Áknir @ work (Ijslander)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Áknir @ work (Ijslander)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 17:53

Vandaag ging ik weer eens op bezoek bij Ruth (Tindra op bokt) en haar Ijslander Áknir

Eerst ging Ruth hem even losrijden voor mij, kon ik hem gelijk weer eens zien lopen. Dat was alweer een hele tijd geleden. Vorig jaar heb ik 1x op hem gezeten tijdens een buitenrit, maar toen was hij voor mij een ietsiepietsie onbestuurbaar (en vooral niet te stoppen ) omdat Ijslands rijden iets anders is dan 'engels' rijden wat ik gewend was.

Ruth op Áknir
Afbeelding

In Tölt
Afbeelding

Dan ik erop...hier viel hij net vanuit tölt weer in draf
Bij mij wilde hij liever draven dan tölten, terwijl het bij Ruth juist andersom is
Afbeelding

Mooi drafje
Afbeelding

Van hand veranderen
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Stap
Afbeelding
Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

En weer in draf
Afbeelding

Twijfel tussen tölt en draf
Afbeelding

Zoefzoef galop
Afbeelding

En weer draven (moest moeite doen om te blijven zitten, omdat ik op dat moment ergens enorm om moest lachen )
Afbeelding

En een vrolijke foto vlak voor het uitstappen *Geen idee wat ik daar met mijn hand doe, iig een seconde later had ie al lange teugel*
Afbeelding

Ruth, het was erg gezellig en ik verheug me alweer op de volgende keer dat ik op je mooie ventje mag komen rijden, hij is zo leuk

Tindra

Re: Áknir @ work (Ijslander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:57

Ja het was erg gezellig vanmorgen . En gelukkig hebben we het tijdens het rijden nog net droog kunnen houden.

Ineke, ik vond echt dat je het enorm goed deed..!! Hij nam je zo af en toe een beetje in de maling, maar toch heb je nog aardig wat rondgetölt (en gegaloppeerd ).
Binnenkort kom ik Levi en Arti ook weer eens bewonderen hoor..!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:01

het ziet er goed uit hoor!!
het was vast erg gezellig!!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:02

Mooie pony .
Ineke; let er wel op dat je je voeten niet te ver in de beugels doet . En je hakken uitdrukt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 19:37

suziej schreef:
Mooie pony .
Ineke; let er wel op dat je je voeten niet te ver in de beugels doet . En je hakken uitdrukt.

O dit vind ik zo'n briljante opmerking
Sorry, moet er zelf op dit moment heel erg om lachen, niet omdat je niet gelijk hebt hoor, maar zoals het er bij mij op deze foto's uit ziet. Zo goed is het nog nooit geweest wat betreft mijn voeten in de beugels en hakken optrekken

Ik wist dat deze opmerking zou komen, maar nogmaals, heb mijn voeten en benen nu beter dan het ooit geweest is en ben nog steeds hard aan het oefenen om het perfect te krijgen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:43

Leuke foto's zeg!
Wat een gave IJslander is dat zeg Mooie kleur!

Ziet er erg leuk uit
Ik vind idd je houding een stuk vooruitgegaan!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:45

Afbeelding

Vooral bij deze viel het me op, ik dacht direct; als je valt heb je je voeten nog vast zitten . Daarom zij ik dat .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 19:48

suziej schreef:
Vooral bij deze viel het me op, ik dacht direct; als je valt heb je je voeten nog vast zitten . Daarom zij ik dat .

Nee hoor, zijn veiligheidsbeugels. Breed en met een extra slag erin, dus je voeten schieten er direct uit bij een eventuele val

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:49

leuke foto's! Áknir is een lekker ding...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 22:13

Wauw Ineke wat stoer !! Gewoon op een "vreemde" pony rond galoperen alsof het normaal is

Heeft al dat cross werk op Levi toch wat goeds gehad

Wilde juist een opmerking maken dat je voeten zo netjes in de beugels zitten op deze pony

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 08:32

ziet er leuk uit hoor, misschien komt het dat je wat te ver naar voren zit in tolt, dat hij daardoor gaat draven. En het is wennen om met langere beugels te rijden. Eigelijk moet je gewoon op je kont zitten en je eige lang maken. Probeer dat maar eens de volgende keer. Maar het belangrijkste is, dat je lol heb gehad, en dat hadden jullie, ja toch!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 08:47

leuke combi ien!!
gr.

RaGnaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:50

Ik heb het idee dat je er echt super gespannen op zit!

*Je houdt de teugels te strak (lichtjes contact met de paardenmond, zonder de teugels echt strak te houden is echt ruim voldoende!)
* Je zit ook te ver naar voren, probeer je schouders meer naar achteren te doen..
*Ontspan lekker, maak je niet druk!

Succes verder!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 15:20

Ik zat er zeker niet gespannen op, de teugels had ik niet te strak, op een paar foto's is zelfs te zien dat ik ze te los had, want daar hangen ze bijna in een boogje.

Ik ben dit zadel niet gewend (rijd normaal in een dressuurzadel) en dit geeft een stuk minder steun. Normaal heb ik al moeite om recht te zitten, maar nu natuurlijk helemaal. Toch vonden zowel de eigenaresse van Áknir alsik het best goed gaan

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:06

Ik ben van mening dat Ineke Áknir goed reed hoor. Geen moment zat ze hem in de weg, en te strakke teugels is me ook absoluut niet opgevallen. De teugels waren zo af en toe zelfs een beetje te lang (wat me overigens tijdens het rijden niet opviel, maar wat alleen op sommige foto's te zien is).
En ik moet zeggen... ik heb Ineke nog nooit zo ontspannen op een vreemd paard zien zitten .
Meedere malen vloog ze in galop de bak rond hihi.. wat een lef, op een vreemd paard met een vreemd zadel.

Dat het tölten zo af en toe wat minder goed ging... ach.. dat is een kwestie van oefenen natuurlijk.
Jezelf lang maken en zwaar zitten is inderdaad belangrijk. Wel even wennen, voor een ruiter die nooit op IJslanders rijdt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:14

Ziet er goed uit Ineke! Lekker ontspannen rondrijden op een 'vreemd' paardje.
Leuke pony trouwens ook!!

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:56

Hé dames, dat is het bekende Aknir werk. Erg leuk, ziet er goed uit hoor Ineke! Netjes, zeker als je niet gewend bent om IJslands te rijden. Op naar de volgende keer. Enne Ruth, hij ziet er picobello uit!

Groetjes Myke

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:47

geweldig leuk om te zien zeg!