Jimmy voor het eerst ingespannen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Jimmy voor het eerst ingespannen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 19:12

Toch wel een beetje de zenuwen want je weet het natuurlijk nooit. Maar alles ging boven verwachten en beter had het niet kunnen gaan. Het tuig meot nog weer wat versteld worden maar wilde dat neit gelijk de eerste keer doen dat hij stond ingespannen. Een keer ging hij op de rem omdat hij dacht dat hij de bocht niet om kon, niet zo vreemd maar na een beetje vriendelijk aandringen kwam hij al snel uit zichzelf. Af en toe staat hij er echt als een ezel bij en ik het begin vond hij het ook niet super leuk wat ook duidelijk te zien is. We hebben ook een stukje gedraafd en daarna begon hij het zels leuk te vinden en uit zichzelf te draven. Maar we vonden het zo wel genoeg voor de eerste keer. We waren met genoeg mensen maar gelukkig heeft niemand te hulp hoeven schieten. Nou goed hier de foto's.

Ingespannen en klaar voor wat stapwerk. Hij bleef trouwens tijdens het inspannen echt keurig stilstaan.
Afbeelding

Lekker aan de wandel. Jimmy vind het hier nog steeds niet echt leuk.
Afbeelding

Bochten vind hij nog moeilijk.
Afbeelding

En de miscomunicatie. Hij ging op de rem en in zijn achteruit, omdat hij de bocht niet door wilde.
Afbeelding

En natuurlijk toen we klaar waren een welverdiende knuffel.
Afbeelding

Helaas geen foto's van het draven.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Elsemieke

Re: Jimmy voor het eerst ingespannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:20

Grappig diertje!
Ziet er leuk uit met zo'n karretje erachter

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:23

Sjieke combi zo, dat karretje, tuigje en pony, netjes!
Zou de volgende keergewoon iemand laten mennen en dan iemand extra erlangs. Toch proberen vanuit dat punt vooruit te werken, want dat is stiekem toch nog heel anders dan volgen met iets erachter.
De broek mag ietsjes lager maar dat wist je misschien zelf al (las je tekst, amar weet niet op 'welke riempjes' je doelt )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 19:29

Bedankt!
Ja inderdaad de broek en bij de strengen moet nog een gaatje bij. De volgende keer men ik inderdaad en mijn vriend blijft er voor de zekerheid nog naast. Daarna gaan we nar buiten want dat is een stuk makkelijker voor hem dan in zo'n kleine bak.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:33

Buiten is wel makkelijker maar toch is de eerste poos in de bak/op een afgezet gedeelte zonder verkeer veiliger.
Dat draaien vervelend voor hem is is normaal, die bomen gaan richting zijn hals en dat kan pijn doen.Als je opmerkt dat dat is moet je kijken of hij iets verder naar voren moet maar zo ziet het er niet uit. Dit toch goed oefenen in de bak.. Hij moet als het ware kunnen draaien om de kar heen, zo kort.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 19:39

Ja maar de bak is vrij klein denk dat de bak ongeveer 15 bij 20 meter of zo. En in het verkeer hebben we geen probleem en we hebben de luxe om na nog geen 10 meter op een bospad uit te komen.

De bomen prikken inderdaad niet in zijn hals of zo maar hij komt met het draaien met zn kont tegen de boom en dat vind ie nog raar.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:05

mooie combi zo hoor!
volgende keer zoals al gezegd broek 2 gaatjes later, en er gewoon op gaan zitten. op deze manier merkt je pony amper dat er een kar achter hangt. als je er op gaat zitten merkt hij het en kan het mennen echt beginnen.
dat hij twijfelt in de bochten is heel logisch in het begin.
beginnen in de bak is prima, maar ga daarna de weg op om meters te maken! daar leert hij toch het meeste van, en jij ook!
succes!

haffiebecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:11

super lian!! hehe zie ik het eindelijk!! super leuk!! ik kom het binnekort een keer in het echt hoop ik
ben trots op jimmy!! (jij ook denk ik) hij staat super sjiek voor je sulki!!
geef m maar een dikke knuf!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 17:28

Bedankt allebei. Broek heb ik inderdaad vandaag lager gedaan.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:12

Leuk combi het lijkt net ons spannetje met het zelfde karretje. Ik vind het een fijn karretje, ook in draf hobbelt het niet zo als met de meeste 2-wielers. Fijn dat hij het goed doet, maar kijk uit als hij achteruit gaat, vind ik zelf altijd doodeng met een vierwieler.
Hoe hoog is Jimmy? Bij ons past het maar net, hij (90cm) had niet veel groter moeten zijn, want dan paste de kar al niet meer. De broekriemen moesten ook heel kort zijn.
Succes met het verder beleren!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 21:45

Jimmy is 84 cm. Gemeten dit jaar op de HK. Nee vind het niet zo eng in zn achteruit, de wagen gaat netjes mee. Inderdaad heel fijn karretje. Ik denk dat jimmy zo'n beetje de perfecte maat heeft om ervoor te staan. De bomen zijn netjes recht zo.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:48

idd een mooie maat voor het karretje, want die van ons is 90 cm en die had dus ook niet veel groter mogen zijn, anders komen de lamoenen te hoog.
Met een 2 wieler achteruit is niet zo eng, maar als je ooit van plan bent met een vierwieler te gaan rijden, dan kan de kar gaan kruien als de pony schuin achteruit gaat. Dan is een rem weer ideaal!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:03

@ sokkebok, als de lamoenen te hoog hangen kun je gewoon de lichtogen wat lager hangen. dan komen de lamoenen ook lager.
in mijn proef moet ik achterwaarts met een vierwieler.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:18

laura2span schreef:
in mijn proef moet ik achterwaarts met een vierwieler.

Dan zal jij dat wel kaasrecht kunnen, dat is ook een kunst!

Maar in het verkeer kan het vervelende situaties geven als een paard/pony uit zichzelf achteruit gaat en je hebt geen rem. bv. als je moet wachten om een straat over te steken en er staat een auto achter je, maar dan is de groom weer handig

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:20

ik kan niet kaarsrecht achteruit hoor zelfs in klasse 4 scharen de wagens nog, maar gelukkig mag dat!
ja als je voor een stoplicht staat en je hebt geen rem is het niet handig, maar dan is een tweewieler ook nog steeds niet alles!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:25

Da's waar! Het handigste is gewoon als je paard stilstaat.