klein verslagje?
14 augustus vertrokken we richting moorsele, een 3 uur (!!!) lange trailer rit voor de boeg.
Daar aangekomen (zonder fout te rijden
) Ex afladen even laten wennen in de stal en opzadelen. Ik was al gaan kijken aan de grote piste. Eerste gedachte? 'WOW!!' En toen ging ik daar even rijden tussen de hekjes (mocht) Exje lekker ontspannen aan het lopen
Ik zonder rijlaarzen wel cap op.
Een paar meiden wezen. (Ik was samen met Mieke op Benji en Cami op Prins aan het rijden) En toen werd ik me er pijnlijk van bewust dat mijn houding op geen **** trok omdat ik geen grip had
Hoe dan ook! Even gereden en toen gingen ze slepen, dus ik naar buiten. (toen ik buiten geraakte want de bak was al gesleept) en toen ik buiten ging speelde het liedje 'thank you for the music!' (er stond heel de tijd muziek op bij het rijden) En dat was al een beetje een apart moment voor me. Hoe dan ook, Ex klaar gemaakt voor de nacht en wij slapen (om half een
) Deze morgen om half negen alweer in de stal. Ex was niet vuil dus om 10 voor negen zat ik der alweer op. Ex laten rondkijken en ja hoor...Enige vorm van ontspanning, nog niet gelijk het moet zijn maar! Het komt.
En toen mocht ik mijn proef gaan doen...Rond de ring rijden 'gelukkig er zitten geen mensen'a-x binnen komen in middenstap 'hehe dat gaat al goed'
X halthouden en groeten 'wat doe ik hier eigenlijk?
' Ik werd er me in die paar seconde van bewust waar ik stond...In het midden van de piste van de grootste en wat mij betreft mooiste manege van Belgie...Met explosion die amper een jaar in mijn bezit is...(in September één jaar, 3 september op precies te zijn!) de proef...Heerlijk
Ex en ik...Hij voelde heel ontspannen! Ook op het filmpje vind ik hem aardig ontspannen lopen, moet hem alleen nog meer naar onder rijden
Maar een punt om aan te werken!krs afgroeten: Ex...Je bent een toppony!!!

Ook bij de E5 realiseerde ik me maar al te goed hoe fel Ex en ik vooruit gegaan zijn dankzij Micheline...Heerlijk dat gevoel. Maar genoeg gelult! Owja! iIk was bij de krs 5de met 59.5% en bij de E5 7de met 58.5% Commentaar van mijn lesgever: Ik ben het niet eens met de plaatsen! Jij moest hoger! ik was tevreden. Mijn proeven voelde goed, ik heb mogen rijden in zon piste in zon manege én we hebben lol gehad (vooral op de prijsuitreiking) wat móet je nog meer?
haha hier de filmpjes en foto's:
laten we beginnen met het slechtste
E5:X halthouden en groeten
Ex was zo gespannen als een veer.uh, ruime draf?
hier was ik dus aan het reageren, ik kwam hier van de middengalop en Ex ging gevaarlijk dicht naar de hekjes toe, doordat ik hem corrigeerde (wat snel moest gebeuren) viel hij naar draf. Máár we gingen niet over de hekjes! En dan krijg je dus dit soort foto's

F-M eenvoudige slangenlijn met 1 boog van 5 meter.
c-a middenlijn
als hij hier lager liep met zijn hoofdje was het nog best een mooie foto geweest
Toch maar hárd gaan werken aan die ontspanning op wedstrijd ook!middenstap
hoekje in rijden

hij draafde echt wel ruim
Nu nog ontspannen en we zijn er klaar voor 
galop'je'
(ex was nogal ruw in zijn galop
Het was bijzonder moeilijk om hem in handgalop te houden.)galopfoto vanuit een vreemde hoek
draf
Vandaag Ex's geliefde onderdeel: h-k middengalop!
a arbeidsdraf 'nee baas ik wil GALOP!'
Ik: Draaaaaaaaaaiiii!!
Ex: Neeeee wil niet draaien!!!
en zeggen dat ik dit bij het inrijden zeker 20 min. van de 30 heb geoefent
doet ie het bij het inrijden goed, gaat ie het zo doen in de ring
Máár daar word morgen aan gewerkt! (overgangen en deze oefening)met de blauwe bloes: Micheline (mijn lesgever en eigenares van manege m&m) daarlangs Mieke daarlangs filip
met het witte wedstrijdbloesje tegenover Micheline Julie. Daarlangs Yannick, daarlangs in wedstrijdtenue Suzanne en daarlangs ik (wij waren aan het wachten op prijsuitreiking)
filmpjes (2 delen) krs:
http://rapidshare.de/files/4023936/100_2932.mov.html
http://rapidshare.de/files/4024174/100_2934.mov.html
(helemaal naar onder: free en dan weer helemaal naar onder en wachten tot ie gedownload is.
edit: gelukt!
mooie houding heb je idd