Help mijn zadel schuift!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yardi

Help mijn zadel schuift!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 18:43

Mijn merrie heeft helemaal geen schoft. En is dus helemaal rond en breed.
ik heb nu wel een zadel gevonden dat goed ligt maar onder het rijden schuift het alle kanten op. Wie heeft een goede tip voor mij? 8-)

peerdengek

Re: Help mijn zadel schuift!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:11

Welke kant schuift ie naar voren of naar achternen? Als hij naar voren schuift is een staartriem een opie als ie naar achteren schuift een voortuig ofzo (ik weet niet hoe dat heet)

Groetjes

yardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:11

peerdengek schreef:
Welke kant schuift ie naar voren of naar achternen? Als hij naar voren schuift is een staartriem een opie als ie naar achteren schuift een voortuig ofzo (ik weet niet hoe dat heet)

Groetjes

Hij schuift een klein beetje naar achteren maar daar wilde ik al een borsttuig voor halen.... maar het ergste probleem is dat het naar links en rechts schuift! Ze heeft helemaal geen schoft! En is bijna plat bovenop!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:13

Haha, dat ken ik... Op mn werk staat een Fjord die ook tonnetjerond en schoftloos is. En op zich blijft dat zadel van dr prima liggen, maar hoe goed je dr ook aansingelt, geheid dat het zadel naar links schuift als je wil opstijgen

Sorry, zou het niet weten dus..

yardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:09

Het is niet alleen bij het opstijgen maar ook onder het rijden! Kijk als het alleen bij het opstijgen is vraag je gewoon of iemand anders aan de andere kant de beugel vasthoud terwijl jij opstapt.....

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:13

Dan ligt ie toch niet zo goed.
Zou niet weten hoe je het beter kan maken, maar misschien is een voorsingel iets voor je?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:54

meschien een zadelmaker er bij halen hebzelf ook een ronde tinker en mijn zadel is net pas gemaakt en bleek veels te smal te zijn,

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:37

idd een zadelmaker even bellen

anneveera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:31

ik had precies het zelfde probleem met mijn fjord breed en schoftloos... ik heb een nieuw zadel aan moeten schaffen.. ik heb nu een thorowgood. een kunstof zadel.. daar zitten 4 singelstoten aan het ik heb ze aan de singel aan de 2 en 4 vast zitten en nu schuift het zadel geen kant meer op!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:37

Als hij echt alle kanten op schuift, ligt hij niet goed .

anneveera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:41

dat had ik ook dat het alle kanten op ging schuiven.. op een geven moment was het echt gevaarlijk.. en nu ik dit zadel heb heb ik er geen last meer van!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:47

Een zadelamker kan je gewoon het beste helpen het zaldel ligt dan toch ei helemaal goed. En het kan erg oncomfortabel voor je paard zijn. Er zijn ook op rondere paarden zadels passend te maken dus ik zou er even iemand met vestand naar laten kijekn.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:18

Als ik jou was zou ik er toch niet zo zeker van zijn dat je zadel goed past. Heb je er een zadelmaker naar laten kijken? Of heb je het alleen gepast ? Het kan namelijk zo zijn dat het lijkt alsof hij goed ligt, maar dat toch de kussens niet goed aansluiten en daar krijg je geschuif van.

Groetjes

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:58

Ik ken het probleem volledig! Ik heb inmiddels een speciaal dressuurzadel van Hanri de Rivel met een zeer speciaal singelsysteem waardoor het eigenlijk niet meer kan schuiven. Je moet er dan alleen wel goed voor zorgen dat je goed aansingeld. ( en mijn pony blaast zijn buik op dus ik moet een keer of 5 aansingeken voordat het echt goed ligt, maar dat is het probleem van de pony en niet het zadel. ) ik ben erg tevreden over het zadel en de service waarmee het aan mij geleverd is door Bestfit.
Als je evt. nog meer info over mijn zadel wil, hoor ik het wel.
succes ermee!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:50

ik zou een zadelmaker laten komen want als die schuift ligt die dus niet goed.
en met een niet passend zadel kan je problemen krijgen!

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:16

Hey

Ik heb eens gelezen dat een boomloos zadel daarvoor helpt

groetjes