paard valt in de verkeerde galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

paard valt in de verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 11:10

Het is misschien een beetje een stomme vraag, maar zodra ik mijn paard in galop laat aanspringen (meestal beginnen we rechtsom) en ik ga van hand veranderen naar linksom in galop, dan pakt ze de verkeerde galop. Doet ze andersom trouwens ook als ik haar linksom laat aanspringen in galop en van hand verander naar rechts.
Ik drijf af en toe wel bij maar of ze valt terug in draf of ze blijft in die verkeerde galop.
Ik hoop dat jullie het zo een beetje snappen en mij kunnen helpen met dit probleem.

LBLGypsyCobs

Re: paard valt in de verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:14

Wil je dan dat ze overspringt naar de juiste galop?
Dus je rijdt rechtsom in de rechtergalop, je verandert van hand en ze blijft dan in de rechtergalop of valt in draf.
Begrijp ik het zo goed?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:40

Ik zou dan niet te snel opnieuw aanspringen, maar eerst in draf zorgen dat je ze weer goed voor elkaar hebt op de andere hand. Als ze weer helemaal ontspannen is en goed qua stelling en buiging, is het waarschijnlijk geen probleem meer. Dit kan best een paar rondjes duren.
Gewoon wat meer geduld hebben en dit langzaam weer afbouwen, zodat je na een maand of langer kunt proberen om terug naar draf te gaan, van hand veranderen en daarna direct in de andere juiste galop aanspringen.

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:04

Stennisje schreef:
Dus je rijdt rechtsom in de rechtergalop, je verandert van hand en ze blijft dan in de rechtergalop of valt in draf.
Begrijp ik het zo goed?

Volgens mij bedoelt de TS dit wel.
Dit is logisch natuurlijk, als je je paard geen andere hulpen geeft blijft hij in dezelfde galop. En heb je dan nog geen contra galop gehad met je paard, anders zou hij niet zo snel in draf vallen.

En ik weet niet of je al toe bent aan de vliegende wissels. Ik denk dat je dit beter samen met je instructeur kan doen, als je dit bedoelt.

Als je dan toch persee van hand wil veranderen in galop, kun je dan niet beter op de diagonaal een simpele wissel maken? Dus iets voor de X overgaan in stap, een paar passen stappen en dan aanspringen in de andere galop.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:21

Ik spring zelf nog geen wissels, puur omdat ik nog maar M1 rijdt en we dus nog niet zo ver zijn, maar heb bij mij in de springles wel een meisje rijden die dit wel aan het oefenen is en de instructeur helpt haar daarmee door van hand te veranderen door de volgende oefening te rijden: linkergalop dan K A E van hand veranderen en dan op E wisselen, of rechtergalop dan H C E van hand veranderen en op E wisselen. Misschien kun je dit eens proberen? De instructeur drukt dit meisje wel op het hard dat ze in een rustig en gelijkmatig tempo moest blijven rijden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 17:45

Stennisje schreef:
Begrijp ik het zo goed?

ja dat bedoel ik. Mijn instructrice zei juist dat ik haar flink door moest drijven en dan weer inhouden en terug gaan naar draf.
Daarna vanuit de draf op de hand waar je reed weer aanspringen in galop en een gebroken lijn rijden.
Daarna 1 rondje galopperen en dan weer van hand veranderen. (niet dat dit helpt maar goed).

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:35

Je wilt dus dat ze een galopwissel doet?
En je instructrice kan je er ook niet echt mee helpen begrijp ik?