vraag over aan de teugel rijden!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rojos

vraag over aan de teugel rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 10:57

hallo ik heb een verzorgshet enomdat veel kinderen ons te groot vonden en vonden dat we al helemaal veel te groot waren voor het springen had ik een vraagje we hebben dus een ander verzrgstertje maar die krijgt trisca niet aan de teugel. dus wou ik jullie vragen hoe je nou een pony waar je de goede hulpën mee gebruikt naar beneden krijgt. dus ook een kleiner meisje!!!

M59

Re: vraag over aan de teugel rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:02

de pony moet goed aan je been zijn, en de ruiter moet niet in de mond van de pony zitten, want dan trek je de pony te veel in de krul en loopt die dus niet over zn rug met zn achterhand eronder. Als je dus de achterhand er goed onderrijd en zorgt dat je pony los in zn lijf is (op beide handen even soepel door zn hals met stelling loopt) loopt die meestal al wat ronder. Bij een shetlander is het wel wat minder makkelijk. Liep die bij jou wel aan de teugel??? dan kan het ook zijn dat jij veel meer beenkracht heb en haar dus makkelijker kan rijden.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:03

het ziet er trouwes wel heel lief uit: je broertje op je shetje:D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:26

Mijn instructie zegt altijd moet je er teveel voor doen (bij een doorgaans braaf paard zegmaar die in normale omgeving loopt en nie is afgeleid, je hebt natuurlijk uitzonderingen) is je paard er nog niet klaar voor, dat kan inhouden dat hij neit genoeg spieren heeft, niet ontspannen is met een ruiter op zijn rug, ergens last van heeft etc.
Een paard dat voldoende gespierd is zal niet snel moeilijk doen als je hem bij elkaar probeert te rijden, en anders moet je eerst zorgen dat hij voldoende spieren heeft. Doe je dit niet werk je achter ste voren.

rojos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 11:27

ja ik reed haar zel fmet zwaar dressuur afentoe wel aan de teugel geen fotol,s van heb ik namel9ijk nooi tiemand mee omdat ik dan veel geconcentreerde

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:26

Is dat meisje er wel klaar voor? Ik vind het veel belangrijker dat zij en de pony plezier hebben dan dat die pony nageeflijk loopt! Niet gaan foceren gewoon lekker laten rijden....