El-Miran@work in de les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

El-Miran@work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 13:30

Eindelijk is het dan zover...heb nu al een jaar lang gezocht naar een geschikte bijrijder voor dit monster. Ze was gewoon niet meer te rijden, steigerde, bokte, sprong met vier benen erg hoog de lucht in en weigerde dus door te lopen. Hoe meer been je gaf des te slomer ze ging lopen en dus ging protesteren. Ik heb het er zelf een jaar uit gereden maar ieder jaar(als ze niet regelmatig gereden word) begint het weer opnieuw, ik heb het nu al druk genoeg met school en met m'n nieuwe paardje dat ik er gewoon de tijd en energie niet meer in wil steken. Ik heb dus een hele goeie bijrijder gehad voor Miran, helaas heeft ze er nu geen tijd meer voor(eigenpaard gekregen) en ben ik alweer een jaar opzoek naar een andere bijrijder, helaas zijn de meeste gewoon echt te jong en onervaren om haar te rijden, of degene die me wel geschikt lijken wonen weer te verweg...hoe moeilijk is het om een advertentie eens goed door te lezen...ik zet het iedere keer wel 3x in de advertentie waar de pony staat en nog krijg ik reacties "waar staat de pony" en dan is t weer te verweg.

Deze week zijn we buiten gaan rijden, me zusje die eerst anti-paard geworden was stapte weer eens een keer op Miran, en ik op onze andere pony Misty. Samen met nog iemand hebben we een leuk bosritje gemaakt en m'n zusje was t zat...ze wil ook weer sporten. Weet niet hoe t kan maar ze heeft gister dus voor het eerst ook gelest waar ik met m'n nieuwe aanwinst ook rijd

commentaar mag, houd er wel rekening mee dat me zusje dus erg lang niet meer gereden heeft, nu nog meer voor de lol rijd en op deze foto's meer bezig is met Miran voorwaarts houden dan op d'r houding te letten...t is allemaal nog heel nieuw...de lessen en t terein dus voor ons deed Miran het dit keer echt perfect...als je ziet hoe ze thuis doet en hoe ze gister was is dit echt een hele vooruit gang. Rijlaarzen had me zusje nog niet, die gaat ze nog wel kopen. Miran is erg lang niet gereden, de beugelriemen die nu aan het zadel zitten moeten nog met de gaatjestang gelijk gemaakt worden dat ze scheef zit wisten we dus al

Afbeelding
even losrijden en kijken naar t andere paardje.

Afbeelding
leuk beestje liep ook wel netjes.

Afbeelding
mijn commentaar: handen hoger en bij elkaar houden, iets meer achterover en hakken uitdrukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
eindelijk begint de les voor Miran...ff luisteren.

Afbeelding

Afbeelding
Repel(steeltje)

Afbeelding
galopje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
even halthouden en luisteren.

Afbeelding
nog een keer afwenden en halthouden.

Afbeelding
netjes vierkant staan

Afbeelding
en weer weg draven.

Afbeelding
weer Repel schattig beestje

Afbeelding
aangalopperen

Afbeelding
galop....werd te donker voor m'n camera.

Afbeelding
volgende paard(we rijden altijd een kwartier los)

Afbeelding
jammer dat ie mislukt is.

Afbeelding
draf uitstrekken.

Afbeelding
galop

Afbeelding
uitstrekken.

hier nog wat oude foto's.

Afbeelding
Miran en Marjolein

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pony houd echt van springen, maarja dressuur is de basis...en dat is bij Miran altijd al een minpuntje geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miran als veulen op een keuring.

Afbeelding
Miran ong. 1 1/2jaar oud.

Afbeelding
Miran 3jaar

Afbeelding
Miran en d'r eerste veulentje

Hoop dat m'n zusje ermee blijft lessen. Foto's zijn s'avonds genomen..de meeste zijn erg onduidelijk, ga de volgende smiddags foto's maken.Sorry voor de hoeveelheid en de slechte kwaliteit..volgende keer beter

elmiran

Re: El-Miran@work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 14:37

niemand ??

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:06

Relax, dr reageren altijd wel mensen.

Leuke foto's en druk beestje zo te zien, ja.
Vind haar nou niet geweldig zitten,
bovendien vind ik die schoenen ook niet echt geschikt voor het rijden.
Maar dat valt dan maar onder eigen keuze.

Over het rijden, ik vind dat de ruiter wel iets 'zelfverzekerder' op het paardje mag gaan zitten.
Iets trotser.
Dus rechter op, benen netter eraan. Recht voor dr uitkijken. Handjes netjes boven het zadel en rechtop.
Genoeg punten om nog op te verbeteren!

Wel een erg leuk paardje!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:23

ik vind het een erg mooie pony! het dekje staat hem goed en hoelang had je zusje al niet meer gereden dan? ik vind de schoenen ook niet echt geschikt als je geen rijlaarzen hebt kan je beter sneakers aandoen dan all stars vind ik maar ja dan valt het vast onder eigen keus ik hoop voor je dat je zusje blijft rijden! succes!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:32

Afbeelding
Kleine pony of groot paard?

Je zusje krijgt een beetje een stoelzit, denk dat het ook wel komt door de schoenen hoor, maar ze heeft haar benen te ver naar voren, waardoor ze achterover in het zadel gaat zitten. En ik zag op één foto dat er een hand ergens heen ging waar die niet hoorde.. Ik vind het een heel knappe pony en hartstikke leuk dat je er een foto bij hebt gedaan als veulen, enter en 3 jarige

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:35

Vind El-Miran een erg leuke pony. Dat rijden met je zusje komt wel goed, als ze les blijft volgen, zoals je zelf al zei er valt nog genoeg te verbeteren.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:33

wauw die foto van als ze drie is!! daar is ze mooi!
het ziet er een beetje gehaast uit allemaal, maar wel netjes
je beugels zouden wel iets langer kunnen!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:45

Erg leuk dat ze weer word gereden!
Leuk dat je zusje weer is begonnen.
Haar houding zeg je zelf al, maar dat komt natuurlijk wel! Veel succes in ieder geval!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:52

Vind het een mooi paardje om te zien, maar er zit, zo te zien, wel wat pit in ja

Dan moet je zelf rustig blijven en dat is niet altijd even makkelijk
Hoop dat 't met je zusje wil !

Succes ermee, die andere paardjes zijn ook leuk

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:10

Wel leuk dat je zusje het rijden weer oppakt (haha als je er eenmaal mee besmet bent...). Hopen dat het dan steeds beter gaat(want dat is natuurlijk ook belangrijk!). Veel succes in ieder geval aan je zusje...

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:28

wat doeje bij de eerste galopfoto?! bonk je zo in het zadel of sta je gewoon?!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:09

Als je el-miran zo ziet zou je niet zeggen dat het zo'n monster is. Leuk dat je zusje hem weer oppakt. Gaat vast goedkomen!~

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 19:47

Nikkii_Lisa schreef:
Afbeelding
:g]D Kleine pony of groot paard?

Groot paard Miran is ongeveer 1.53m

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 19:50

Lieneke_ schreef:
wat doeje bij de eerste galopfoto?! bonk je zo in het zadel of sta je gewoon?!

Ze staat nog in d'r beugels...vast nog aan t lichtrijden...t was nogal een crossbaan die bak...Penny(zo heet de ruiter van t witte ponytje) was aan het galopperen en Miran ging er toen ook achteraan

Ze heeft de foto's net zelf al gezien en zei al dat ze schrok van d'r houding. Vandaag heeft ze in de bak gereden waar m'n nieuwe paard staat, dus niet bij ons thuis. Het ging wel goed alleen ging mijn paard dus Miran na doen(bokken in galop en omhoog springen)...en kreeg ik d'r niet meer in galop met Miran gaat het gelukkig steeds beter