Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ik ga het morgen proberen
Mireille1970 schreef:Ik heb angsttherapie gehad na een onverwacht ongeval (paard kwam als laatste redmiddel bij me en ging toen ik na het longeren erop ging zitten direct - terwijl ik nog lange teugel aan het wegstappen was - omhoog en achterover op me liggen waardoor ik met een ambulance werd opgehaald en 10 maanden in het gips zat. Een ongeval op een moment waarbij je het dus niet verwacht. Ik was (bleek achteraf) al de 6e die hij op die manier naar het ziekenhuis had getorpedeerd en toen ik na die maanden weer ging rijden merkte ik een lichte blokkade waarvoor ik dus in therapie ben gegaan, omdat ik bang was dat die blokkade de 15 jaar ervaring zou overschaduwen.
Mijn toenmalig therapeut leerde me om me af te vragen waarom het optrad en er niet tegenin te gaan maar ermee te gaan praten.
Voorbeeld: je stapt op en voelt je adem stokken. Op dat moment moet je jezelf de vraag stellen "waarom adem ik anders, wat is er aan de hand, wat ben ik aan het doen nu, is de situatie wel bedreigend?"...
luvvel schreef:vinden jullie het trouwens ook zo eng om paard te rijden als het waait?
ik ben vooral bang om er af te vallen want ben al vaak afgevallen soms ook wel 2 keer achter elkaar. stap dan wel weer op maar heb dan gewoon geen controle meer over het paard en mezelf. ga dan echt zitten shaken en na lopen denken van straks val ik weer... tis vreemd maar ik heb het maar bij bepaalde paarden.. vooral degenen die ik goed ken.. vreemde paarden heb ik geen problemen mee als ze bokken of raar gaan doen..
Hoop dat het snel weer beter gaat...
;);)
. Sinds kort noem ik mezelf niet meer bang
.
. En ik ben echt weer van het begin begonnen. De gedachte: stoppen met paardrijden was toen zelfs in mij op gekomen.
.
.
.
.
. Veel succes iig!