Hoeken in galop en voltes op linkerhand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Hoeken in galop en voltes op linkerhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 18:25

Hey,
Ik rijd nu op een manegepaard op elke zaterdag. En ik heb een paar probleempjes.
Als ik in de draf zit op de linkerhand en ik maak een volte, gaat hij heel raar lopen. Alsof hij kreupel is ofzo. Op de rechterhand doet hij het niet. Volgens de instructeur is het omdat ik geen goede stelling neem. Maar ook als ik overdreven veel stelling of gewone stelling neem, doet hij het nog. Ik heb ook al verschillende tempo's geprobeert.. maar hij blijft zo gek lopen.
Weet iemand wat het is en hoe ik het kan oplossen?

En ook op de linkerhand in de galop doet hij in de hoeken raar. Dan maakt hij echt van die sprongetjes.. alsof hij anders niet door de hoek heen komt. En de instructeur legt het probleem weer bij de stelling. Maar ook als ik voldoende stelling neem, doet hij het nog. Ik leg mijn binnenbeen goed aan en vraag gewoon stelling. Maar toch gaat hij raar door die hoeken heen en als we eruit zijn versnelt hij. Wat moet ik doen....

Xx Stefanie

stefanietjuh

Re: Hoeken in galop en voltes op linkerhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 18:59

Niemand??? Sorry, ben beetje ongeduldig
xx stefanie

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:55

stefanietjuh schreef:
Volgens de instructeur is het omdat ik geen goede stelling neem.

En legt ze je dan ook uit wat je moet doen om de goede stelling te krijgen zodat het paard beter gaat lopen?

stefanietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 10:13

Nee, hij snauwt alleen maar dat hij naar buiten kijkt... hij legt dan niet uit wat ik dan moet doen. Welke hulpen ik moet geven ofzo. Dat moet je dan echt uit hem persen. Dat is wel een nadeel.. hij zegt alleen wat je fout doet, in plaats van een oplossing. Misschien ook wel weer een voordeel. Zodat je zelf moet uitzoeken wat je moet doen. Maar wat meer hulp zou wat fijner zijn. Toch bedankt monsera

stefanietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:24

Ik heb het vandaag eens aan een andere gevragen. En het blijkt dus zo dat hij 1 been (we weten nog nie welke) probeert te ontlasten. En dit is alleen op de linkerhand in draf op de volte. En volgens haar kun je het niet veranderen en ligt ook niet aan mij. Hij ontlast gewoon 1 been. En dat is in de hoeken dus ook zo in de galop.
Dit wou ik even laten weten