Pony bang voor andere ruiter OHZ

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Pony bang voor andere ruiter OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 16:12

Ik reed vandaag op een heel leuke en erg lieve pony van iemand die ik ken, zodra er een andere ruiter opstapt dan -...- , dan begint de pony angstig te worden, als je ietsjes anders gaat zitten, begint ze steeds harder te gaan, wat ik dan doe is mijn voorbenen ietsjes naar voren en dan de teugels laten vieren... dat helpt wel maar ze blijft erg angstig en begint te rennen, de pony is voor de verkoop en zodra er een meisje of wat dan ook komt kijken dan gaat dat mis want als je er op gaat zitten wordt ze heel extreem vlot...
-...- heeft de pony samen met nog een meisje echt erg goed ingereden, ze is niet bang voor het zadel of wat dan ook en heeft niks engs meegemaakt...

Iemand een oplossing, of iets?
Ik wil niemand aanvallen etc.
Ik kan er zelf wel gewoon wat vaker opstappen en dan raakt ze zelf wel gewend aan een andere ruiter op dr rug...
Maar ik kan niet met de pony NH of wat dan ook gaan doen omdat ze niet van mij is...

Renate12

Re: Pony bang voor andere ruiter OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:46

je benen naar voren doen lijkt me geen goede oplossing, je raakt dan uit balans en zit niet meer stevig. je kunt beter je onderbenen ietsje terug leggen. praat rustig tegen de pony als hij weerangstig wordt en beloon hem als hij het goed doet. probeer zelf zo rustig mogelijk te zitten en wissel veel af in je training. laat hem regelmatig halsstrekken en houd hem dan op 1 tempo d.m.v. je stem. rustig tegen hem praten, hooo zeggen enz

NWDynamite

Re: Pony bang voor andere ruiter OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 19:28

Zodra je benen iets naar achteren gaan, rent ze weg omdat ze denkt aangespoord te worden, praten deed ik al automatisch, helpt we iets maar ze luisterd er niet echt naar..
Reed bijna hele tijd afwisselend, tempowisselingen zijn moeilijk omdat ze de hele tijd zo wegschiet snapje?
Heb veel halsstrekken gedaan, ging steeds beter..

greetzz
Zodra je ietsjes naar voren gaat om te belonen of gewoon kriebelt, wordt ze weer een beetje bang, van oooh wat deed ik nou mis :s?

snapj