Toen ik haar net had, waren er geen problemen..
Maar toen er andere mensen (wat wij niet wisten) op gingen rijden, toen begon ze voor de galop steeds wat vaker te bokken..
Maar meestal was dit maar 1x en dan was het over.
Net 4 weken weggeweest van de manege (en ja er zal wel volop op haar gereden zijn) want ik wou dus vandaag galoperen, maar het enige wat ik eruit kon krijgen was gebok !
Voordat ik aan wou galoperen ging alles geweldig.. Geen protesten, geen gekrul met haar hals naar buiten toe, lekker ontspannen in de rug, best goed op de hoefslag te houden en reageerde goed op mijn druk van de zitbeenknobbels..
Maar nadat ik aan had gegalopeerd (wat niet lukte) had ik het verpest..
Alles ging fout; steeds naar binnen toevallen, hals naar buiten krullen, steeds ergens anders heen willen dan waar ik haar naar toe stuur en zelfs voor de draf wou ze al bokken..
Ik snap het niet meer.. Zou het komen doordat iedereen op haar wordt gezet en dat ze dat niet pikt?
Of zou het aan mij liggen..
Ik dacht zelf ook dat ze problemen met haar zadel of bit had.. maar aangezien ze in het begin helemaal goed reed, lijkt me dat onmogelijk..
En toen mijn vriendin er 2 weken geleden op reed in de les, toen was er niet veel aan de hand.. ja wel een beetje koppig maar ik geloof niet dat ze gebokt had..
Het zal wel komen door de andere paardjes die galoperen..
Zo van: "hmm dan moet ik ook maar!"
Dinsdag heb ik voor het eerst na 4 weken weer les dus zal het dan ook aan mijn instructice vragen maar ik kan niet zolang wachten
Als ik iets wil weten dan moet ik het meteen weten
Alvast bedankt mensen !

dit kan echt niet zeg