Nu is het een bekend probleem bij mij dat ik met te lange teugel rijd. Ik ben nu dus aan het proberen dat te verhelpen, en dat gaat langzaamaan beter.
Nou vind de ene instructrice dat ik mijn teugels nog korter moet nemen. Gevolg daarop is dat Isolda iets krampachtiger reageert op mijn hand en daardoor iets meer tegendruk geeft (wat toch al een klein punt uit ons rijden is)
De andere instructrice zegt dat ik langer los moet werken en daarbij mijn teugels wel losser mag hebben. Zo wordt ze ontspannener en laat ze later beter los.
Die eerste instructrice zei daarop dat ze op die manier (met langere teugel dus) nooit aan het werk komt. Met losse teugel (beetje voorwaarts neerwaarts idee) zou ze dus niet werken.
Nu zit ik er eigelijk een beetje mee.
Mijn teugels moeten inderdaad korter, dat weet ik, maar hoe korter
Nou weet ik dat jullie da tniet kunnen zeggen, want jullie zien mij niet rijden.
Maar eigelijk vind ik dus het langere rijden, ontspannen naar de inspanning toe zelf beter. Isolda loopt dan eigelijk een half uur lang en laag, maar ik probeer haar wel zoveel mogelijk actief te houden en heel veel buiging en stelling te vragen. Ook die dingen gaan beter als ik haar langer rijd. In het laatste halve uur pak ik haar meer op en neem meer contact met haar mond. Ze is dan veel lichter en ontspant zich beter.
Van de les van vanavond had ik het eerste halve uur last met nageeflijk rijden en het tweede halve uur ging beter. Maar ondertussen heb ik wel een blaar (auwa
)Dus eigelijk kan dat niet goed zijn. Zij zegt dat dat na verloop van tijd beter wordt, dat Isolda beter haar spieren kan gebruiken.
Dat ze niet moet werken als ze langer loopt en dat we op die manier eigelijk beide (Is en ik) lui zijn.
hmm.... Iemand? Mij hellepen..

Geen idee!