Wie heeft ervaring met Feldenkrais?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Wie heeft ervaring met Feldenkrais?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:08

Ik weet van mijzelf dat ik scheef zit, ik belast mijn rechterkant meer. Ik ben in het dagelijks leven ook niet helemaal zuiver dus ik kan om de zoveel tijd naar de ostheopaat om e.e.a. weer recht te laten zetten.

Mijn bekken is een keer scheef geklapt bij een val van een paard en ik heb mijn linkerenkel eens gebroken waardoor dat nu een ander gevoel geeft dan rechts. Helpt niet echt...
Volgens mij valt het niet heel erg op, anders had ik daar wel meer commentaar op gekregen van instructie, jury en de mensen van stal.
Maar ik voel dat ik niet recht ben en dat ik daardoor toch tegen bepaalde problemen aanloop (gelijke buiging, aangalopperen).

Ik ben al eens naar Antoine de Bodt geweest, dat vond ik erg nuttig, maar die komt in Elst en da's toch een eindje kachelen voor mij. Nou zit er in de buurt iemand die volgens de Feldenkrais methode lesgeeft.

Wie weet waar dat principe op is gebaseerd en/of heeft ervaring met die methode?

girlgirl109

Re: Wie heeft ervaring met Feldenkrais?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:42

hoi, ik heb geen idee wat de Feldenkrais methode is, maar ik weet nog wel een paar leerlingen van AtB die ook lesgeven. Misschien heb je daar wat aan? Ik weet niet waar je woont, dus ook niet of ze bij jou in de buurt zitten, maar als je adressen oid wilt weten hoor ik het wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:23

Zoek eens op Tellington Jones of TTEAM. Deze methode heeft wortels in Feldenkreis en is gericht op paardrijden. Zowel voor mens als paard.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:25

Op een bv DynAir Ballkissen, of een ander plat luchtkussen, dat je op een stoel of kruk legt, kun je actief leren zitten. Je voelt onmiddelijk als je uit evenwicht gaat. Je leert dan actief zitten met een goede zelfhouding. Als je jezelf in een spiegel ziet zitten, kun je steeds corrigeren, daarna gaat het vanzelf, je voelt hoe je zit. Als je dit weinig oefent, verval je altijd weer terug in je oude gewoontes.

De DynAir Ballkissen worden ook via fysiotherapeuten verkocht. Als je achter een PC zit, oefen je al..... Doe je nog twee dingen tegelijk ook.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:13

Hej dat van dat kussen lijkt me ook een goeie tip. Ik zit in de auto nog scheef, en ik heb het idee dat ik mijn paard dus ook enorm in de weg zit, maar weet niet hoe ik dit kan corrigeren. Dus dat is wellicht een goed idee. ga er gelijk even achteraan!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:33

Ik zit na een ongeluk ook scheef. Hang ook naar rechts.

Ik moet me altijd heel goed concentreren om recht te zitten. Vooral in de zijgangen en de keertwendingen heb ik hier last van. Dan werk ik het paard tegen.

Veel zonder beugels rijden helpt ook om je balans te verbeteren, ik heb er wel baat bij.
Maar zo'n kussen lijkt mij ook nog wel wat.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:11

je kunt ook een skippybal gebruiken..