Hoe? :)-De contragalop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Hoe? :)-De contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 07:53

Wat is contra galop?
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 12-08-05 10:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel wat duidelijker gemaakt

Mireille1970

Re: Stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:57

Vragen zijn nooit stom.

Contra galop is zeg maar in de volksmond "verkeerde galop". Dus op de rechterhand linkergalop en op de linkerhand rechtergalop.

Krips

Re: Stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 07:59

Okke, Bedankt.. ! En nog een vraagje dan.. Hoe doe je dat? (intresse vraag)

Mireille1970

Re: Hoe? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:02

Door precies dezelfde hulpen als in de gewone galop te geven maar dan op de andere hand te rijden...... (makkelijke uitleg van een moeilijkere opgave... het is niet zo heel simpel en vereist toch wel een beetje verzamel en rijkunst)

NWDynamite

Re: Hoe? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:11

Je kunt het ook een stukje doen door in een hoek(voor de lange zijde) in galop aan te springen en dan een gebroken lijn te rijden!

Brennie

Re: Hoe? :)-De contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:26

Je moet dan wel de juiste stelling aannemen, dus linkergalop linkerstelling en andersom, maar zelf recht blijven zitten, dus niet meehangen in de bocht. Probeer ook het tempo gelijk te houden en met een klein gebroken lijntje (5 meter) te beginnen. Groetjes Brennie

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:28

Is de contragalop wel hetzelfde als de verkeerde? Zit het verschil niet in de stelling? Dat je bij een verkeerde galop op de rechterhand stelling naar binnen hebt, maar bij een contragalop heb je toch juist stelling naar buiten

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:32

Bij contragalop neem je gewoon de juiste stelling aan, dus bij linkergalop linkerstelling en bij rechtergalop rechterstelling. Groetjes Brennie

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:18

xKatleentjex schreef:
Is de contragalop wel hetzelfde als de verkeerde? Zit het verschil niet in de stelling? Dat je bij een verkeerde galop op de rechterhand stelling naar binnen hebt, maar bij een contragalop heb je toch juist stelling naar buiten

hahaha als je paardje naar binnen te stellen is dan!

twinz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:29

je moet er gewoon voor zorgen dat de stelling naar de buitenkant toe is, anders vallen ze er vaak uit

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:32

is contra galop niet dat ze van voren in de rechter galop zitten,en van achter in de linker??
Dan word je dus zeg maar geshaked in je zadel...

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:49

nee dat is overkruist tinkerloos. Contra is linkergalop op de rechterhand of rechtergalop op de linkerhand.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:51

Jah!!!
Je hebt helemaal gelijk!!
Ik wist niet meer hoe dat heette,maar nu weer wel...
Ik rij op z'n melk boeren fluitjes,op mijn eigen manier,dus had er wel ooit van gehoord,maar wat het ook weer was???
Toch leerzaam dat bokt!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:47

M3isSi3j schreef:
xKatleentjex schreef:

hahaha als je paardje naar binnen te stellen is dan!

Geen probleem hoor, ik vind het juist makkelijker om 'contrastelling' in contragalop te rijden (volgt iedereen het nog ). Bovendien is het in de gewone galop ook een goede oefening om de stelling af te wisselen, wordt ie lekker los van en leert goed op z'n eigen benen lopen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 13:38

het stomme is: Ik kan contra stelling in de gewonen galop rijden, pirouttes, changeren, appueren, gebroken lijn ed. lukt me allemaal in galop maar de contra galop kan ik ech tniet!

Mn merrie doe thet moeiteloos met mn zus of instructrice maar ik raak helemala het spoor bijster! Weet niet meer wat links en rechts is, welk been waar moet, welke kan het hoofd op moet, hoe ik moet sturen :S

blont?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:48

In de les oefen ik het af en toe, maar ik vind het best moeilijk! Mijn pony changeert altijd gelijk bij het van hand veranderen. Ik oefen het dus ook alleen maar in de les. Alleen krijg ik het niet goed voor elkaar. Vorige les changeerde ze pas halverwege de bocht, er zit dus vooruitgang in.