vraagjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

00sybren00

vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 09:49

Hoe maak je een pony verkeersmak?
En hoe maak je een pony zadelmak?!
en hoe kan je een pony beleren??!!

liesje1986

Re: vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:52

Als ik dit ga beantwoorden wordt het wel een heel lang verhaal!! Allemaal met heel veel geduld en met iemand die er veel verstand van heeft.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:37

Antwoord op al je vragen: Niet zelf doen, maar laten doen door iemand met ervaring en die dit echt kan of onder begeleiding van iemand die er ervaring mee heeft!!!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:44

eerst goewd nadenken voor je ergens aan begint!!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:23

Inderdaad ja!
Sorry hoor, maar vind dit toch wel een beetje domme (sorry weet ff geen positiever woord) vragen!
Je kan toch niet serieus verwachten dat je daar zo even antwoord op kan geven! Ik zou anders gweoon is hier op de zoekfuncties gaan zoeken, of boeken gaan lezen daarover! Maar dit valt niet echt zo 1,2,3 te beantwoorden...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:41

je kan wel serieus antwoord geven.
VERKEERSMAK; je gaat gewoon met je pony en nog een bravere en nog een iemand ernaast de weg op.

en met zadelmak maken en beleren zijn zoveel verschillende manieren die kan ik gewoon niet beantwoorden. Iedereen doet het anders. DOMME VRAGEN BESTAAN NIET !!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:42

Ik ben alleen benieuwd waarom je dit vraagt.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:09

Ik heb Kyra zelf verkeersmak gemaakt...Vanaf dat ze gespeend was ben ik regelmatig met haar gaan lopen..Hengstenketting mee zweep mee ( ik heb niet op dr in staan rammen ofzo hoor, gewoon zekerheid ) En stapje voor stapje verdergaan..Ik heb eerst 2 weken alleen maar over onze laan heen gelopen voordat ze die dingen niet meer eng vond..En wel allemaal in dr eentje.. Toen ben ik iets verder gegaan en heb ik mijn oude brave pony en mijn vader meegenomen..Ze pakte het goed op.Toen ze 1 jaar werd heb ik dr op de proef gesteld..Het was een vrijdag en i kging samen met een vriendin met Kyra en haar pony naar het dorp wandelen. Bij ons is er op vrijdag markt dus is het druk..Ze was SUPERDESUPER braaf en kreeg een appeltje van de groenteman Sindsdien hebben wij haar verkeersmak verklaart en doet ze niets bij iets...Sommige nieuwe dingen vind ze spannend maar niet eng ofzo..Pas zijn we naar het strand geweest mijn vader had dr vast, was in het begin beetje spannend maar ze was superbraaf!! Ik neem dr nu vaker mee naar vreemd terrein en het gaat allemaal super..Dat is allemaal met geduld gegaan..

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:30

domme vragen bestaan niet nee...
Verkeersmak: gwoon zo als hier boven staat, rustig opbouwen en met je pony langs het verkeer lopen en later erop gaan zitten met een wat ervarende pony erbij.
zadelmak: je hebt verschillende manieren om een paard zadel mak te maken. Ik doe het altijd zo: doe eerst in de stal het zadel zo vaak op zodat je pony dat helemaal niet meer eng vind, dan ,met het zadel op gaan longeren zodat de pony ook gewend is om met zadel op te bewegen en dan weet die al een beetje hoe het voelt enzo. dan (Met begeleiding!!!) opstappen en weer afstappen opstappen en weer afstappen, net zo lang tot die dat ook gewend is.. ( je ziet namelijk zooo vaak ponys die zoo veel problemen hebben met een opstappende ruiter) als je pony het heel eng vind kan je beter eerst er op gaan hangen ( met je buik op het zadel , arme aan de ene kant en benen aan de andere kant, zodat je er makkelijk af kan springen als je pony gek gaat doen ) en dan rustig gaan stappen (dat kan je de eerste keren ook wel hangend doen voor de zekerheid)
in ieder geval moet je het gewoon rustig opbouwen, zodat je pony er wel goede ervaringen aan over houd.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:42

Domme vragen bestaan op zich ook niet, maar dit zijn ook geen vragen die zo beantwoord kunnen worden. Meerdere wegen leiden naar Rome zeggen ze en elke paar en omgeving is anders. Dus vraag je het uit nieuwsgierigheid, lees dan een goed boek of zoek het internet af. Bedoel je het echt voor een paard in jouw omgeving, wees dan wat concreter.