mijn houding...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dinja_raza

mijn houding...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:45

Morgen komt een vriendin van me uit overijssel een paar weken, omdat het al maanden niet meer goed gaat tussen mij en mijn pony Dinja.
Ze komt ons dan samen lesgeven, maar het probleem is niet alleen het bokken en wegrennen wat Dinja doet, mijn houding laat ook te wensen over.
Punt 1 zijn mijn handen, ik plant ze neer op de schoft in plaats van ze erboven te houden. Ik oefen wel, maar ze "landen" toch steeds terug. Punt 2 zijn mijn benen, die eerst veel te ver naar voren lagen en nu veel te ver naar achter óf naar voren. I
emand tips hier voor? Mijn houding is in zijn geheel niet zo perfect, daar niet van... Verder krijg ik wel gewoon les, maar dit is niet op mijn eigen pony.
Afbeelding

Angeliekje

Re: mijn houding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:51

Ik heb ook problemen met mn benen. Ik leg ze juist weer te ver naar voren, maar ik ben er laatst achter gekomen dat het aan mijn zadel lag, want iedereen die ik op mijn merrie liet rijden hadden hetzelfde probleem....mijn zadel neigt meer naar springzadel, terwijl het een veelzijdigheidszadel is.

dinja_raza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:53

dat heeft een vriendin van me dus ook, haha maar kun je zo zien of mijn zadel dat ook doet? weet alleen dat het een stubbenzadel is, en dat het oud is

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:06

Ik heb er ook niet zo heel veel verstand van, maar als ik zo naar het zadel kijk op de foto, dan liggen je benen heel ver bij de voorbenen van het paard en kijk dan maar naar het zadel, daar "liggen" je benen naar mijn inziens wel op de juiste plaats, maar nog een keer daar heb ik weinig verstand van . Mijn houding is ook waardeloos, maar ik rijd al jaren recreatief en heb sinds kort weer les, maar daarvoor zat ik dus zo:

Afbeelding
Mijn paardje probeerde hier de bocht uit te schieten, vandaar dat ik er best banketstaaf opzit

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:34

Volgens mij ligt jouw zadel gewoon niet helemaal lekker.
Hij ligt te ver naar voren.
Dan kun je ook niet lekker rijden natuurlijk.
Kan je niet het zadel iets naar achter leggen of een nieuw zadel kopen?

Offtopic: Angeliekje, wat een leuk paardje heb jij!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:03

Ik denk idd dat jou zadel niet goed ligt...
Volgens mij mogen de kussens wel eens opgevuld worden zodat je niet achter in het zadel zit.
Zodra het zadel beter ligt zal je houding ook beter worden.

dinja_raza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 09:12

misschien een goed idee inderdaad om eens een ander zadel te kopen; ik bedoel het is gewoon al een heel oud zadel en kan me voorstellen dat sowieso de boel eens opgevuld moet worden. Verder heb ik er zelf nie echt veel verstand van, maar ik kan toch in ieder geval -lijkt mij- er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft? Gewoon bij mij thuis laten komen bedoel ik dan

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:08

Jennyzz schreef:
Volgens mij ligt jouw zadel gewoon niet helemaal lekker.
Hij ligt te ver naar voren.
Dan kun je ook niet lekker rijden natuurlijk.
Kan je niet het zadel iets naar achter leggen of een nieuw zadel kopen?

Offtopic: Angeliekje, wat een leuk paardje heb jij!

dank je wel

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:09

Ja, Angeliekje, vind ik ook..

Enne, Kun je niet les aan huis nemen met je paardje

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:22

Heb je geen rijfoto's? Want op deze foto is het toch moeilijk te zien. Maar ik denk ook dat je zadel iets te ver naar voren ligt, dat het achter veel te laag is (dus achter opvullen). Omdat het zadel zo naar achteren gekantelt ligt, ga jij weer in de lepel zitten en daardoor geeft je pony (waarschijnlijk) zo'n verzet. En het lijkt alsof je buigels te lang zijn (voor een springzadel), maar daarvoor zou ik een rijfoto moeten zien.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:00

neem privé les zodat het er gewoon in word gestamt dat je zoiets moet doen, doe net of je kaarsjes moet vastpakken zo hou je ze rechtop( zo heb ik t geleerd:P)