor

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:32

Wat een mooi beesie

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:36

Niet te ver achterover hangen. Jammer dat je niet door bent. Succes in de M2

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:59

Leuk paard en mooie fotos.
Helaas is het met dressuur zo dat je erg afhankelijk bent van jurys.
Met springen is het wat dat betreft veel eerlijker.

Ik heb overigens het idee dat ik je ken...
Ik heb net even je profiel doorgeneust.
PB me anders maar eens!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:05

@ MissSisa Hij is ook behoorlijk groot en ik idd juist weer niet haha

@fresco Vasthouden in zijn lijf is iets wat hij echt niet doet, ik hoor juist heel vaak van juryleden en onze instructie dat hij onwijs los in zijn lijf is

@ambertjuhh De eigenaresse rijdt er idd ook mee (de afgelopen tijd ik wat vaker, maar nu mag ze m weer ff terug haha ) en dank je!

@Venetia en Miss_Blimm
Tuurlijk wordt ik niet boos, ik vraag juist om meningen. Ik voel nl echt niet dat hij op zijn voorhand valt en voel hem wel degelijk echt goed verruimen. Hoe zie jij op de foto dan dat hij wel op de voorhand valt? hij lijkt mij juist wel in balans? En impuls geven met mn zit, dat lijkt miss zo omdat ik met de middengangen moeite heb om rechtop te blijven zitten, ga vaak naar achter leunen. Het meer van de hand komen klopt idd wel, zoals ik in het verslagje schreef was hij deze dagen niet optimaal en had ik idd meer moeite om hem in de oprichting te krijgen. Als je in mn profiel kijkt zie je daar foto's waar hij een stuk hoger loopt.

Wat ik dus wel irri kan vinden is wanneer je paarden onwijs ziet strekken ipv middendraf, dat wordt toch niet gevraagd?

Gister heb ik voor het eerst M2 gestart en daar wordt middendraf en uitgestrekte draf gevraagd, ik heb voor beide onderdelen 7ens gereden terwijl ik eerlijk moet bekennen zelf echt geen verschil voel in mijn rijden. En hij iig voor mijn gevoel zelfs minder verruimde dan bij die
foto.

@Liza van Loon Ik weet het, ik probeer er ontzettend op te letten. Het is al een stuk minder geworden, vooral omdat ik hem beter uit kan zitten in de middengangen. Het was vooral bij het terugnemen dat het ergste was.

@Nanka Het is idd waar dat je afhankelijk bent, maar soms tref je gelukkig jury's die goed punten. Heb over het algemeen niet te klagen, maar gewoon soms bepaalde dingen. Ik ga ff in je profiel kijken...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:47

Snap je is ook moeilijk om te voelen hoe ver je moet/kan gaan. Maar vind em zo nogal 'zwaar' van voren tonen vd middendraf dan. Het zou iets luchtiger mogen, misschien komt het ook dat het zo lijkt omdat je wat achterover zit. Het blijven tenslotte momentopnames Wat meer ruimte in de schouder.
Al vertel je zelf al dat hij niet in orde was. Vind het verder echt een stoer paard om te zien!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:57

ik vind je inderdaad ook behoorlijk achterover hangen. het is goed van je dat je er aan werkt en het zelf inziet
verder zoals gezegd, paard luchtiger laten lopen minder op de voorhand.
plaats je weer eens foto's van je vooruitgang ?

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:09

idd minder op de voorhand laten vallen en minder achterover zitten, maar vind jullie een mooie combi!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:14

Je kunt zien dat hij wat uit balans is doordat het voorbeen al bijna op de grond is. Bij een goede middendraf zou het voorbeen nog veel verder naar voren zijn gegooid, en nog niet bij de grond zijn.
Overigens kan het ook aan het moment van de foto liggen natuurlijk.

Dat je impuls geeft met je zit, dat bedoelde ik niet negatief, je ziet gewoon dat je met je zit inwerkt, niet zoveel mis mee.

Het verschil tussen de middendraf en de uitgestrekte draf is imo niet zo groot hoor, in mijn ogen zijn die mensen waarvan jij zegt dat ze onwijs strekken juist goed bezig.
Een uitgestrekte draf is het optimale aan verruiming, maar een middendraf moet ook een fikse verruiming laten zien.
Kijk maar eens in de GP naar die oefeningen. Waarschijnlijk zie je het verschil niet tussen beide oefeningen, en lijkt het voor jou beiden uitgestrekte draf. Het één misschien wat ronder.
Echter pak je de proef erbij, dan zie je dat er wel degelijk verschil zat, dat ze ook de middendraf getoond hebben.
Je doet imo niet snel teveel voor een middendraf. Eerder te weinig voor een uitgestrekte draf.
Maar goed, dat is slechts hoe ik het geleerd heb en bekijk.
Mijn instructeur sprak tot voor kort nooit over uitgestrekte draf. Wat ik liet zien was middendraf volgens hem.
TEgenwoordig, als ik er echt helemaal voor ga, dan is het wel eens een uitgestrekte draf volgens hem. Eerder niet. DIe benadering levert wel 8-en op, dus ik volg dat voorlopig maar even..

Succes met je paard en met je M2 starts!

Het zou leuk zijn als je binnenkort weer foto's plaatste, dan zal ik verder mn grote mond wel houden

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 14:29

Hahaha nee hoor dat hoeft niet! Aan dit soort woorden heb ik tenminste wat!

Er zijn nog meer foto's gemaakt van de dag ervoor, als ik die heb zal ik ze neerzetten. En idd wanneer hij weer gewoon de oude is dan zal ik ook wat neerzetten. Ik denk nl zelf dat daar een groot verschil inzit, omdat ik eigenlijk altijd een 7 of soms een 8 scoor voor den middendraf (en ook uitgestrekte stap) en hier juist echt lage cijfers.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:17

Wat een imposant paard!! Het lijkt alleen alsof hij zich heel sterk en groot maakt als jij er op zit. Maar dat kan zijn dat ik het fout zie en dat jij gewoon een klein persoon bent.
Dat van de middendraf kan ik me voorstellen. Want het zou er ruimer uit moeten zien. Ik denk dat je paard eerder sneller gaat lopen dan gaat verruimen. Misschien los je het op door iets meer te geven. Als het neusje eruit gaat, gaat het paard ook makkelijker vooruit.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:20

Inderdaad, het voorbeen gebruik is te kort. Het achterbeen gebruikt zit er inprincipe wel goed onder. In het L zou het nog een 6 op leveren maar ja in het M wordt meer verwacht he.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 15:29

Olivier is ongeveer 1.75 en ook vrij fors zoals ook wel te zien is, ikzelf ben 1.64 dus idd niet de grootste! Hij kan zich wel sterk maken, maar dat doet ie eigenlijk nauwelijks, dat was alleen in het begin. Hij is ontzettend los aan de hand, maar zoals ik al eerder zei, hij was daar niet echt in vorm, dus dan is het een stuk moeilijker om die oprichting voor elkaar te krijgen!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:45

Wat is het voor bloed eigenlijk?
Ik had trouwens niet in de gaten dat hij zo groot was!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 17:43

Ik plaats meestal foto's waar dat niet zo duidelijk te zien is, hier zie je dat iets beter.

Afbeelding

Afbeelding

Ol zijn vader is Ferdinand W, een Holsteiner.
http://www.willemshof.nl/images/Dek/ferdinand/Ferdinand%20W.jpg Met dank aan de site van stoeterij Willemshof.

De moeder van Olivier is geen bekende, (Ol is gewoon op de dijk geboren waar de ouders van de eigenaresse staan.) Maar daar zit geloof ik toch wel bloed achter. Geloof o.a. Volkmar