scheef door de bocht, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessabo

scheef door de bocht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 10:32

Ik heb een probleem met mijn verzorgfries; ze loopt op de lange zijdes wel recht, alleen zodra ik een beetje stelling vraag - hetzij al op de lange zijde, hetzij bij het inrijden van de bocht - dan valt ze direkt naar binnen, liever gezegd ze wendt gewoon af! Ik heb al geprobeerd om haar zonder specifieke stelling door de bochten te rijden, maar ze kijkt echt gewoon naar buiten, gooit haar binnenschouder naar voren en loopt dan dus compleet scheef de bocht af te snijden. Ik heb blijkbaar geen sterk genoeg binnenbeen, hoe los ik dit op? "los" laten op de binnenhand? zweepje op de hals?

Tips zijn zeer welkom!

8nnemiek

Re: scheef door de bocht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:04

Ik heb hetzelfde probleem, als ik een beetje stelling naar binnen vraag valt mijn tinker ook helemaal naar binnen. Nu rijd ik geen engels, maar freestyle, maar ik moet hem eigenlijk ook met het binnenbeen naar buiten drukken, maar hij luistert daar totaal niet naar. Ik denk dat hij het gewoon niet begrijp, misschien is dat bij jou ook zo, Tessabo...

Ikzelf ga nu eens proberen om hem vanaf de grond te laten wijken voor druk, gewoon voor een kleine aanraking, en volgens mijn instructrice zal hij dan ook snel gaan wijken voor het been als hij het begrijpt...

Maar als er nog iemand een idee heeft, kom maar op

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:16

Geen stelling vragen met je binnenteugel.
Ga eerst maar in stap, met volledig losse teugels rijden. Als je je buitenbeen naar achteren legt en zacht daarmee been geeft, moet ze afwenden, weg van je buitenbeen.
Dit doen totdat je volledig op je benen kunt zigzaggen door de bak.
Dan, terwijl je slangenvoltes rijdt, steeds voorzichtig je buitenteugel oppakken en daar steeds iets meer contact mee zoeken. Komt er dan toch druk op je binnenteugel: Deze loslaten (hand naar voren, klopje op de hals) en binnenbeen geven, zodat ze de buitenteugel weer aanneemt.
Als ze de buitenteugel goed aanneemt, kan je er voorzichtig voor gaan zorgen dat je ook contact krijgt met je binnenteugel. Als de druk op de binnenteugel groter dreigt te worden dan die op de buitenteugel, weer duidelijk nageven met je binnenteugel en weer opnieuw proberen.

Neem er de tijd voor! Kan best een aantal dagen of weken duren voor je goed contact met juiste stelling en buiging om het binnenbeen zo constant voor elkaar kan krijgen.

In draf en galop doe je in feite exact hetzelfde.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:25

Je zegt: als je stelling vraagt.............
Maar dat doe je duidelijk niet goed - je paard doet echt wat je 'm vraagd!
Dus wat QQQQ heeft geschreven is een goeie tip,
maar doe het wel onder begelijding en ga niet zomaar wat proberen....

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:58

goed je been erbij!!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:02

ceasarlover schreef:
goed je been erbij!!

Maar dan nog kan een paard niet snappen dat als je je binnenbeen erbij houdt dat hij dan niet af moet wenden.

Inderdaad, wat hierboven beschreven staat is een goede tip!