Eind aan de mythe?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Eind aan de mythe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:54

Wie o wie heeft er gelest bij Aqua8horse of lest nog bij haar?
Ik ben erg benieuwd hoe dit is bevallen of bevalt.
Kunnen jullie mij dan misschien aan de hand van duidelijke voorbeelden, of eventueel foto's/filmpjes, uitleggen wat er zo revolutionair aan deze methode is, zodat voor eens en voor altijd de mythe uit de wereld geholpen kan worden.

WinBinChes

Re: Eind aan de mythe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:06

Ik zou zeggen bel haar op, maak een afspraak. en je zal het weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:34

Lijkt me idd het beste om dat zelf uit te proberen....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:44

Betteke, gezien de communicatie tussen jou en Aqua vind ik het eigenlijk niet zo gepast om een topic als dit te openen - dit gaat uitlopen op geroddel over een andere bokker en dat vind ik niet netjes. Als je oprecht benieuwd bent naar Aqua's werkwijze kun je vragen of je een keer mag komen kijken neem ik aan. Maar gezien jullie eerdere postings zie ik dit als een poging om Aqua onderuit te halen. Excuus als ik dat verkeerd heb ingeschat.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 19:48

Sluit me aanbij urielle, ik kan het niet beter of netter verwoorden.
Slotje?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:09

Betteke schreef:
Wie o wie heeft er gelest bij Aqua8horse of lest nog bij haar?
Ik ben erg benieuwd hoe dit is bevallen of bevalt.
Kunnen jullie mij dan misschien aan de hand van duidelijke voorbeelden, of eventueel foto's/filmpjes, uitleggen wat er zo revolutionair aan deze methode is, zodat voor eens en voor altijd de mythe uit de wereld geholpen kan worden.

Volgens mij zit je nog maar net op bokt en deze aktie is een no-no....

Als je echt een grote meid bent neem je kontakt op met haar en neem je les voordat in je vraagstelling al ee oordeel klaar hebt.

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:22

Ik ben het met de anderen eens. Als je werkelijk geïnterreseerd zou zijn zou je dit topic niet openen.
Trouwens alles wat er door personen wordt gezegd die het met Aqua eens zijn word gelijk onderuit gehaald. Ik vind het een beetje kinderachtig. Heb je iets persoonlijks met Aqua het uit te vechten? Doe dat dan maar laat andere forumleden daarbuiten dat houd de discussies stukken interessanter!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:38

Sinds Aqua geen concreet antwoord kan geven, kunnen mensen die deze methode van haar hebben ondervonden dit misschien wel? Ik vind dit nog niet zo'n gek topic, misschien dat we er allemaal wijzer uit worden (in positieve zin uiteraard!). En als Aqua nou nog mooie voorbeelden/materiaal achter de hand heeft liggen, is dit de ideale kans om ons nou allemaal te laten zien wat haar methode precies inhoudt.

Dus kom maar op!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:41

VValar schreef:
Sinds Aqua geen concreet antwoord kan geven, kunnen mensen die deze methode van haar hebben ondervonden dit misschien wel? Ik vind dit nog niet zo'n gek topic, misschien dat we er allemaal wijzer uit worden (in positieve zin uiteraard!). En als Aqua nou nog mooie voorbeelden/materiaal achter de hand heeft liggen, is dit de ideale kans om ons nou allemaal te laten zien wat haar methode precies inhoudt.

Dus kom maar op!

Ik wel. Dit zal dan de zoveelste topic worden. Als je er serieus benieuwt naar bent bel je op en maak je een afspraak. De vorige topic's draaide eigelijk ook al op niks uit.
Hetzelfde met de LDR topics. Worden ook steeds weer aangemaakt en draait altijd op hetzelfde uit. Wil je bijlezen pak de zoekmachine en zoek de topics op.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:45

Betteke en Vvalar, ik ben het met jullie eens dat ik erg nieuwsgierig ben naar de methode van aqua, maar de titel van dit topic vind ik echt belachelijk. Hiermee doe je namelijk exact hetzelfde als waar jullie (en ik trouwens ook) aqua van beschuldigen als het om LDR gaat. een rijmethode verwerpen zonder dat je het kunt onderbouwen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:48

Ik vind hier wel een degelijk verschil in zitten tussen de methode van Aqua en LDR. Bij LDR weet je tenminste (mist je goed geinformeerd bent) waar je over discusseerd (alhoewel de meeste mensen helaas niet al te best op de hoogte bleken te zijn). Over deze methode weet blijkbaar niemand wat zinnigs vanaf, behalve Aqua zelf. Dit topic is naar mijn mening één waarin nou eindelijk opheldering gegeven kan worden.
En waarom zou ik helemaal naar Aqua toe moeten reizen, als zij ons zo kan vertellen hoe/wat precies haar methode inhoudt. En wat deze zo revolutionair maakt. Want van al haar antwoorden tot nu toe ben ik weinig wijzer geworden. En de antwoorden die enigzins zinnig waren, waren naar mij inziens nou niet bepaald revolutionair te noemen, als wel de normale basisprincipes van de dressuur an sich.

Dus Aqua, we zijn benieuwd. Zal het je dit keer lukken om ons in alle rust je methode te kunnen onderbouwen? Want ik moet zeggen, ben echt benieuwd.
Laatst bijgewerkt door VValar op 19-08-05 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:49

Hoezo is de titel negatief? Het is maar hoe je het opvat.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:52

Ik ben dit topic niet gestart om iemand af te zeiken. Ik ben oprecht benieuwd naar deze methode alleen ik begrijp er niks van.
Van Aqua krijg ik geen afdoende antwoord, of in ieder geval een antwoord waar ik niks tot heel weinig mee kan, dus ik vraag gewoon op een nette beschaafde manier of er leerlingen van haar op bokt zijn die mij wel e.e.a. duidelijk kunnen maken.
En idd ik heb geen zin om zo'n eind te reizen om iets te aanschouwen als het d.m.v. een filmpje of foto's duidelijk gemaakt zou kunnen worden.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:54

@ Karl: ik wil wel een andere titel aan dit topic geven hoor! Doe maar een suggestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:00

Betteke ik ken je niet even als aqua.Maar ik vond je in het topic van klassieke dressur al zo irritant bezeig dat ik gestopt ben met het topic verder te lezen.
Als je nu niks beters te doen heb dan op alle manieren aqua ta gaan liggen afzeiken,ga dan sokken breien of zoiets.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:01

"de rijmethode van aqua", lijkt me een stuk minder suggestief

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 23:02

Jij voegt echt een zinnige opmerking toe zeg!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 23:02

O sorry Karl je was me net voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:07

Nee jij bent lekker bezig,Rechtstreeks op iemand die je niks doet.Alleen omdat ze het niet met je eens bent.Mens word volwassen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:10

Wat ik van Aqua heb begrepen uit haar posts hier op het forum, baseert zij zich op de klassieke rijkunst en legt daarbij een extra accent op vroege ontwikkeling van balans en evenwicht vanuit draagvermogen. Dat is een principe waar alle zuiver klassieke meesters hun leer op stoelen. In de manier waarop zitten nuanceverschillen. En als je die bij Aqua wilt ontdekken dan kan dat volgens mij vrij eenvoudig. Wat heb je te verliezen Betteke en Vvalar?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 23:15

Ik ga niet afreizen naar iemand waar ik nooit iets van gehoord heb als je het niet erg vindt. Normaal gesproken wordt er op fora altijd gevraagd naar bepaalde instructeurs, hoe die les geven, is het goed of niet goed, dat is gewoon mijn vraag.

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:16

wie is aqua?
en waarom word er zo'n ophef over gemaakt?
snap het niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:21

Citaat:
Met deze tecniek aangevuld met de longeer en rijmethode kan je elk probleem oplossen. Met de volgende problemen hebben wij inmiddels positieve ervaringen: rugblessures, alle beenblessures, koliek, ataxie, hoefkatrol, schouderblessures, chronisch hoesten, scheef zijn en ALLE RIJTECHNISCHE PROBLEMEN en VRAAGSTUKKEN!

Even een quote uit het profiel van aqua, als je dit kan bereiken met alleen een extra accent op vroege ontwikkeling van balans en evenwicht vanuit draagvermogen, dan is dit echt een revolutionaire methode waar ik graag meer van wil weten.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:21

ja t zelfde geld voor mij!nu ben ik ook wel benieuwd!maat tot nu toe zijn alle reacties offtopic, eeuwig commentaar typisch bokt!laat elkaar toch in ze waarde!en ik ben wel benieuwd naar deze methode dus zit te w8en op de eerste ontopic reacties!

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:26

nou het is wat jullie zeggen
@karl66 als dat echt allemaal zo is dan wil ik ook wel weten wie wat en waar.