slepen met dr achterbenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Subalia

slepen met dr achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 15:52

Hai,

Iik heb mijn paard nu bijna 2 jaar en ik heb al heel veel geleerd (heb altyd op manege gereden) en ik wil heel graag heel hoog komen in de dressur. Maar....

Mijn paard sleept in draf met haar achter benen, ze doet het alleen niet als ik heel hard draaf maar dat is ook niet DE oplossing.
Veder krijg ik m'n paard wel diep maar niet rond, ze kinkt alleen het stukje na dr oren.

Wie heeft DE oplossing??

Leoni_

Re: slepen met dr achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:54

IK denk dat je het slepen niet kan oplossen.
Ik ken een paard die dat ook doet en dit is gewoon zijn manier van lopen.
Verder nog succes met dressuur !

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:00

Mischien een slappe achterhand..
mischien kun je met een zweep hem er bij tikken (niet te hard maar wel dat hij actief wordt) dus ook van achter naar voor rijden.. dus niet alleen van voor in de krul éérst de achterhand er onder.. hopelijk lukt het

Subalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 16:05

Jan Jonas is vorig jaar geweest en hij zei dat ze rhino heeft gehad en dat ze daar door kruisverlamming heeft gehad. Dus slappe achterhand klopt wel maar bij tikken met de zweep helpt niet dan wordt ze erg heet, wat dan

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:08

zoek iemand met ervaring in het handwerk van de klassieke dressuur. Je kan je paard aan de hand zo trainen dat hij leert om zijn achterbeen onder de massa te brengen. Daardoor train je de spieren in de achterhand. In het noorden kan je bijv. terecht bij Florien de Graaf www.sincerita.nl
Maar verder in het land zitten vast ook mensen die dit kunnen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:17

Volgens mij komt dit allemaal vanuit de rug. Als jou paard niet rond te rijden is betkeend dat die gewoon aan alle kanten vast zit. Ik zou aanraden om er een fysio bij te halen en te beginnen met rechtrichten en losrijden van de rug.

Pas als die recht is kan die losser worden en in balans worden gebracht. Als die in balans is zal die meer op zn achterhand terug komen en deze ook sterker maken en dus activer worden achter. Pas dan zal die minder slepen en nagevelijk worden waarbij die rond is. succes

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:25

Subalia schreef:
Jan Jonas is vorig jaar geweest en hij zei dat ze rhino heeft gehad en dat ze daar door kruisverlamming heeft gehad. Dus slappe achterhand klopt wel maar bij tikken met de zweep helpt niet dan wordt ze erg heet, wat dan

Paarden die rhino hebben die gaan dan ook meestal slepen ja..!
mischien veel balkjes draven of sprongetjes maken, mijn pony had ook een heele tijd een slappe achterhand maar sinds ik spring is het al een stuk beter geworden hij sleepte altijd met zijn achterhand, dus eigenlijk met zijn achterhoeven over de grond. Ik hoop dat je het snel op los en nog veel plezier met je paard..