help mijn pony wil niet luistern naar mijn hulpen!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mijn_sgattuh

help mijn pony wil niet luistern naar mijn hulpen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 17:38

als ik in de bak aan het rijden wil en ik wil bijv. in galop dan bokt hij. en als ik eenmaal in galop ben en wil naar de middengalop dan gooit hij zijn achterhand naar binnen en gaat snel overkruist of spring over wt kan ik hieraan doen?????????

M3isSi3j

Re: help mijn pony wil niet luistern naar mijn hulpen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:48

werken aan je eigen balans en die van je paardje.

Richt hem recht, neem zit lessen en wees duidelijk, eerlijk en conseqent. Als die braaf is belonen, als die iets niet doet straffen met je stem en opnieuw beginnen tot die het doet.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:52

Ga OP je paard zitten met het idee van en nu zal je doen wat ik zeg! dan ben je zelf ook wat feller.Ik heb het al eerder gezecht je moet het een uitdaging vinden om iets te berijken met je paard blijf oefenen tot je er gek van word.
probeer in iedergeval om goed in het zadel te blijven zitten achterover en zit het maar uit!!!ga niet lopen trekken of meppen daar heb je niks aan probeer het eerlijk en op de juiste manier op te lossen.maar blijf wel doorgaan geef niet op!!

mijn_sgattuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 11:47

dankje!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:51

Zorg ervoor dat je in de overgang naar de galop toe niet teveel terugwerkt met je hand? Zeker omdat je nu verwacht dat ie bokt kan je dat onbewust doen. Zorg ervoor dat ie goed aan je been is, rijd eerst veel overgangen stap-draf-paar pas middendraf, weer terug. Bij overgangen naar voren niet terugwerken met je hand, eerder iets naar voren doen zodat ie ook weg kan. Zodra dat goed gaat galoppeer je eens aan, gewoon lekker ontspannen blijven zitten. Luistert hij niet gelijk naar je been, eerst weer goed aan je been zetten door hem goed te laten reageren in stap-draf-halthouden-weer weg etc. overgangen. Streng zijn bij het wegrijden, been = reactie! Als dat goed gaat zal het aanspringen ook beter gaan waarschijnlijk.

Overkruisen en scheef gaan in galop betekent vaak dat je pony nog teveel op de voorhand gaat. Doe maar een paar galopsprongen per keer, het gaat er eerst om dat ie voor je been weg wil. Krijg je reactie, dan kan je direct weer terugrijden, dus niet direct een hele lange zijde middengalop gaan oefenen, dat komt vanzelf wel. Speel maar een beetje met de hulpen, laat hem daar eerst goed naar luisteren en fixeer niet teveel op datgene wat niet goed gaat. Dus veel overgangen rijden, paar pasjes wegrijden, opvangen, keertje stukje wijken meenemen, en als ie daar netjes naar luistert zal je zien dat dat allemaal beter wordt. Succes!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:17

In de overgang naar de galop moet je niet proberen met je hand in te werken. Je kunt nu eerst beter een normale galop overgang maken zonder te bokken dan dat je je pony aan de teugel wilt rijden. De goede hulp geven en vooral voorwaarts blijven rijden en weinig met je hand doen.

Mss moet je eerst maar geen middengalop meer proberen voordat de stelling en buiging goed voor elkaar is, als je pony alsnog de kont naar binnengooit vang je het op met je binnenhand door wat binnenstelling te vragen en je buitenbeen erbij te houden.