bokken bij quarter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johnnie

bokken bij quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 19:46

Hallo mijn naam is John en ik ben 53 jaar jong en sinds heden gebruiker van dit leuke forum. Ruim 2 jaar geleden kocht ik in Duitsland een quartermerrie.
Voor die tijd heb ik een aantal lessen gehad Engels maar ben eigenlijk geschrokken in de manage waar ik les kreeg van de paarden daar. De meeste waren niet vooruit te branden en depressief volgens mij. De reden waarom ik wilde stoppen met paardrijden. Verschrikkelijk dat je die beesten een trap moet geven uit alle macht om ze gewoon voorwaarts te laten gaan; Nou hier paste ik voor.

Dus ik heb een westernriding demontratie gezien en wat wedstrijden afgelopen en toen is mijn interesse in een quarterhorse geboren. Ik heb wat lessen genomen en zit nu op een niveau waarbij ik iets meer verlang van mijn paard. Maar eigenlijk zonder reden naar mijn mening wil ze plots niet opgezadelt worden, ze zet zich op en wordt wild. Eergisteren was het zover ze bokte me eraf, onverwachts ik was er niet op bedacht. En daar lag ik dan met mijn achterste in het zand en last van mijn achterste.

Vraag: Weet iemand de reden voor dit plotselinge verzet tegen het opzadelen, ik heb een goed passend zadel merk Westwood. Dit is nu de tweede keer in een jaar tijd. Ik hoop een antwoord te krijgen dank je wel gr John

bolletje

Re: bokken bij quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:48

kan verschoven ruggenwervel zijn, kan van alles zijn, ze zal het niet zomaar doen, als ze het normaal nooit doet, dan heeft ze ergens last van. Als je er echt niet uitkomt kun je altijd steffie van de laarse laten komen zij is een holistiche dierenarts, ze ziet vaak meer dan een gewone dierenarts. echt een aanrader

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 19:53

bolletje schreef:
kan verschoven ruggenwervel zijn, kan van alles zijn, ze zal het niet zomaar doen, als ze het normaal nooit doet, dan heeft ze ergens last van. Als je er echt niet uitkomt kun je altijd steffie van de laarse laten komen zij is een holistiche dierenarts, ze ziet vaak meer dan een gewone dierenarts. echt een aanrader

De DA is deze week geweest om de paarden te enten en na te kijken. Tevens doen wij elk jaar een analyse van het bloed om te kijken of alles in orde is. Een wervel is het zeker niet want hij heeft haar goed onderzocht en deze DA is goed, waarom, hij doseert bij de MFT te Gent.

Zou het komen door de druk die ik op haar zet ?

diandra_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:54

Heeft het paard geen last van zn rug?

een paard van mijn vorige stal had het ook en die had last van een spier die van de nek naar de schoft loopt (weet niet precies welke spier). zei heeft met behulp van fysiotherapie dit kunne verhelpen en nu gaat het super goed,

succes met het vinden van het probleem

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:33

Ik zou er een andere dierenarts naar laten kijken. Klinkt heel erg als een rugprobleem.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat je zadel goed past?

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 20:43

Katja schreef:
Ik zou er een andere dierenarts naar laten kijken. Klinkt heel erg als een rugprobleem.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat je zadel goed past?

Omdat ik van mijn lesgeefter een adres kreeg voor eerst zadels te passen en dan pas te kopen. Ik zit heerlijk op dit zadel en Sparkley heeft nergens een drukplaats, haar rug en schoft heeft genoeg ruimte. Het vrouwke was echt wel een vakvrouw we hebben wel 7 zadels gepast. Dus dit zal wel vertrouwd wezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:28

Dus de hoeveelheid gepaste zadels is maatgevend voor de kennis van de verkoper ??

Zo te lezen heeft je paard karakter, nu kan dat 2 dingen betekenen:
-of ze neemt een loopje met je en erkent je niet als 'leider'
-of ze mankeert iets en probeert je dit te vertellen .

Stuur Sablou hier van Bokt eens een PM . Hij komt graag aan huis om je paard en zadel in te meten en te kontroleren of dit echt past. Check zijn profiel/website eens voor zijn kunde.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 12:37

Sugarmiss schreef:
Dus de hoeveelheid gepaste zadels is maatgevend voor de kennis van de verkoper ??

Zo te lezen heeft je paard karakter, nu kan dat 2 dingen betekenen:
-of ze neemt een loopje met je en erkent je niet als 'leider'
-of ze mankeert iets en probeert je dit te vertellen .

Stuur Sablou hier van Bokt eens een PM . Hij komt graag aan huis om je paard en zadel in te meten en te kontroleren of dit echt past. Check zijn profiel/website eens voor zijn kunde.

In ga voor de kennis van de verkoopster uit aan de hand van haar relaties. Naar mijn mening goed want ze staat in onze omgeving bekend als een vakvrouw.

Bedankt voor je tip over mijn topic en inderdaad kan zijn dat ze een loopje met me neemt. Ik ben uiteindelijk nog geen paardekenner en dankbaar voor elke reactie. Hoe kan ik Sablou bereiken ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:53

Via het knopje PM in zijn profiel:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1033

Ik ken aardig wat vakmensen die zeer regelmatig zadels verkopen en allemaal hebben ze wel eens een misser gemaakt (sommige zelfs meerdere).

Vergeet ook niet dat je paard van vorm kan zijn veranderd (afgevallen of juist aangekomen) en dat een toendertijd goed passend zadel dat nu niet meer hoeft te zijn.

Het probleem wat bij je paard zit, kan onstaan zijn door o.a. je zadel (ongelijke bars bijvoorbeeld) of in jouw rijstijl (ongelijke belasting).

Het ene paard zal er tijden mee door lopen en je merkt het pas als het echt te laat is.
Het andere paard geeft het vroegtijdig aan.

Aan jou om er iets mee te doen.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 15:05

Sugarmiss schreef:
Via het knopje PM in zijn profiel:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1033

Ik ken aardig wat vakmensen die zeer regelmatig zadels verkopen en allemaal hebben ze wel eens een misser gemaakt (sommige zelfs meerdere).

Vergeet ook niet dat je paard van vorm kan zijn veranderd (afgevallen of juist aangekomen) en dat een toendertijd goed passend zadel dat nu niet meer hoeft te zijn.

Het probleem wat bij je paard zit, kan onstaan zijn door o.a. je zadel (ongelijke bars bijvoorbeeld) of in jouw rijstijl (ongelijke belasting).

Het ene paard zal er tijden mee door lopen en je merkt het pas als het echt te laat is.
Het andere paard geeft het vroegtijdig aan.

Aan jou om er iets mee te doen.

Zadel zit echt nog als gegoten voor haar en ook voor mij. Geen drukplaatsen enz.