hengst kan zich niet gedragen met andere paarden in de buurt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

hengst kan zich niet gedragen met andere paarden in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 16:53

tja, ik kon geen goede titel verzinnen, maar dit is het probleem:

ik rijd nu tijdelijk een paard voor iemand, omdat die op vakantie is. zij heeft hem zelf ook nog niet zo lang. het is een arabische volbloed hengst. hij is 7, en is vroeger showhengst geweest. hij is op een hele aparte manier opgevoed. hij is gewend om met een lange teugel gereden te worden. dan moet ik dus heel even vragen, dan onspant hij meteen, en dan moet ik hem dus lange teugel geven. als je de teugels aangenomen houdt, komt hij omhoog. op zich vind ik het niet zo erg om met lange teugels te rijden, maar het is niet echt praktisch bij hem . hij wordt namelijk helemaal gek als er andere paarden in de buurt zijn, zeker merries. en met een lange teugel heb je dan toch niet zo heel veel te zeggen, aangezien hij zich dan echt niets van mijn zit aantrekt . wat kan ik hier het beste mee doen?

cissy

Re: hengst kan zich niet gedragen met andere paarden in de b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:35

misschien dat je met dit antwoord niet blij bent maar je kan het niet even oplossen in de periode dat de eigenaar op vakantie is.... die zal het moeten oplossen eventueel in overleg met de vorige eigenaar.
Jij kunt dit nu wel willen fiksen maar straks zal de eigenaar er weer zelf voor staan. Hengsten zijn nou eenmaal aparte wezens met hun eigen gebruiksaanwijzing...

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:54

ik denk dat ze gewoon een oplossing wil zodat ze in de periode waarin de eigenaar er niet is dat ze de hengst goed kan rijden. Ik denk dat je maar moet proberen om alleen in de bak te zijn.. en als er iemand anders rijdt, dan rijd je maar niet. Je moet ook aan je eigen veiligheid denken. Als je toch door wilt rijden met een ander paard in de bak, dan kun je misschien met korte teugels rijden en dan martingaal zodat hij z'n hoofd niet te hoog kan houden. Zo heb je toch nog beetje controle. Maar ik zou dit niet aanraden. Zo zal hij alleen maar opgefokt raken, denk ik. Maar toch succes!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:55

ik wil inderdaad gewoon een manier om hem in die tijd toch normaal te kunnen rijden, zonder ongelukken. er zijn eigenlijk altijd wel anderen in de bak, dat is het probleem. bedankt voor de reacties in ieder geval!