Vandaag maar 2 sec. gegalopeerd :o

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Vandaag maar 2 sec. gegalopeerd :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:31

Jaah dit was heel vreemd.. De rest van de tijd dat ik wou galoperen ben ik alleen maar bebokt..

Toen ik haar net had, waren er geen problemen..
Maar toen er andere mensen (wat wij niet wisten) op gingen rijden, toen begon ze voor de galop steeds wat vaker te bokken..
Maar meestal was dit maar 1x en dan was het over.

Net 4 weken weggeweest van de manege (en ja er zal wel volop op haar gereden zijn) want ik wou dus vandaag galoperen, maar het enige wat ik eruit kon krijgen was gebok !

Voordat ik aan wou galoperen ging alles geweldig.. Geen protesten, geen gekrul met haar hals naar buiten toe, lekker ontspannen in de rug, best goed op de hoefslag te houden en reageerde goed op mijn druk van de zitbeenknobbels..
Maar nadat ik aan had gegalopeerd (wat niet lukte) had ik het verpest..
Alles ging fout; steeds naar binnen toevallen, hals naar buiten krullen, steeds ergens anders heen willen dan waar ik haar naar toe stuur en zelfs voor de draf wou ze al bokken..
Ik snap het niet meer.. Zou het komen doordat iedereen op haar wordt gezet en dat ze dat niet pikt?
Of zou het aan mij liggen..
Ik dacht zelf ook dat ze problemen met haar zadel of bit had.. maar aangezien ze in het begin helemaal goed reed, lijkt me dat onmogelijk..

En toen mijn vriendin er 2 weken geleden op reed in de les, toen was er niet veel aan de hand.. ja wel een beetje koppig maar ik geloof niet dat ze gebokt had..
Het zal wel komen door de andere paardjes die galoperen..
Zo van: "hmm dan moet ik ook maar!"

Dinsdag heb ik voor het eerst na 4 weken weer les dus zal het dan ook aan mijn instructice vragen maar ik kan niet zolang wachten
Als ik iets wil weten dan moet ik het meteen weten

Alvast bedankt mensen !

hetismij

Re: Vandaag maar 2 sec. gegalopeerd :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:19

is dit jou eigen pony of een manege pony?

als het je eigen pony is, zou ik nogmaals je tuig na laten kijken door een goeie zadel maker, en desnoods door de DA laten controleren, want een paard hoort niet te bokken, dat doen ze meestal uit protest dus er zit haar iets dwars

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:22

zou misschien een andere stal niet helpen lekker als dat je weg bent en er mensen op gaan rijden

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:01

Als ik op vakantie ga en ik wil niet dat anderen erop rijden dan haal ik altijd mijn zadel en hoofsdtel weg, dan kan niemand er meer bij. Dat was op de oude stal nodig, maar nu niej meer.

Wel raar trouwens dat ie steeds zo doet als er anderen op rijden. Zou niet zo goed weten wat t kan zijn anders dan wat hetismij zegt.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 20:17

Ik heb mijn zadel en hoofdstel in een kluisje.. Waar een reserve-sleutel voor is... Want we vonden het soms al zo vreemd dat als we daar kwamen dat ons kluisje open stond.. maar nu weten we het..
En als ik mijn zadel of hoofdstel mee neem naar huis dan gooit hij er rustig een ander zadel + hoofdtel op..

En we zijn al druk bezig met een andere stal.. Heb ook al een advertentie op bokt gezet maar er zijn niet veel mensen die reageren.. MAAR er is hoop

En ik zal wel eens die spullen na laten kijken dan..

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:29

Als er zomaar iemand op mijn paard zou gaan rijden dan zou ik iedere vierkante meter bij mij in de omgeving afzoeken of er een plaatsje vrij is voor mijn paard.Ik kan je wel tips geven maar wat gebeurt er als jij er niet bent dan kan je elke keer weer van voor af aan beginnen het eerlijkste is haast dat je helemaal niet meer gaat rijden want het is denk ik heel erg verwarrend voor je paard wat er nu allemaal gebeurt.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:01

Wil, ik blijf erbij dat het gewoon echt niet kan wat er bij jullie op de manege gebeurt.
Ze hebben het recht niet om Vanes zomaar te gebruiken voor de lessen, behalve als Lammert er natuurlijk toestemming voor gegeven heeft.

Als ik jou & Lammert was, zou ik eens om de tafel gaan zitten met de manegehouders, jullie eisen zijn niet moeilijk en niet meer dan redelijk.
Ze hebben van de manege niets te willen en te eisen, klaar.

Het is Lammert's paard, en dat ze nou op de manege staat moet niets uitmaken, er hoort gewoon niet met een eigen paard gereden of wat dan ook gedaan worden zonder dat er toestemming is van de eigenaar zelf.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 19:47

Ik weet het!!
Maar we kunnen zeggen wat we willen, maar Vanessa is in 'meneertje de baas' zijn ogen een perfect paard en ook nog eens een Fries.. dus als we het zeggen dan gebeurt er nog nix..

Maar goed Nieuws!!
We hebben een adres waar ze heen kan en ik ga binnenkort kijken..!!
En dan dus weer helemaal opnieuw beginnen!
Ben egt zo super blij

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:11

mooi dat je ergens anders heen kan! als dit bij mij zou gebeuren zou ik me paard desnoods nog in mijn achtertuin neerzetten dit kan echt niet zeg

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 01:16

Wat belachelijk, ze kunnen niet zomaar op jouw paard gaan rijden! (Het is je eigen paard toch?) Ik zou die manege aan gaan klagen...
Maarre over je probleem, natuurlijk is het niet goed als jan en alleman dr op rondrijdt! Ik zou eerst zorgen dat er niemand meer opstapt, daarna pas aan het bokken gaan werken, anders kun je steeds van voor af aan beginnen!
Waar woon je, misschien dat iemand hier nog een stalletje weet?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 10:23

kHad al een advertentie hier geplaatst.. En daar kwam niet veel reactie op..
Maar !
Vandaag ga ik op een pension kijken.. En de kans is heel groot dat ze daar heen gaat
* Yeah

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:27

Ik hoop voor je dat het luk want dit kan echt niét.