Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
probeer anders eens rechtsom met contrastelling te rijden. steeds stukjes van 10 a 20 meter en dan weer 20 meter in gewone stelling. doe dat vooral op de voltes e.d.
alleen jammer dat het links om niet lekker gaat .probeer je problemen met rijden niet te ontlopen maar juist op te zoeken anders wordt het nooit beter probeer ook linksom zo min mogelijk met je linker teugel te doen probeer hem met je buiten been en buiten teugel mee van de hoefslag te draaien. is heel moeilijk ik weet het ik heb er ook ervaringen mee gehad
is met mijn gelukkig allemaal super goegd gekomen onder goei begleiding kom je er wel en dat heb je zo te horen
LiSSy schreef:als je paard door je buitenhand heen dendert is het niet alleen rijtechnisch... je paard heeft dan simpelweg geen respect voor je
LiSSy schreef:als je paard door je buitenhand heen dendert is het niet alleen rijtechnisch... je paard heeft dan simpelweg geen respect voor je
leuke combi ook
oryantje schreef:lissy of je paard er gewoon moeite mee en vindt het erg moeilijk
Rechtsom rijden en dan links steeds uitbouwen vind ik een goede methode, je moet namelijk de problemen niet opzoeken, en op deze manier doe je dat niet. Maar je ontvlucht ze ook niet. Wat Lissy al schreef: contrastelling vragen op de rechterhand kan helpen, tevens contrastelling op je linkerhand en je buitenhand er aan houden en niet naar links trekken, wat een mens van nature doet, gewoon oefenen oefenen oefenen en erbij blijven nadenken. Dan zul je zien dat er een moment komt dat alles goed gaat linksom en dat je dit probleem straal vergeten bent!