Wat vind jij?? (rijfoto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wedny

Wat vind jij?? (rijfoto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:36

Ik was vandaag even bij mijn instructrice in de bak omdat de bak bij vrony te nat is door al dat water. Vrony was de afgelopen week al wat sloom dus ik dacht van even kijken hoe ze daar loopt. Omdat de bak daar goed is. Maar nee hoor niet vooruit te branden.. Ik snap niet echt waardoor het komt ze is afgevallen dus die extra killo's die hoeft ze niet mee te dragen. Nou loopt er wel een veulentje bij dus ja dat neemt veel van der en ze hebben gelukkig weinig gras op het land. Dus heb ik haar nu maar een wormspuit gegeven en hopen dat dat wat helpt.
Heeft 1 van jullie zoiets al een keertje meegemaakt?? Wat denken jullie hoe zou het komen. Of is het aanstellerietes...... Ik heb de rijfoto's erop gezet om te horen wat jullie er van vinden zelf vind ik dat er een wel een paar mooie foto's tussen zitten. En nu ze afgevallen is wil ik ze eigenlijk ook niet aan krachtvoer zetten want dan groeit ze weer als kool.
Graag jullie comentaar.

Afbeelding
Afbeelding
Staart swiept aardig.
Afbeelding
Afbeelding
De bocht niet om willen op rechts.
Afbeelding
Afbeelding
Toch wel een aardige beenactie zo nu en dan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
OOOEEEI dat been van mij :bloos
Afbeelding
Hier was ik volgens mij aan het gvden hehe :evil
Afbeelding
Hier liep ik al aaridg rood aan :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar toch vind ik het er niet sloom uitzien maar ik was echt dood op na de tijd.
Afbeelding
Krulletjes.

Ben benieuwd hoe jullie er over denken..

Jessicaaa

Re: Wat vind jij?? (rijfoto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:39

heey waar is je groene dekje? ik vind het er helemaal niet verkeerd uit zien hoor! je moet alleen je handen wat dichter naar elkaar toedoen en je tenen naar binnen houden. leuke haflinger! Tja en over het niet vooruit te branden, ik heb het met mijn pony ook ooit gehad, en met een paar weken was het over, ik weet nog steeds niet waar het aan gelegen heeft!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:41

Het ziet er goed uit, je kan alleen wel wat meer rechtopzitten
Verder heb je een zweepje in je handen, gebruik je die als ze niet op jou benen reageert? Gewoon een klein tikje achter de kuit en belonen als ze een stukje harder gaat?
Je moet gewoon van alles uitproberen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:44

ze ziet er nit dun uit, lijkt wel een beetje sloom
heb een paard die ook een tijdje heel er mager werd. Ze was net geinsimineert en was behoorlijk van streek, hier is ze ziek van geworden.
misschien last van tanden, maar ik denk dat het over een tijdje misschien wel over is.
leuke haflinger

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:47

Op de foto boven: De bocht niet willen nemen op rechts
kijk eens goed naar je hand? Die gaat richting je bovenbeen.. Als je zo gaat sturen, dan 'trek' je als het ware haar hoofd opzij, en loopt ze over de buitenschouder weg.. Dus: geen bocht..
Probeer als je stuurt, goed op te letten, dat je je binnenhand richting maanstapel beweegt, en je buitenhand van de maanstapel af..

Heb ik ook lang gedaan hoor.. Het is natuurlijk een momentopname, maar het viel me op. Dat probleem heb ik ook gehad, en het is op de omschreven manier, zó verholpen..

En over dat niet voorwaartse.. Tja, ze hebben allemaal weleens hun slome tijd.. Bijvoeren vind je geen optie.. Tja, dat doen wij altijd, maar mijn pony is niet zo snel dik..
Misschien kost het veulen wel ontzettend veel energie.. Als ik jou was, zou ik gewoon ff afwachten..

Veel succes, en sorry als ik het verkeerd heb gezien!

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:48

Ze is aan de lijn dus ja ze mag nog lichter. Maar ik snap niet waarom ze nergens op reageerd?! De zweep gebruik ik heel erg duidelijk maar ze geeft er niets om!! Heel vaag allemaal.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:52

hahahaha leuke haf!!
als je de foto's ziet lijkt tie soms wel erg actief hoor!!!!!!!!!
heeel gaaf!!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:52

Jammer de foto's doen het niet bij mij, maar dat je pony sloom is komt me bekend voor, ik heb het ook een aantal weken gehad, mn instructrice zei dat ze in de verharing zat en dat dat veel energie kost, dat het daar aan kan liggen, heb dr voor de zekerheid een vitamine spuit gegeven en nu is ze weer lekker voorwaarts(verhaard ook niet meer veel nu)

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:55

MissEvil schreef:
kijk eens goed naar je hand? Die gaat richting je bovenbeen.. Als je zo gaat sturen, dan 'trek' je als het ware haar hoofd opzij, en loopt ze over de buitenschouder weg.. Dus: geen bocht..

Ik ben het hier wel mee eens ik moet mijn hand vaak wat meer naar voren doen maar ze houd rechts dan zo vast niet te geloven maar bedankt voor de tip.

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:59

Jessicaaa schreef:
heey waar is je groene dekje?

Bij de was

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:47

Wedny schreef:
Ik ben het hier wel mee eens ik moet mijn hand vaak wat meer naar voren doen maar ze houd rechts dan zo vast niet te geloven maar bedankt voor de tip.

Als ze recht vasthoudt, moet jij die juist loslaten. Het klinkt heel stom, maar het werkt echt! Mijn pony zit links vast, en bij haar moet ik juist links loslaten. Geen boogje in je teugel ofzo, maar gewoon licht contact. Als ze dan nog gaan hangen of iets, been.
Zo heb ik het bij mijn pony afgeleerd, en zo ben ik nu met mijn paard aan het trainen

Veel succes!

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:53

Mischien kun je een keer een buitenritje met der maken, een beetje afwisseling kan geen kwaad
Maarja ik denk dat het niet echt iets is om je druk over te maken, het zal wel door het veulen komen.
De merries bij ons hebben dat ook wel eens, het veulen vraagt toch best veel van ze.

verder vind ik het er goed uitzien, denk alleen aan je handen!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:01

Ik vind het er rustig, beheerst en ontspannen uitzien

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:06

Mooie haf! Commentaar is al gegeven.. Je tippen meer naar binnen draaien, en let soms wat op je handjes! Veel plezier nog ..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:08

Iets meer achterover zitten, verder ziet het er goed uit

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:28

Heb je onderlappen onder die bandages zitten :/ Dat zijn toch van die elastische? (flink rekbaar)

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:33

Leuke fotos het ziet er goed uit hoor.. Alleen je zou je handen wat dichter bij elkaar kunnen houden Leuke pony trouwens

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:35

Leuke pony..
wel goed op je handen letten.. (wat hoger en bij elkaar)

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:41

leuke fotos hoor niks mis mee, maarmisschien toch wat kracht voer geven as ze te weinig energie heft

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:53

onwijs mooie foto's en tja hoe het zou komén ik zou het echt niet weten mijn haflinger heeft ook wel eens gehad dat hij niet vooruit te branden is en de volgende dag heb je echt zo'n rodeo haflinger...... maar nee aan krachtvoer zou ik inderdaad niet beginnen!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:04

als ik jou was zou ik je voerhandelaar of de fabrikant van de brokken ff bellen voor een voeradvies. Een veulen kan een hoop energie kosten en dan is het helemaal niet zo gek om haar bij te voeren met brokken of granen. De ruin die ik nu rijd is ook te dik maar die krijgt nu granen omdat hij door het vele trainen wat ik nu met hem doe toch energie kwijt raakt. Als hij daardoor meer energie krijgt kan ie ook harder werken en valt ie als nog af. In verhouding dus. Gewoon ff bellen die mensen helpen je vast graag.
Verder leuke foto's Commentaar is al geleverd. Mij helpt het altijd om naar video's te kijken en als het echt klote gaat en ik merk dat ik aan het prutsen ben dan probeer ik altijd ff aan anky te denken en hoe die erop zit en dat probeer ik dan ook. dan zit ik iig al een stuk stiller en netter.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:08

eeuj ik ken je probleem denk
ik hen een 4 jarige haflinger ruin we hebben hem al als veulen mar doordat hij bijhet zadelmak maken wat uitermate goed iss gegaan na 10 min rijden stil ging staan en niet vooruit te krijgen was :s ja heel raar vind ik ook mar ut was tog egt zo en als je hem dan voor de kar zette konde der zo een uur meej weg zijn ik heb meerdere malen geprobeerd hem onder het zadel te berijden maar tevergeefs na 10 min stopte hij der gewoon wir lekker meej en deed nix nu zijn we van de vakantie naar mijn opa en oma in bels gegaan te voet met de paarden met de trug weg heb ik op mijn haflinger trug naar huis gereden het was een rit van bijna 3 uur dat heeft hem denk de doorslaggegeven want sinsdien doetie ut prima oder het zadel hij loopt makelijk een uurtje maar niet altijd even voorwaart dat ben ik nu aan het trainen door heel heel veel overgangen te maken naar stap draf gewoon bij a bv beginen met draven en dan bij b weer stap paar passen stap en weer draf en zo door blijven gaan daar worden ze veel activer van en letten ook beter op bij mijn begint het heel goed te werken k hoop bij jou ook mooi paardje btw hier een foto van mijn liefuhrd ahaha

Afbeelding

groetjus samantha

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:46

ik wil ff krijt dat ik foto 6 een erg mooie foto vind je ziet hier heel mooi dat ze haar benen echt optilt en niet zo als bij veel paarden er achter aan sloft super !!

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 10:09

Bedankt voor jullie berichies
@iefke: fijn dat het er zo uitziet maar het was alles behalve dat

Ik heb 2 dagen voor deze foto's een buitenritje met haar gemaakt. Normaal gesproken dan vliegen we naar huis. Dus dat vond ik al erg vreemd!! Ik denk ook dat het veulen erg veel van haar neemt. Het veulen ziet er best uit namelijk. Ik heb haar nu een wormspuit gegeven en heb haar gister en vandaag op rust omdat het zo warm is. Dus dan kijk ik morgen weer even hoe het met der gaat.

De bandages zijn idd erg flexibel maar heb een geen lappen onder!! Gebruik ze vrij weinig....

Nou bedankt voor de tips..

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:34

Als ik je verhaal zo lees, vind ik het niet gek dat ze sloom is.
Een paard met een veulen aan de voet die ook nog bereden wordt heeft juist voer nodig met heel veel voedingsstoffen, maar als ze geen gras en ook geen krachtvoer krijgt, waar moet ze die voedingsstoffen dan vandaan halen???? Uit alleen hooi krijgt ze onvoldoende verschillende voedingsstoffen.
Ik zou als ik jou was, haar direct op krachtvoer zetten, special voor zogende merries en een vitaminespuit geven.
Zodra het veulen gespeend, kun je weer stoppen met krachtvoer en haar 'op dieet' zetten, maar dit is nog eens ongezond voor het veulen ook zo.
Ik vind haar ook niet echt helder uit haar ogen kijken op de foto's, je kunt goed zien dat ze weinig energie heeft.