ze maakt er eeuwig en altijd een racewedstrijd van...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshine1

ze maakt er eeuwig en altijd een racewedstrijd van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 21:15

Hey,
Als ik met mijn Sunny naar buiten ga, met andere paarden, en we gaan draven, word ze heel heet, dan doet ze dr nek in de krul en woesjzz weg is ze. ze is als de dood dat een ander paard sneller is, en als ze maar een glim opvangt van een ´tegenstander´achter haar, gaat ze nog sneller en sneller. niet dat ooit een paard sneller is geweest dan haar, want daar zorgt mevrouw zelf wel voor, maar het is gewoon idioot dat zij letterlijk 100 meter verder loopt dan de rest. Het ligt NIET aan het voer, dat heb ik namelijk al gecheckt met andere soorten proberen enzo.

wat wel heel gek is als ik haar in stap houd, dan word ze wel helemaal gek maar ze blijft in stap, een paar rare sprongetjes wel, en word ze een krab (die lopen ook schuin) het bewijst dus wel dat ze respect heeft voor het bit. buiten stap om is ze met een groep niet te houden, en word rijden met andere gewoon onmogelijk. Oja... ze is een fjord

herkent iemand dit, of heeft iemand tips? ik hoor het graag!

Kady_

Re: ze maakt er eeuwig en altijd een racewedstrijd van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:21

toen ik nog op glenda kon rijden had ik precies hetzelfde...
altijd maar voorop willen rennen erg vervelend was dat. Ze was dan totaal niet meer te sturen ofzo (ze pakte gewoon het bit vast )
het was vooral erg toen ik der net had maar na een paar keer alleen in de bossen te zijn geweest was het over heel erg raar dus

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:23

het paardje wat ik eerst altijd reed had en heeft er trouwens nog steeds last van.. hij wil gewoon altijd haantje de voorste zijn en kan het niet uitstaan als anderen hem inhalen dan gaat ie raar lopen doen en lopen trekken gewoon omdat ie ze wil inhalen.. hij is dan een ruin maar wel een hele dominante tis echt een leider en wil altijd voorop lopen omdat ie anders vervelend wordt..ik ben nu met hem gestopt maar vroeg en vraag me nog altijd af hoe je ze dat nou afleerd of hoe het minder kan worden..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:26

Probeer er maar eens caroussel/achttal oid mee te rijden; de meesten leren het na verloop van tijd wel af en blijven braaf op de juiste plek lopen. In het begin is het wel moeilijk. Sommige paarden krijg je het trouwens nooit helemaal uit maar minder worden kan het door training dus wel.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 15:39

ik rijd toevallig wel eens 4tal, ook wedstrijden. maar die zien altijd in de bak, en dan is het echt een ontzettend braaf paardje!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:53

annegti schreef:
Probeer er maar eens caroussel/achttal oid mee te rijden; de meesten leren het na verloop van tijd wel af en blijven braaf op de juiste plek lopen. In het begin is het wel moeilijk. Sommige paarden krijg je het trouwens nooit helemaal uit maar minder worden kan het door training dus wel.

Ik heb een ex-steeple paard gehad, een ierse volbloed. Die was in het begin ook niet in de caroussel te houden, maar na een tijdje kon hij op iedere plaats lopen. Maar zodra de deuren open gingen en we naar buiten stapten moest en zou hij op plaats 1 lopen en dat is er nooit uit gegaan. Hij was er natuurlijk vroeger wel op getraind en ik neem aan de fjord niet

Blijft hij als hij de rest eenmaal vooruit is wel weer bij je?