longeren met pessoa

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 19:38

ik weet niet of dit hier hoort maar aangezien het stukje over hulpteugels hier boven.... (staat hij niet goed verplaats het topic maar)

Mijn haf is nooit echt goed bereden en was veel te dik.... we zijn nu hard aan het trainen en gelukkig is zal al onwijs veel afgevallen... maar omdat ze haar rug en achter benen niet echt gebruikt adviseerde iemand mij om te gaan longeren met pessoa.... alleen heb ik geen idee wat het doen en hoe het werkt... zou dit een oplossing kunnen zijn of niet?? en kan iemand mij uitleggen hoe het werkt?

bruine

Re: longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:33

een passoa maak je vast via een longeersingel achter de achterhand langs, deze hulp teugel zorgd dat terwijl de pony netjes loopt aan de voorkant ook de achterhand goed MOET gebruiken, loopt hij achter niet goed mee dan straft hij zich zelf in de mond. fijne hulpteugel maar je moet het echt opbouwen in het begin niet langer dan 10 min per kant

joepje

Re: longeren met pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:36

Ik longeer mijn paard regelmatig met pessoa,
Hij gebruikt op die manier zijn rug en achterhand goed en heeft z'n bovenlijn zo heel mooi ontwikkeld.
Ik vind het een heel goede manier van longeren!