Mijn rechterhand is sterker..Probleem!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Mijn rechterhand is sterker..Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 22:06

Ik had al eerder een topic gemaakt en daarin het probleem voor gelegd dat ik mijn rechterhand verkeerd gebruik,

Ik trek mijn rechterhand namelijk meer naar binnen en als gevolg loopt mijn paard met zn hoofd de hele tijd naar rechts,
Nu heb ik les en moet ik vooral veel meer druk op links zetten en super veel met links drijven zodat hij rechter word,
Af en toe drukt hij ook zijn schouder weg,

Dit probleem gaat nu steeds beter alleen dat met mijn rechterhand blijft,
Hoe krijg ik het zover dat ik mijn hand toch eens gewoon netjes naast die andere houdt?
Heb het al geprobeerd met een teugelbrug,helaas werkt dit niet,
soms pak ik gewoon uit frustratie het zdel vast en dan kan ik mijn rechterhand niet naar binnen trekken,
probleem zit hem namelijk in dat ik veel meer druk op rechts zet,

Ik probeer en probeer,ik word er hopeloos van...
Heeft iemand DE gouden tip voor mij??

Vigour

Re: Mijn rechterhand is sterker..Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 08:51

Dat is inderdaad iets moeilijks. Zoals je instructeur zegt ook meer druk op de linkerhand. Probeer zo vaak mogelijk te denken aan je handen. Dat doe je al, dat merk ik uit je topic. Misschien kun je de rechterteugel iets langer laten dan de linker, zodat de druk een beetje verdeeld blijft. Dit moet je natuurlijk niet teveel doen, anders valt het paard links naar binnen.

Ik denk dat je het meeste baat hebt bij goede instructie die je erop kan wijzen.

Succes!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:44

Same problem...

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:19

brobeer je rechterarm te laten hangen
als je zit en jij hebt je teugel vast en jij laat je arm hangen, dan heb je alleen contact en een meeverdende hand. je merkt dan, dat je hand van voren naar achteren meegaat, dus met de beweging mee van je paard.

probeer je rechterhand iets naar voren te plaatsen richting mond. is ook een optie, maar jij zegt al; ik houd mijn rechterarm vast, dus steeds tegen jezelf zeggen, los, ontspannen. rijd vanuit je pols en vingers.

je paard niet bewerken aan die kant. hoe moeilijk het ook is.
juist vanuit links gaan werken. voornamelijk been.

succes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:19

Een hele tijd, ik bedoel een maand lang elke dag of zo, met 1 hand rijden, en wel je minder sterke. Is ook heel goed voor een heleboel andere dingen. Als je dan weer met twee teugels gaat rijden, is alles weer als nieuw voor je sterke hand en is het makkelijker je handen te spiegelen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:26

Ik heb al eens een tijdje met een tennisbal in mijn hand gereden, ik kneep met mijn ene hand meer. Daarmee kneep ik in de tennisbal en trok minder aan de teugel en dan voelde ik gelijk wanneer ik het deed!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:32

droefje schreef:
brobeer je rechterarm te laten hangen
als je zit en jij hebt je teugel vast en jij laat je arm hangen, dan heb je alleen contact en een meeverdende hand. je merkt dan, dat je hand van voren naar achteren meegaat, dus met de beweging mee van je paard.

probeer je rechterhand iets naar voren te plaatsen richting mond. is ook een optie, maar jij zegt al; ik houd mijn rechterarm vast, dus steeds tegen jezelf zeggen, los, ontspannen. rijd vanuit je pols en vingers.

je paard niet bewerken aan die kant. hoe moeilijk het ook is.
juist vanuit links gaan werken. voornamelijk been.

succes

hier heb ik wat aan !
enorm bedankt !