manon_king schreef:het is alleen, ze kan niet aan de longe lopen. dan gaat ze trekken als een hond! ook als er iemand naast loopt gaat het niet goed. ik irj haar zonder zadel, (ik heb nog geen zadel). we zijn haar nog aan het beleren. ik vind het bokken niet eng. En ik blijf er gewoon opzitten, maar het is vervelend. en het maakt niet zoveel uitm, want stappen op haar rug kan ik wel gewoon zonder dat ze vervelend doet, en ook lukt het soms te draven, maar vaak niet. ik heb 4jaar rijervaring, en ik verzorg haar al 1/ 1/2 jaar.
Dan moet je ook eens werken aan het longeren (vraag of iemand je het goed kan leren), want dat is toch wel belangrijk. De pony leert je commando´s accepteren en die commando´s kun je dus weer gebruiken als je erop zit om haar te kalmeren bv.
Ja, als je zonder zadel rijdt, lijkt het me wel duidelijk. Dat vindt ze niet lekker. Je zou zo lang een dikke deken een paar keer gevouwen met een oversingel vastgemaakt als zadel kunnen gebruiken. Dan zit je vaster, het is comfortabeler voor jou en voor de pony. Het vangt schokken goed op.
Je bent haar nog aan het beleren. nou, ik zou zeggen, geduld. eerst zorgen dat ze dus goed het bit accepteert in stap en voorwarts gaat op je been enzo, en wat ik al zei halt-stap-halt-stap oefenen en sturen voordat je gaat draven.
Maar ik denk dat een deken al een verschil gaat maken. Probeer anders eens je handen in de manen vast te zetten in draf. Niet ideaal en niet iets wat je vol moet houden, maar dan trek je in elk geval niet in de mond en dan kun je zien of dat wat uitmaakt. Denk er ook om dat je onderbenen niet naar achteren gaan. Daar gaan ook veel ponies op bokken!.