Paardrijden op vakantie!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IloveShets

Paardrijden op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:26

Zo, kben weer terug van vakantie!

Opzoek naar manege nr. 1, had je eigen paard voor nodig!
Manege nr. 2, was gesloten!
Manege nr. 3, daar kon ik paardrijden!

Kwam daar aan en werd gewoon een pony in me handen gedrukt, ze vroegen alleen of ik kon rijden. Ik wist niks van de pony. Ze zeiden dat ik naar de binnenbak kon gaan dus daar ben ik naar toe gegaan. Verder hebben ze niet geholpen of gekeken!

Ik vond de pony niet lekker rijden en ben mijn eigen kleine ponytjes gewend dus mijn houding is bar slecht! Ook vond ik het zadel niet fijn zitten en voor mijn gevoel lag die ook niet helemaal goed.

Beest kon ook nog eens niet normaal galoperen dus dat heb ik geprobeerd en daarna gelijk gestopt. Begon helemaal met zijn kop te schudden en gekke sprongen te maken!

Graag geen commentaar over mijn houding, want dit is een hele vreemde pony!

Afbeelding
Bij de ingang.
Afbeelding
Beetje instappen.
Afbeelding
Nog meer stappen..
Afbeelding
Tralalala..
Afbeelding
Wat ik hier doe weet ik niet.
Afbeelding
Een drafje..
Afbeelding
Ik zit uhm scheef, nja het zadel verschoof verschrikkelijk!
Afbeelding
Van hand veranderen..

Nja, dat waren ze dus! Geen commentaar over mijn houding aub!

Groetjes,,

Susanne

Re: Paardrijden op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:34

Mooie pony,helemaal mijn type
Leuke foto's hoor !!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:43

Ik vind het ronduit slecht van die manege. Dat ze je zo een pony in de handen drukken en dat je het verder maar mag uitzoeken. Was wel leuk geweest als ze wat hadden verteld over de pony. zhoe hij is met rijden enzo. En ik vind het nog slechter dat ze niet eens gekeken hebben hoe het ging. Even een voorbeeldje. Je had gezegd dat je drie rijdt. Dus ze geven je een vrij moeilijke pony. Maar het blijkt dat je alleen maar op brave paarden rondjes achter elkaar hebt gehobbelt. En het daat daarom onwijs fout met die pony. Zijn hun wel verantwoordelijk.

Je hebt verder toch wel leuk gehad? Dat is ook erg belangrijk?

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:49

Nou ik heb zelf niet zulke makkelijke ponytjes! Ben wel wat gewend, ben ook kleine ponytjes gewend zoals Shetlanders en Welshjes dus zo'n grotere is totaal anders!

Ik voelde me zelf ook niet echt op me gemak, omdat ik totaal niet wist hoe het beestje was en ik wist zelfs niet hoe die heette! Eentje zat met der luie reet in de zon en de andere was aan het rijden. Voor de rest waren er wat meiden aan het poetsen.

Ook het zadel zat totaal niet lekker waardoor mijn benen heel niet lekker lachen, ik had daarna ook weer wat last van me knie.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:57

Let op je benen, die steek je erg naar voren, en je ellebogen bij je zij houden, zo kan je meer 'mee' met het paard. Je krijgt nu een beetje de stoelzit, wel een heel leuke pony zeg!

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 07:33

Heb ik in het verhaaltje boven gezet dat mijn benen niet lekker lagen in dit zadel en mijn ellebogen tjah, zal der eens op letten!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:07

Leuke foto's, wel mooi pony'tje
ziet er leuk uit jou op een grotere

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:14

Gezellig dta je uiteindelijk toch nog kon rijden! en grappig dat sjabrak heb ik ook

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:39

Is die cap van je zelf? ik dacht dat zulke caps niet meer veilig waren ofzo?
Maar ik vind het ook slecht dat ze gewoon een pony in je handen drukken en dat je het verder zelf uit moet zoeken

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 10:54

Nee, cap is niet van mezelf! Van de manege..

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:57

Ik vind het wel een lieverd
Best slecht van de manege; opstappen en wegrijden
Mag ik vragen waarom de pony het halster nog aan heeft?

Trouwens, dat de manege je een afgekeurde cap leent!

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:00

Waarom die het halster om heeft weet ik niet!

Ja, het is een afgekeurde cap, maar ik had niks anders en moest deze op van hun.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:06

Waar was je op vakantie, Nederland, Belgie, ..?

Slecht hoor dat je geen begeleiding kreeg. Waarschijnlijk zijn ze geen gasten van buitenaf gewend (niet dat dit een goed excuus is).

Ik heb ook wel eens van die onprofessionaliteit meegemaakt tijdens een weekendje in Limburg. Eerst moesten we een half uur laten zien dat we die paarden konden rond sturen in de bak. Dat was op zich wel goed, maar na 10 minuten heb je ook wel een indruk. De paarden hadden die dag al in de lessen gelopen, dus fris waren ze ook niet (op dat moment...).

Vervolgens gaan we met een grietje van 17 jaar naar buiten. Op haar rijden was niets aan te merken maar wel op haar begeleiden (ook een vak apart). De makke paarden veranderden in bokkende beestjes...Toch ging ze ineens keihard scheuren, ook na steile heuvels terwijl de achtersten nog in de afdaling zaten en meer van dat soort fratsen. Bovendien was het glad door de regen.

Gelukkig staan we ons mannetje (vrouwtje) wel en hadden we onze niet-ervaren vriendin op de makste gezet, maar verantwoord was het niet. Wel was het wel een heel mooie omgeving.

Enfin bij terugkomst op de manege horen we dat ze 's winters NOOIT naar buiten gaan met de manegepaarden (het was toen februari)..

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:07

Volgens mij heb ik ook op die manege op vakantie gereden
Waar was dat?

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:09

In bergijk:)

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:12

Wat een manege is dat daar zeg
Een afgekeurde cap geven,,je niet helpen met de pony ..
Wie weet bokte hij/zij je er af .. Dan lag je daar mooi
Nouja het is gelukkig niet gebeurd .. Toch blij dat je hebt kunnen rijden op vakantie

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:20

Belangrijke tip: als je lekker rustig wilt paardrijden op je vakantieplek, zeg dan nooooiiiit dat je erg goed kan rijden. Gegarandeerd dat je dan de lastigste van stal meekrijgt...

Ik heb het ook gehad op Terschelling, een ADHD achtige Fries. het meisje wat mee was op begeleiding reed op een vos, maar ze zei dat die te gevaarlijk was voor anderen.....jaja..... halverwege hebben we toch maar geruild, ik had de hele rit in passage ipv stap gedaan. Maar ik heb nog nooit zo`n spierpijn gehad, hihihi. (De vos was trouwens supermak)

Het jaar daarop, in Zeeland heb ik gezegd dat ik vroeger wel eens had gereden. Ik kreeg daar een mooi mak paardje, en we hebben heerlijk over het strand gescheurd, waarbij iedereen z`n paard onder controle kon houden, das toch veel leuker??

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:22

Mee eens Lamyra, dat zeg ik ook altijd. Op vakantie ga ik paardrijden om te genieten van de omgeving niet om hun paarden te 'temmen'.

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:48

Ze vroegen alleen of ik wel eens had paardgereden. Daar zei ik ja op, maar heb niet gezegd dat ik goed kan paardrijden want dat had ik vorig jaar een x en gaven ze me 1 van de sterkste paardjes van stal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:19

nou ik had eens het tegenovergestelde op vakantie........ik zei dat ik een paar jaar reed,en toen kreeg ik een volgens hun 'pittig paard' maar uiteindelijk had ik een slaapverwekkend ritje achter de rug..........
maar wel leuk dat je kon rijden op vakantie,maar wel een erg onveranwoordelijke manege!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:20

Toch nog wel leuke foto's hoor! Ik ken de manege... vroeger was het gewoon een schuur met alleen een buitenbak. Nu dus ook een binnenbak erbij, wat meer een "manege".
Vroeger huurde ik er nog weleens een pony en kon dan zo naar buiten in mijn eentje. Ook niet erg verantwoord.
Heb daar ook een hele vervelende/gevaarlijke ervaring gehad met een fjord, ze deden er verder niks aan... ze zeiden alleen "als ie zometeen nog vervelend is, zal ik er eens op gaan" of dat helpt

IloveShets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 15:26

Ja er was ook een fjord en dat zat een klein meisje om. De les was net afgelopen en iedereen ging dus de buitenbak uit, maar die fjord moest stilstaan van dat meisje en dat beest liep dus gewoon door. Toen heb ik der maar geholpen. Allemachtig wat was dat beest sterk! en dan zo'n klein meisje erop, ze was helemaal overstuur! Schatte haar een jaar of 7/8.