Afgelopen week ben ik met Anouska ( o0Anouska0o hier op bokt) naar de harry's horse instructieweek ( week 10 ) geweest. Het was een super week en eigenlijk wilde we nog niet naar huis
Maar goed, om te beginnen, ik had Cindy mee en Anouska haar schimmel Stick Up.
Op maandagmorgen vertrokken we om 4 uur 's nachts omdat we om 10 uur bij de opening in de foyer moesten zijn bij het KNHS Centrum in Ermelo.
Het was ongeveer 4 uur rijden. Eindelijk kwamen we in Ermelo aan. We waren nog als 2e daar, wat we niet hadden verwacht omdat we vanuit Limburg moesten komen.
Pony's uitgeladen en op stal gezet. We hadden twee ruime boxen waar ze ook naar buiten konden kijken als je het luikje open deed. Eerst alle spullen ingeladen, op de kamer en in ons zadelkastje.
We lagen in kamer H ( samen met de familie Chardon en nog een paar mensen). Er waren 2 binnenbakken en een heleboel buitenbanen( met agterberg bodem).
Om 11 uur moest ik rijden, dus toen Cin opgezadeld. Ik kreeg een dressuurles van mvr.Wouters, die heel fijn les gaf.
Toen hadden we lunch. In de foyer kon ze zelf eten halen.
Na het eten hadden we nog een keer dressuurles. Toen van mvr. Winters, die gaf echt super les

'S avonds was er een spel in de foyer.
Op dinsdag hadden we weer les. Na een ontbijt om half 8 kregen we lessen. Ik had eerst dressuur en daarna een wal-les (crossen) van mvr. Neuteboom. Het was de eerste keer dat cindy en ik crosste.
Cindy vond de wal best eng en toen had ik ook mijn twijfels, maar de waterbak vonden we beide geweldig

's Avonds was er zwemmen bij een zwembad.
's Woensdags had ik een uur ponyspel van mvr. Kok ( met ponyvoetbal en een beetje crossen.) Cindy vond het ponyvoetbal helemaal geweldig, zijn steeds achter die bal aanrennen.
's Middags had ik buitenrit, echt super leuk.
We gingen over de heide( echt een heel mooi gebied) en het laatste stuk gingen we keihard
Helaas hing er een tak boven het pad, waar ik tegen aan knalde
Woensdagavond was er praktijkavond harnachement en toiletteren.
Het was heel leerzaam, bij harnachement leerde je kijken of het zadel goed ligt ( dat was heel leerzaam.)
'S avonds was er een onverwachte spooktocht over de crossbaan.
Op donderdag had ik dressuurles van mevrouw herlaar.
's middags had ik springles, dat ging ook minder omdat we beide nog zo goed als geen springervaring hebben. Toch wel heel veel geleerd.
Iedere dag ook ff benen afspuiten op de wasplaats.
's avonds was er een bonte avond in de foyer. Later veranderde het in een karaoke haha.
Die dag is er ook nog de centrale NRPS keuring geweest in Ermelo. Shanna16 hier van bokt nog gemeet!
Vrijdag gingen we weer naar huis. Maar eerst hadden we nog een keuzeles. Je kon kiezen uit parcoursje springen, wal-les, dressuurles prive specifiek probleem of dressuurles prive proefgericht rijden. Ik had de laatste. Ik reed mijn proef voor de Limburgse van dit weekend. Het ging op zich wel goed ondanks dat cin die dag erg druk was.
Daarna kwam mijn moeder ons ophalen. We hebben nog best lang moeten wachten op de kruiwagens. We kregen nog een zakje mee met een kammetje en een hoevenkrabber etc. Toen nog 4 uur naar huis rijden. De pony's waren blij dat ze weer op stal konden na zo lang op de trailer. Het was een super week en eigenlijk zou ik daar wel willen blijven lessen. Ik vind het een aanrader

Nu op naar de kampioenschappen in Lottum.....

)