Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Helpt weer om het een beetje te relativeren :p zoveel eigenwijsheid :p Aqua8horse schreef:Nee, ik denk niet dat dat bestaat!! Ik ga ervan uit dat bij vervelend gedrag de ruiter iets verkeerd doet. DAt kan zichtbaar zijn maar ook zichtbaar. De fout ligt voor 99% bij de ruiter

Zoals ik hier al eerder vertelde is mijn verzorgpaard ook heel dominant en probeert hij mij uit als ik niet op hem zit, als ik hem rij is er niets aan de hand, maar bijvoorbeeld met opzadelen of poetsen, probeert hij steeds een stapje verder te gaan. En ik heb een eigen paard en pony en heb in het verleden ook andere paarden gereden, maar met hen had ik dit probleem niet, dus kan ook echt aan het paard liggen hoor!
Ik heb geleerd dat straffen toch niet helpt, maar negeren des te beter en het goede gedrag belonen, en je moet gewoon weten hoe je met hem om moet gaan, dus als je onder zijn hoofd doorloopt, zijn halster vasthouden, anders bijt ie je in de nek en zo heb ik nog veel meer trucjes geleerd om hem te slim af te zijn.
Groetjes Brennie