grote sprong bij aandrijven.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

grote sprong bij aandrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:21

Quintus wou eerst niet in galop, dat kan hij inmiddels wel. Maar nu valt hij nog wel eens terug, en als ik dan aandrijf met spoortje of een tikje geef (na late reactie op mijn beenhulpen) maakt hij een soort van luchtsprong. Niet hoog maar wel ver. Ik heb 10 sept. wedstrijd en wil niet graag dat hij zo'n luchtsprong in de proef maakt. Hoe leer ik hem dit af?

suusbonita

Re: grote sprong bij aandrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:31

veel oefenen en als je bij jullie in de beurt buiten kan rijden en goed hard op een pat kan probeer dan is eeen keer in de week kei hard te galoperen dan kan die niet er uit vallen of een mooi hand gelopje proberen mijn pony heb ik het aan geleert zo en dat ging heel goed allen zorg er wel voor dat die makkelijk terug te nemen is en in de bak kan je het oefenen op een volte en dan alleen maar de hulp geven en je been er aan houden en als die terug valt flink boos worden dan maar ff zo'n sprongentje maar goed op de volte zetten en been er bij en een zweepje probeer niet met sporen te rijden daardoor gaat je paard minder reageren op je been als je gewoon met zweep rijd kan het ook been er aan en reageertie niet dan een klein tikkje maar dan moet je wel snel reageren als je meer vragen hebt vraag maar raak!!

gr..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:33

veel tempo wisselingen maken en oefenen!

hart racen op een pad helpt je denk ik dressuurmatig niet echt.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:08

Ik denk dat hij schrikt van je been/zweep, probeer iets minder hard in te komen met je been of zweep en veel oefenen, ik denk ook niet dat je hard moet galloperen, juist in de bak op de volte proberen de arbeids galop er in te krijgen en te houden. En als hij een keer terug valt rustig weer naar voren rijden dus zorgen dat hij niet schrikt, misschien word de ''luchtsprong'' dan minder! succes!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:56

Veeeeel overgangen rijden, van draf naar galop, van een rustige galop naar middengalop en weer terug.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 14:37

ik race niet hard in de bak hoor
Ik zal iig gaan oefenen met tempo wisselingen.
Bedankt voor jullie reacties