Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
claudie schreef:nu is mijn vraag:
hoe denken jullie jezelf recht te richten?
Ik rij ook best vaak zonder beugels, dan kun je niet scheef gaan zitten want van flikker je eraf
laatmederin schreef:Door goed te oefenen op de hand waarop het niet lekker gaat? Men is nogal geneigd om te denken dat je dan vooral het paard traint, maar je oefent zelf als ruiter natuurlijk minstens zo hard mee. Het idee dat de ruiter zichzelf eerst recht zou moeten richten en daarna pas met het paard aan de slag moet gaan is denk ik niet praktisch mogelijk, want hoe leer je jezelf als ruiter recht te zijn als je niet met je paard bezig bent?

Desiree schreef:laatmederin schreef:Door goed te oefenen op de hand waarop het niet lekker gaat? Men is nogal geneigd om te denken dat je dan vooral het paard traint, maar je oefent zelf als ruiter natuurlijk minstens zo hard mee. Het idee dat de ruiter zichzelf eerst recht zou moeten richten en daarna pas met het paard aan de slag moet gaan is denk ik niet praktisch mogelijk, want hoe leer je jezelf als ruiter recht te zijn als je niet met je paard bezig bent?
en hoe doe je dat dan? Want dit uit zich in de meeste gevallen op de volgende manier:
Het paard kan bijvoorbeeld niet naar rechts buigen. Dus gaat de ruiter op de rechterhand steeds stelling en buiging naar rechts vragen.
De buitenkant wordt helaas niet zo snel langer als dat men zou willen. Gevolg: Het paard blijft toch recht (ongebogen) in het lijf op het moment dat hij een wendig doorloopt. Gevolg: veel gewicht komt op het binnenvoorbeen, zodat deze op den duur over belast raakt.
En dat noemt men dan weer HKO.
Naar welke osteopaat ga jij kawa? Ik zoek namelijk naar een hele goede. Zit zelf namelijk zo vast als een huis. En dat is niet goed.