het is jammer dat je het probleem niet iets preciezer beschreven hebt, ik begrijp nu dat het voornamelijk om de galop gaat?
meestal gaan paarden tegen de hand en/of vluchten als ze niet helemaal recht zijn, geen aanleuning hebben , en dus niet ontspannen zijn...
merk je bijv. dat als je op de rechterhand rijd, je paard niet goed rechts wil buigen? wil hij ook naar buiten kijken? gooit hij zijn achterhand naar binnen? want dan kan het zijn dat jou paard dus links is, de meeste paarden zijn dus rechts, die van mij doet het heel erg linksom, maargoed, je kan beter je probleem wat beter beschrijven, want in eerste instantie wisten we niet eens waar het precies om ging...
probeer in ieder geval, je paard lekker voorwaats neerwaarts te rijden, veel fuguren en overgangen, zodat hij het begrijpt, en zodat je hem eerst volledig onder controlle hebt met de basis zeg maar... daarna kan je als hij recht is, veel makkelijker aan je galop werken, maar eerst moet je hem dus recht zien te krijgen
want anders zal hij blijven vluchten enzo zodra jij aan gallopeerd denk ik...
en vooral..: blijf zelf rustig, en probeer je hulpen altijd zo duidelijk mogelijk te geven !
veel succes ermee !!!