Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

voelt het dan net alsof ze omvalt?
ik ga mee naar binnen hangen. alsof ikop een motor zit. maar je moet rechtop blijven zitten

Maxielover schreef:Ga tegen hangen !! Valt zij naar binnen, ga dan extreem naar rechts hangen en laat je binnenteugel los.
babbet_gitta schreef:heey
mijn haflinger doet dat ookvoelt het dan net alsof ze omvalt?
M3isSi3j schreef:Maxielover schreef:Ga tegen hangen !! Valt zij naar binnen, ga dan extreem naar rechts hangen en laat je binnenteugel los.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Paarden die plat door de bocht gaan hebben een balans probleem en galoperen niet voldoende op hun achterhand maar vallen juist naar vore. Op die manier zal die harder moeten gaan om in balans te blijven met als gevolg dat die naar binnen valt in de wendingen.
Ga eens werken aan zn balans door recht te richten (veel binnehoefslag, AC lijn en diagonalen rijden) en overgangen te rijden (constant blivjen schakelen en tempowisselingen rijden!). Hierdoor zal die los worden in zn rug, beter naar de hand toe komen, beter aan de hulpen komen en sterker worden in de achterhand.
Pas als die lekker draaft galopereer je aan, dit kan je het beste vanuit stap doen omdat die dan veel meer terug moet komen op de achterhand. Galopeer dan enkele passen en rij je paardje netjes terug naar stap. STapt die goed spring je opnieuw aan en neem je der na een paar passen opnieuw weer terug naar stap. Deze oefeningen probeer je zo vaak mogelijk te herhalen.
hierdoor zal die actiever vanuit de achterhand gaan galoperen en meer dragen waardoor die de berg opgalopeerd ipv gaat scheuren op de voorhand. De tips die gegeven zijn over de schouder naar buiten rijden zijn verder wel correct, maar hiervoor moet je paardje wel eerst voldoende aan de hulpen zijn!