Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Citaat:ik bedoel als ik mijn gezicht recht vooruit hou, kan ik door mijn ogen te draaien nogal veel zien, zonder mijn hoofd te bewegen.
) 
). Als de situatie eerder is voorgekomen dan associeert het paard en reageert dan op basis van eerdere ervaringen. runningkawa schreef:Nee zonder dollen, verklaar dan eens dat ze van een spook in de verte schrikken, iets wat bijv geen geluid maakt of ruikt?

runningkawa schreef:2 zou kunnen, maar dan is het gezichtsveld dus groter/anders dan op die plaatjes staat
En hoe kom ik uit een kleine volte over een hindernis?
niet bijgezet, dat voorbeeld wat ik in mijn hoofd had, was over een bospad, met in de hele verte een plasticje om een paaltje gebonden.
runningkawa schreef:Aanrijden op een volte of scherpe wending, 1 galop sprong ervoor parkeren en dan schuin over de sprong (barage idee)
Niet ldr, maar wel aan de teugel.

QQQQ schreef:runningkawa schreef:Wat ik me wel afvraag: zijn er mensen die wel eens springen met een paard dat blind is aan één oog, en hoe gaat dat? Wat is er anders?
Goofy44 schreef:Een paard draagt geen contactlenzen of een bril, doet die niet uit of af.
Goofy44 schreef:Over paarden in het algemeen is tegenwoordig heel goed aan te geven hoe het gezichtsveld er uit ziet en hoe dat werkt. Tussen verschillende rassen zitten verschillen, ook tussen paarden met kleinere en grotere ogen.
shadow0 schreef:Bovendien zijn problemen als "The horse can lose track of us when we cross behind it and may startle when we reappear in the other eye." van nature niet zichtsveld-gerelateerd, maar hangen samen met de manier waarop het hele systeem van waarnemen werkt. (En dat is vrij onbegrijpelijk voor mensen, omdat wij zo gewend zijn dat dingen blijven bestaan, ook als je ze niet ziet)
schaduwtje schreef:"the eyes are placed high up on the head allowing it to have the greatest field of vision while down grazing."
Vervolgens tonen de plaatjes van de zijkant dat een paard haast niets zou zien boven de lijn van zijn ogen. Dat lijkt me nou juist niet handig bij het grazen....