Vandaag kreeg ik een bevestiging van de eigenaar (hij was eigenlijk vergeten dat het al lang goed was; en ik maar afwachten
)En het wordt...................................
* trommelgeroffel *
Rietheim's Hilbert
Hilbert is een 10-jarige zoon van Vita Nova's Golden Boris. Hij is bij de Welsh K goedgekeurd als dekhengst, dus het wordt wel spannend, zo'n hengst tussen de paarden starten.
Ik heb gekozen voor een pony omdat ik (i.v.m. lengte) me fijner voel op een pony dan een paard, bovendien is het plaatje veel mooier.
Hilbert is nog nooit op wedstrijd geweest en echt doorgetraind ook niet, dus we beginnen gewoon in de B. Soms voelt hij toch nog wel aardig groen, terwijl hij bv. de basisbeginselen van schouderbinnenwaarts en travers ook al weer beheerst. Erg lastig dus soms, want dat aangalopperen op links is wel errrrrugg moeilijk af en toe
Helemaal overnieuw beginnen dus, maar ik heb er (nu nog
) geen spijt van. Hilbert is een schat van een hengst, superbraaf op stal en met rijden (tot nu toe, maar wel altijd op eigen terrein) ook nog redelijk rustig.Zaterdag zal ik hem voor het eerst starten, tijdens de rubriek Bestgaande dekhengsten onder het zadel grote maat, op de Centrale keuring van het Welsh stamboek te Kootwijk. Mocht iemand er nog heen gaan, dan kan je Hilbert al zien
De planning is om hem binnenkort misschien mee te nemen naar les, maar ik neem hem sowieso al een keer mee naar de priveles van mijn instructrice; Joyce Heuitink. Ook zal Hil mee gaan naar de clinic van Danielle van Aalderen, die gepland staat in Oktober in Lichtenvoorde. (Interesse? Zie www.daniellevanaalderen.tk
)Dusseh... vanaf Januari 2006 verschijnen wij tweetjes in de ring!!!
Dat duurde lang he, dat wachten voor degene die alsmaar vroegen of ik al een opvolger had?

..