probleem met mij paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stephaniexx

probleem met mij paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 23:37

[b]Hoi ik ben Stephanie en mijn paard heet Pestaneo betekent twinkel of the eye maar goed hier komt me verhaal....:Mijn paardje is 4 jaar en is een Welsh cop arabiertje ik heb haar gekregen van me ouders en was natruurlijk erg blij 3á6 dagen ging het rijden prima maar toen gebeurde er iets waardoor ik niet meer durft te rijden.
Het was mooi weer ik re is de bossen en me opa was bij me plots ging me paardje gek doen doen ze pakte aar bit vast en rend weg zo hardt en zo snel mogelijk ik probeerde haar tegen te houden maar het lukte niet. Ik kon haar niet tegen houden ze ging zig zag door de bomen en toen ging ze recht op de prikkeldraad af en net ervoor remde ze ik vloog naar voore en me paard stondt daar maar toe te kijken ik moest haar weg doen van me moeder maar dat wilde ik niet en dat zal ook nooit gebeuren ik durf nou niet in galop of draf ik longeer haar alleen maar en stappen vindt ik ook afentoe eng als ze haar hoofdt omhoog doet of niet naar mijn handrichting luisteren......ik wil graag van deze angst af maar weet niet hoe en ik wil me paardje door dit gedoe niet kwijt want ik hou als nog van haar en dat gaat niet weg........ik hoop echt dat iemand mij goeie tips kan geven...PS ik krijg geen les en kan geen les nemen.....groetjes Stephanie en Pestaneo alvast bedankt

Frantic

Re: probleem met mij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:19

Een 3 jarige is duidelijk veel te jong voor jou. Die angst zal je lang houden. Les nemen, privéles in de bak. Dat is het enige dat kan helpen.

Ik zou als ik jou was toch overwegen om deze pony aan een ervaren ruiter te verkopen en zelf met een doorgewinterde te gaan rijden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:29

waarom kan je geen les nemen? er zijn altijd wel mensen die voor een laag prijsje of voor een endje rijden iemand willen helpen.. Miss zou een bijrijder ook kunen helpen want je pony word alleen maar vervelender als hij niet mag lopen..

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:35

idd les nemen of het paardje weg doen en een brave wat ouder paardje kopen
zo kom je natuurlijk nooit van je angst af, maar zonder les oefen je ook niet om je hem/ haar beter te rijden en onder controle te krijgen
ik vind het ook raar dat je geen les kan nemen. er zijn best mensen die voor E 5 ofzo een lesje willen geven. of is geld niet het probleem?
maar zo als je het nu doet gaat het dus echt niet lukken, ook voor de pony is dit niet goed, want hoe minder dat rijden met hem goefend wordt, hoe moeilijker het straks weer wordt om hem dit gedrag af te leren.
hij is natuurlijk nog gewoon jong en die halen wel eens rare streken uit
heel veel succes er verder mee

ssimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:40

Je paardje word alleen maar vervelender als hij zo weinig mag doen.
Er is een optie dat je een ervaren bijrijdster neemt, zodat hij weer gewoon leert rijden.
Mischien als jij ziet dat het allemaal weer goed verloopt, er later weer op durft te stappen.
Verkopen zou ik niet doen.

Dehmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:44

ik zou ook les gaan nemen. Ik kreeg van mijn ouders ook een welsch cop x arabier van 3 jaar ik heb hem niet zelf ingereden maar wel door een vriendin.En ik heb van af de eerste keer dat ik erop ging privé les genomen. Maar dat je ook al zo snel een buiterit hebt gemaakt als je voor het eerst gaat gaat kan je beter midde in een groep rijden. En is en geen ponyclub bij jou in de buurt???? zoja zou ik als ik jou was daar maar een keer naar toe gaan. veel succes nog met je pony

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:46

ruik ik schaduw

alles is al gezegt

Dehmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:48

hahaha

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:54

Van wie dan?

xXMelanieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:13

Je kan beter dat paard wegdoen, hij is nog te druk voor jou,
je kan beter een heel erg braaf paard nemen, dat je je vertrouwen weer terug krijgt, je kan ook op een paard rijden van iemand anders om eerst je vetrouwen terug tekrijgen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:34

De enige manier om weer vertrouwen te krijgen is door les te nemen en dan het liefst prive les zodat je elke pas begleidt word en niet op de ponyclub want daar rijden er nog 8 anderen in de les en ik denk niet dat jij daar verder komt.Als je echt geen les kunt krijgen zou ik de pony toch verkopen omdat je nu helemal niets meer met hem doet en hij steeds meer energie krijgt en het voor jou steeds moeilijker wordt.Het is ook niet echt een verstandige keus van je ouders geweest om zo'n jonge pony voor jou te kopen en dan ook nog met arabierenbloed erin iets te veel van het goede denk ik.Wees verstandig en gun je pony een baasje die wel met hem overweg kan en begin zelf met een oudere betrouwbare pony.

stephaniexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 19:36

Dehmatje schreef:
ik zou ook les gaan nemen. Ik kreeg van mijn ouders ook een welsch cop x arabier van 3 jaar ik heb hem niet zelf ingereden maar wel door een vriendin.En ik heb van af de eerste keer dat ik erop ging privé les genomen. Maar dat je ook al zo snel een buiterit hebt gemaakt als je voor het eerst gaat gaat kan je beter midde in een groep rijden. En is en geen ponyclub bij jou in de buurt???? zoja zou ik als ik jou was daar maar een keer naar toe gaan. veel succes nog met je pony

ik zou ook graag les willen hebben maar kan niemand vinden of eens ite waar mensen les kunnen geven en op een manegen rijden dat wil ik niet klinkt raar maar er is nogal veel dingen gebeurt.....en zelf wil ik ook echt graag les willen hebben maar ik rij in de bossen met een heel stuk land.en dan moet er een stuk afgezet worden en dan kan ik les krijgen maar kan niemand vinden?????

stephaniexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 19:37

xXMelanieXx schreef:
Je kan beter dat paard wegdoen, hij is nog te druk voor jou,
je kan beter een heel erg braaf paard nemen, dat je je vertrouwen weer terug krijgt, je kan ook op een paard rijden van iemand anders om eerst je vetrouwen terug tekrijgen.

maar ik wil mijn paardje niet weg doen ik hou als nog van haar en dan raak ik nog een paard kwijt en dan doet me pijn...
en zou heel graag door willen zetten met haar

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:31

Je kan natuurlijk altijd een rijvereniging zoeken, waar woon je?
Dan krijg je heus wel respons van een bokker uit de buurt.

Een rijvereniging is meestal ook nog veel goedkoper dan een manege!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:39

Volgens mij bedonder je de boel, want in een ander topic heb je een 12 jarig paard wat steigert/weigert als je wilt springen??

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:22

Heb je al getemt daantjuhhh?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:33

nee, nu wel. hahaha

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:45

Voor jou is het denk ik het beste als je een ervaren bijrijder/ster zoekt die je pony goed kan rijden en jou als 'vergoeding' ook dingen kan leren.
Zet een advertentie bij winkels/ manege dat je een ervaren bijrijder zoekt die op een drukke pony kan rijden.
Dan kun je zelf zien of diegene je pony netjes rijdt of dat het voor geen meter gaat.....

hierdoor krijgt je pony weer mee beweging--> dus wordt rustiger en soepeler
jij kan van de bijrijder leren door lesjes van diegene en door naar diegene te kijken en door vragen te stellen aan de bijrijder....

Wat is je reden dat je niet naar een ponyclub/ manege wil/ kan
?

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 23:19

Niet verkopen!!
Geef de moed niet zo snel op.

Ga inderdaad eerst kijken of je voor weinig les kunt krijgen of een ervaren bijrijd(st)er.

Er zit arabier in en uit ervaring weet ik nu dat het niet de makkelijkste paardjes zijn.

Ga voorlopig niet buiten rijden en blijf lekker in de bak/weide rijden. Of als het niet anders kan vraag dan of je opa mee wilt lopen aan het halster touw.

Ik zou het echt nog niet opgeven hoor.

Heel veel succes verder!!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 06:12

Is TS nu wel of niet een fantast?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:40

wel!!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:29

Denk het ook wel.
Kijk maar eens op al haar berichten.
DAn zie je het vanzelf.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:28

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:32

Hoe bedoel je droefje?????

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:43

Ik begrijp er helemaal niets meer van.
Moet zeggen heb niet alle berichten keurig gelezen, maar is wel vaag met dat ander paard en deze. Gaat het nu om haar paard of die van een ander?

(bedoel het niet afzeikend ofzo)