Explosion@ work @ moorsele (+ filmpje!)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Explosion@ work @ moorsele (+ filmpje!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 01:48

tja. Wederom Exje, maar troost je: als jullie hem nu beu zijn, het is voor 2 weken gedaan want heb 28 augustus pas weer wedstrijd

klein verslagje?
14 augustus vertrokken we richting moorsele, een 3 uur (!!!) lange trailer rit voor de boeg.
Daar aangekomen (zonder fout te rijden ) Ex afladen even laten wennen in de stal en opzadelen. Ik was al gaan kijken aan de grote piste. Eerste gedachte? 'WOW!!'
En toen ging ik daar even rijden tussen de hekjes (mocht) Exje lekker ontspannen aan het lopen Ik zonder rijlaarzen wel cap op. Een paar meiden wezen. (Ik was samen met Mieke op Benji en Cami op Prins aan het rijden) En toen werd ik me er pijnlijk van bewust dat mijn houding op geen **** trok omdat ik geen grip had Hoe dan ook! Even gereden en toen gingen ze slepen, dus ik naar buiten. (toen ik buiten geraakte want de bak was al gesleept) en toen ik buiten ging speelde het liedje 'thank you for the music!' (er stond heel de tijd muziek op bij het rijden) En dat was al een beetje een apart moment voor me. Hoe dan ook, Ex klaar gemaakt voor de nacht en wij slapen (om half een ) Deze morgen om half negen alweer in de stal. Ex was niet vuil dus om 10 voor negen zat ik der alweer op. Ex laten rondkijken en ja hoor...Enige vorm van ontspanning, nog niet gelijk het moet zijn maar! Het komt. En toen mocht ik mijn proef gaan doen...Rond de ring rijden 'gelukkig er zitten geen mensen'
a-x binnen komen in middenstap 'hehe dat gaat al goed'
X halthouden en groeten 'wat doe ik hier eigenlijk? ' Ik werd er me in die paar seconde van bewust waar ik stond...In het midden van de piste van de grootste en wat mij betreft mooiste manege van Belgie...Met explosion die amper een jaar in mijn bezit is...(in September één jaar, 3 september op precies te zijn!) de proef...Heerlijk Ex en ik...Hij voelde heel ontspannen! Ook op het filmpje vind ik hem aardig ontspannen lopen, moet hem alleen nog meer naar onder rijden Maar een punt om aan te werken!
krs afgroeten: Ex...Je bent een toppony!!!
Ook bij de E5 realiseerde ik me maar al te goed hoe fel Ex en ik vooruit gegaan zijn dankzij Micheline...Heerlijk dat gevoel. Maar genoeg gelult! Owja! iIk was bij de krs 5de met 59.5% en bij de E5 7de met 58.5% Commentaar van mijn lesgever: Ik ben het niet eens met de plaatsen! Jij moest hoger! ik was tevreden. Mijn proeven voelde goed, ik heb mogen rijden in zon piste in zon manege én we hebben lol gehad (vooral op de prijsuitreiking) wat móet je nog meer?
haha hier de filmpjes en foto's:

laten we beginnen met het slechtste E5:

Afbeelding
X halthouden en groeten Ex was zo gespannen als een veer.
Afbeelding
uh, ruime draf?
Afbeelding
hier was ik dus aan het reageren, ik kwam hier van de middengalop en Ex ging gevaarlijk dicht naar de hekjes toe, doordat ik hem corrigeerde (wat snel moest gebeuren) viel hij naar draf. Máár we gingen niet over de hekjes! En dan krijg je dus dit soort foto's
Afbeelding
F-M eenvoudige slangenlijn met 1 boog van 5 meter.
Afbeelding
c-a middenlijn
Afbeelding
als hij hier lager liep met zijn hoofdje was het nog best een mooie foto geweest Toch maar hárd gaan werken aan die ontspanning op wedstrijd ook!
Afbeelding
middenstap
Afbeelding
hoekje in rijden
Afbeelding
hij draafde echt wel ruim Nu nog ontspannen en we zijn er klaar voor
Afbeelding
galop'je' (ex was nogal ruw in zijn galop Het was bijzonder moeilijk om hem in handgalop te houden.)
Afbeelding
galopfoto vanuit een vreemde hoek
Afbeelding
draf
Afbeelding
Vandaag Ex's geliefde onderdeel: h-k middengalop!
Afbeelding
a arbeidsdraf 'nee baas ik wil GALOP!'
Afbeelding
Ik: Draaaaaaaaaaiiii!!
Ex: Neeeee wil niet draaien!!!
en zeggen dat ik dit bij het inrijden zeker 20 min. van de 30 heb geoefent doet ie het bij het inrijden goed, gaat ie het zo doen in de ring Máár daar word morgen aan gewerkt! (overgangen en deze oefening)
Afbeelding
met de blauwe bloes: Micheline (mijn lesgever en eigenares van manege m&m) daarlangs Mieke daarlangs filip
met het witte wedstrijdbloesje tegenover Micheline Julie. Daarlangs Yannick, daarlangs in wedstrijdtenue Suzanne en daarlangs ik (wij waren aan het wachten op prijsuitreiking)
Afbeelding
Afbeelding

filmpjes (2 delen) krs:
http://rapidshare.de/files/4023936/100_2932.mov.html
http://rapidshare.de/files/4024174/100_2934.mov.html
(helemaal naar onder: free en dan weer helemaal naar onder en wachten tot ie gedownload is.
edit: gelukt!

_Martine_

Re: Explosion@ work @ moorsele (+ filmpje!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:33

Geweldig dat je zo tevreden bent! Echt leuk om te zien hoe jullie vooruit zijn gegaan! Heel leuk verslag. Veel succes met jullie verdere carrière

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:49

Wat een leuk ponytje, hij is wel smal zeg! Jullie zijn echt een supercombinatie! Ik vind hem heel mooi lopen en je zit er echt keurig op!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:54

"Ik moet een nieuwe batterij hale voor de camera, 2 jaar ni opgelade, batterij naar de knoppe"
Leuk gesprek van je ouders

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:14

net hoor mooie houding heb je idd
haha en je ouders hun gesprek

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:10

Leuke pony zeg! Misschien kan je met een fotobewerkt programma (ofzoiets, ik heb dr ook de ballen verstand van (A)) de fotos iets lichter maken. het ziet er wel leuk uit iig!!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:38

Ziet er leuk uit! Alleen ik ken krs en E5 niet
wat is dat?
Maar 't filmpje is ook leuk hoor!
Nog veel succes samen!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:00

Ziet er leuk uit, jammer dat hij gespannen was, anders had het er vast nog een stuk beter uitgezien .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:06

ik ben er niet geraakt, sorrysorry. Inderdaad moorsele is echt de meest geweldige plaats om op wedstrijd te gaan en niet zo ver van ons, hopelijk kan ik vandewinter weer wat concours rijden. Mooie foto's hoor en mss meet ik jullie wel in september ergens als je dan nog wedstrijd hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 21:44

zitake: geen probleem! Het was echt overweldigend Voelde me er savonds (de dag er voor) zelfs niet goed. Mieke en ik waren beide de enige met een hengst op dat moment. En er werd echt veel gewezen En ik zat daar met mijn sportschoenen

Cadish: daar hebben mijn lesgever en ik vandaag heel erg aan gewerkt Dat komt door de ervaring We rijden nog maar een jaar ervaring en nog maar een paar maanden dat ik echt vaak op wedstrijd ga, 4 maanden ofzo, de andere maanden ging ik maar 1x per maand, soms 1 x in de 2 maanden.

MissEvil: ik kom uit Belgie en dat zijnj dus andere proeven dankje!

Romantico: Kan ik niet mee om ( met dat programma) tja tis een binnenbak (hoewel hij erg fel verlicht was) dankje!

lubbie: dankje! Aan mijn houding is bij het inrijden ook heel fel gewerkt 'handen rechtop, rug recht, benen lang maken!' Ik heb nog geen geluid op pc dus ik zou niet weten wat er op staat Horen jullie ook zachte muziek?

Mientjeuh: hahahaha mam kennende is het 'batterij naar de kl*te'
naja zoals ik al zei: dat heb ik dus allemaal niet gehoort! ben er wel benieuwd naar

Nikkii_Lisa; idd smal. Hij word bijgevoert ik hoop dat hij wat meer buik krijgt, dit vind ik niets, tis amper een pony dankje! Hij is veel mooier gaan lopen door dat ik beter ben gaan zitten. Mijn lesgever laat me nóg elke week zweten door mijn houding aan te passen

Martine1232: haha was ook tevreden! Heerlijk gevoel alsof het lijkt dat niets of niemand er tussen kan komen. Heb jij me dan ook in het begin met Exje gezien?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:49

mooie filmpjes trouwens ook. ik vind hem mooi lopen en die spanning valt goed mee he.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:28

leuke foto's
Moorsele is idd een superchique piste he!!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:09

Grr, kan de filmpjes weer niet openen metmijn computertje.
Ziet er leuk uit daar, en explosion doet het goed zo te zien D:

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:13

haha leuke foto`s sommige zijn beetje donker jammer en draaii nee ik wil niet draaien leuke commentaar hahaha

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:18

Leuke foto's Phara.. Beetje jammer dat de foto's alleen wat te donker zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 18:28

zitake: dankje! Haha! we gaan toch een keer meeten hoor
theake: en groot dat ie is! Het was wel fijn om daar een keer te rijden Ik had echt zo iets van: tja...15 en ik mag hier de jury begroetten terwijl ik 200 km van deze manege af woon... eigenlijk gaf het me best een 'machtig' gevoel. Zo van: hej ik ben er toch maar! Heel raar.
none: zalk ze een keer naar je doorsturen meid?
stascha_kim: hij wil nooit de wending om de voorhand doen
Olympia: inderdaad jammer. Maar ja De filmpjes zijn wel redelijk.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:32

ik vind het er niet slecht uitzien!
is die jongen met die rode pet je vriend?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:33

hey
wat bedoel je met "krs"? Reed je niet gewoon de E4?
Was dit de MSP trophy ofzo, of heb je gewoon meegedaan met de WVUR?
Is idd een prachtige piste om in te rijden he. Ben er al enkele keren geweest (veulenkeuring en internationale jumping, als groom) en zo'n piste maakt echt indruk!
Ik hoop er ook ooit eens te rijden
xxx

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 18:39

ponylovster: hoe kom je daarbij Suzanne zit toch naast hem ik niet Maar nee dat is niet mijn vriend maar wel een vriend Hij heeft ons (de meiden dus) heel goed geholpen! Hij heeft vorig jaar MSP gewonnen in de hoogste klasse dacht ik. En hij vond het leuk om het nu een keer van een andere kant te zien, zonder stres en druk, en om de andere (ons dus) te helpen wetende dat wij nu ook onder die druk stonden

KimS: ja E4 en E5 Krs is hetzelfde als E4 En ik reed inderdaad MSP pony trophy
en die piste maakt heel erge indruk De proeven zijn altijd hetzelfde, en de afmeting om in te rijden ook, en toch zijn dit 2 proeven die ik nóóit zal vergeten denk ik...Mijn lesgever zei ook tegen mijn moeder nadat ze mijn gezicht gezien had: Déze ervaring vergeet ze nooit meer, al is ze 30 jaar; dan zal ze nog weten wat een indruk dit op haar maakte
En dat is ook zo volgens mij...Want toen ze zei dat ik als ik MSP gereden had ook rustiger zou blijven wanneer er iets mis ging in de proef kreeg ze ook gelijk...Net als maandag bijna iets mis ging en doordat ik rustig bleef kon voorkomen dát het mis ging (volg je nog? ) Dus ik heb nu al iets heel belangrijk geleert op MSP denk ik...