Explosion@wedstrijd in kattevenia

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Explosion@wedstrijd in kattevenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 22:21

we vertrokken te laat door mijn stiefpa, waardoor ik al redelijk gestrest was. Ex liep op zich wel goed. Maar toch...Was het niet echt 'spetterend' de proef zelf was wat gewoontjes vond ik maar oke, we werden trouwens 3de en 7de. hier de fotos:

Afbeelding
x halthouden en groeten, zoals gewoonlijk vind Explosion de jury geweldig interesant en wil dus onder geen enkele voorwaarde dat koppie houden waar het is
Afbeelding
overgang naar draf. Dit is dus de e4 en hier heb ik om precies te zijn 12 min. voor kunnen losrijden Dankzij mijn stiefpa die vond dat we altijd 'te vroeg vertrokken'
Afbeelding
k-x-m van hand veranderen in arbeidsdraf.
Afbeelding
draven...Ik zou alleen niet weten naar welke oefening we gaan
Afbeelding
a-x volte in arbeidsdraf, voor het raakpunt met de hoefslag in arbeidsgalop. Alleen wilde exje neit echt... Dus we gingen wat laat in galop
Afbeelding
a-x-a galop.

er waren foto's van de prijsuitreiking maar die zijn heel onduidelijk Jammer.

Anjatjeuh

Re: Explosion@wedstrijd in kattevenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:27

Ik vind het er eerlijkgezegd heel erg gespannen uitzien. Pony is heel mager en loopt altijd heel griezelig met zn nek vind ik. Maar kan natuurlijk aan de momentopnames liggen of aan het weinig inrijden...

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:28

Vind hem ook erg opgekropt lopen, hoofd is er te veel uit, en hij krimpt TE veel in elkaar...evengoed wel leuke pony

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:32

ik vind them ook t emager die vlaken zie je helemaal

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 22:33

wat wil je na 12 minuten inrijden? Normaal ontspant hij bij het inrijden omdat hij zoiezo al veel feller gespannen is op wedstrijd dan gewoon thuis (is echt een totaal andere pony ) maar deze tijd was gewoon te kort.
En ja hijs mager, krijgt nu maisvlok bij en extra hooi dus ook daar word aan gewerkt Halsje vind ik wel mee vallen maar dat kan ook omdat ik hem gewoon ben.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:39

Het halsje lijkt vooral kort omdat op de tweede foto de teugel een beetje los hangt. Daar moet je erg voor oppassen, afleren van opkrullen valt nog niet mee. Maar goed, puntje om op te oefenen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:40

Inderdaad ellebel mee eens.

Verder is het natuurlijk een super mooie pony en het kan natuurlijk niet altijd even goed gaan toch?

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:53

Ik vind hem ook wat opgekropt gaan, maar ik vind het een leuk beestje om te zien hoor
wat rijd je voor klasse?
gefeliciteerd met je prijzen nog

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:00

super piste om in te rijden enzo
echt mooi pony'tje,mag idd wel verdikken...
en in het vervolg je stiefpa mss een beetje opjagen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:19

Om heel eerlijk te zijn vind ik 'm niet mager... Oke, goed gevuld is anders, maar om nou te zeggen "goh wat is DIE mager", neuh...

Verder kan het inderdaad niet altijd even goed gaan en aangezien Ex af en toe een beetje een druktemakertje is, is dat niet heel verwonderlijk

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:39

mooi pony nog steeds
mag een beetje bij komen, maar is niet mager ofzo denk ik.
Hij is gewoon erg iel gebouwd. zolang je zijn ribben niet ziet is alles goed

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:53

Ach ja, gelukkig was je toch nog op tijd om te kunnen starten. Wees toch maar zuinig op je chauffeur, hoor. Lijkt me altijd nog prettiger dan alleen op wedstrijd gaan...

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:45

Leuke pony is Ex toch!
En in Genk is het een mooi ruime piste!
Als je volgende keer wat meer kan inrijden zal die spanning ook wel weggaan zoals je zelf zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:09

miriamrocky schreef:
ik vind them ook t emager die vlaken zie je helemaal

Ja dat vind ik ook, die VLAKEN van dat paardje zijn echt mager....
}>
Vertel mij maar es waar de vlaken zitten dan....

Paardje is niet dik, maar ook niet gruwelijk mager. Mag iets voller, maar is niet storend vind ik. Ik vind het een leuk ding om te zien. Zoals eerder al opgemerkt mag er wat meer lengte in en is de aanleuning nog niet alles, maar ik ben d'r wel van gecharmeerd.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:13

Vind het paardje wel mooi zo, niet te dik niet te dun
okaj, eerlijk is eerlijk, er kan wel iets bij. Maar vind ik niet noodzakelijk.

Vind enkel dat het paardje niet echt fijn loop, maar ook daarvoor is al een rede. Te korte inrijtijd.
Tja, dan is alles verklaard?

1 puntje, wat zijn jou teugels ontiegelijk lang
En dan bedoel ik niet de lengte hoe jij ze vast houd, maar de lengte van de teugels zelf.
Je kan er zowat in komen met je voet & beugel.
Staat niet echt netjes.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:01

Sonja schreef:
Ja dat vind ik ook, die VLAKEN van dat paardje zijn echt mager....
}>
Vertel mij maar es waar de vlaken zitten dan...

Denk dat ze de flanken bedoelt...

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:21

Hé daar is Ex-sje weer!
Sluit me aan bij het 'opbouwende commentaar'.

Vertel je stiefpa volgende keer gewoon dat je een uur eerder moet starten dan de daadwerkelijke starttijd.. ben je op tijd !

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:31

1 ding: Doe lief tegen je chaffeur anders kom je nergens!!!!!

Verder vind ik ook dat hij veel te opgekropt loopt. Lang en laag is veel belangrijker op dit niveau! En het losrijden hoeft daar niet mee te maken te hebben, dat is wel een heel makkelijk excuus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 20:06

Sjonniej: Ex word in de les én op weide laag gereden, op wedstrijd terrein is hij zo gespannen dat hij niet laag kan/wil. Als ik langer kan inrijden ontspant hij en komt hij dus wel laag dus geen makkelijk excuus maar een waar excuus

Jnien: dat gaan we ook doen volgende keer

Anjatjeuh: ik haal geen flanken uit Vlaken...Maar goed

Marwszjeuh: inderdaad die teugels dat viel me ook heel erg op op de foto's! Maar ik heb weer wat prijzengeld dus ik denk dat ik maar een keer voor ponyteugels ga kijken

Sonja: hijs inderdaad niet gruwelijk mager, maar hij krijgt maisvlokken bij dus ik hoop een wat vollere pony te kunnen hebben over een paar weken vind ik nog steeds mooier.

shantjuh: in genk is inderdaad een mooie ruime piste! ook een fijne inrijpiste! Jammer dat ik 1 proef in de gietende regen heb mogen rijden en daar liep mijnheer graag in! van die proef zijn dus ook geen foto's omdat dat gewoon niet ging.

venga: liever niet op wedstrijd dan op deze manier 12 min. inrijden is níet goed voor de pony en ook niet voor de proef.

lubbie: hijs inderdaad iel gebouwd Hoewel hij al wat meer uitgezet is sinds hij een paar keer maisvlok heeft gehad.

Amethyst: de jury gaf me mijn protocol, met de commentaar: dat is precies een druktemaker he? (ze zei: Das ne vinnige precies he?, maar dat komt op het zelfde neer Ik weet niet of jullie 'vinnig' kennen gezien dat hier wat dialect is )
ik: ja zo af en toe
zij: je rijd hem netjes! Veel succes nog!
ik: dankje
en ik hoop met maisvlok én extra hooi (ook al gooit hij het met spelen door de hele stal uit) dat hij wat dikker word. Hij heeft nu ipv smorgens en savonds 4 a 5 keer per dag een aardige portie hooi, dat hij de hele dag door kan eten.

tenemieken: volgende keer overnachten we op het terrein dus dan bepaal ik zelf om hoe laat ik naar hem toe ga gelukkig Rijd normaal 40 min. in waarvan 10 min stappen en laten ontspannen en dan een half uurtje goed los rijden. En dan loopt hij ontspannen zijn proeven en dat vind ik belangrijk...Maarja 40 min. tov 12 minuten...

More: hij kropt zich zoiezo al snel op, maar nog sneller als hij gespannen is, en dat was hij! Er viel ook niet op door te zitten in de proeven en hij was niet echt met mij bezig. Ik rijd B
dankje trouwens!

none: nee inderdaad, zeker niet met onze wispelturige Ex

ellebel: inderdaad een aandachtspunt

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:18

wauw ik wist echt niet dat je van diepenbeek was? haha, ziet er toch goed uit!! groetjes

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:37

In 12 minuten moet je goed losgereden kunnen zijn
Verder vind ik het er heel erg gespannen en opgekropt uit zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 20:50

@Margon: dus jij rijd elke keer maar 12 min. los voor je proef? lekker voor je paard. Ex krijgt normaal uitgebreid de tijd om aan zijn omgeving te wennen en rústig los gereden te worden

@hafjesbokker: van waar ben jij dan als ik vragen mag?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:18

Margon schreef:
In 12 minuten moet je goed losgereden kunnen zijn
Verder vind ik het er heel erg gespannen en opgekropt uit zien.

in 12 minuten nou ik niet hoor zekers 20-25 minuten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:20

Ik vind 12 min. inrijdtijd erg kort. Zeker voor een druktemakertje (leuk dat ik hetzelfde commentaar als de jury gaf Vinnig kennen we hier in NL ook, heeft ongeveer, niet helemaal dezelfde betekenis ) als Ex. Die is gewoon meer tijd nodig om te kunnen ontspannen op een wedstrijd. Dat lukt je niet in 12 min., zulke paarden worden daar soms juist drukker en vervelender van....

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:28

Nou ik vind 12 min inrijden ook erg goed..

Je moet toch de spieren van het paard warm stappen, nou daar ben je ook meestal ruim 10 min mee bezig..

Verder heb ik al tip voor je dat je je teugels iets korten mag doen, want op de tweede foto lijkt het net een waslijn..

Verder vind ik hem ook niet te mager, maar een beetje vet zou er idd bij mogen, maar niet noodzakelijk..